Wat een treurnis weer dit, laat die oudjes lekker biljarten.quote:Biljart weg uit woonzorgcentrum, bewoners verdrietig
MILLINGEN AAN DE RIJN - Het veelbesproken biljart in seniorencomplex De Symphonie in Millingen aan de Rijn is vrijdagochtend weggehaald. Dat moet volgens woningcorporatie Waardwonen vanwege aangescherpte veiligheidsregels. De bewoners zijn zeer teleurgesteld: “Als het biljart weg is, is alles weg.”
Dit voorjaar schrokken de bewoners van een brief van Waardwonen, waarin aangekondigd werd dat het biljart weg moet.
'We kunnen er omheen dansen'
Het biljart is het hart van het samenzijn op dinsdag- en donderdagmiddag. Bewoner Jan van Lier kocht het jaren geleden zodat de heren ook iets te doen hebben, terwijl de dames aan tafel koffiedrinken.
Maar het zou in de weg staan in de vluchtroute bij eventuele brand. Zelfs de koffietafel mag er niet meer staan. Jan begrijpt daar niets van. Hij wijst op de meters ruimte rondom het biljart: "Je kunt nog biljartend de deur uit." Zijn vrouw Riki valt hem bij: "Wij kunnen hier omheen dansen. Dat staat niemand in de weg, ook niet als er brand zou zijn, hoor."
Alternatieve veiligheidsmaatregelen
Wethouder Alex ten Westeneind - wiens moeder ook in De Symphonie woont - bemoeide zich ermee. Hij ging te rade bij Ira Helsloot, hoogleraar Besturen van Veiligheid aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Daaruit bleek dat alternatieve veiligheidsmaatregelen ook afdoende zijn. Zo zou er een brandwerende coating aangebracht kunnen worden op het biljart.
Woningcorporatie durft risico niet aan
Omdat de bestuurder van Waardwonen persoonlijk aansprakelijk kan worden gesteld als er toch iets misgaat, durft de woningcorporatie het niet aan.
Wethouder Ten Westeneind laat het er niet bij zitten. Hij heeft de kwestie inmiddels aangekaart in Den Haag en neemt contact op met de Adviescommissie Toepassing en Gelijkwaardigheid Bouwvoorschriften om te kijken of er alternatieve maatregelen zijn die de veiligheid kunnen garanderen.
https://www.gld.nl/nieuws(...)-bewoners-verdrietig
Sterkte. Er is niets te doen daar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:44 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik verhuis ook naar senioren complex binnenkort
Tja, dan is er ook geen bal meer aan.quote:
België heeft toch nog Man bijt Hond op TV?quote:Op zaterdag 13 september 2025 00:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik lees tegenwoordig liever zulke nieuwsartikelen dan die troep over gaza of Oekraïne
Ja, ik op mijn verjaardag halverwege de 40 ook.quote:Op zaterdag 13 september 2025 00:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik lees tegenwoordig liever zulke nieuwsartikelen dan die troep over gaza of Oekraïne
Woont die gozer in de gevangenis? Wat een treurnis…quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wat een treurnis weer dit, laat die oudjes lekker biljarten.
Waar? Mag ook via dm, kunnen we je achter de schermen ff helpen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:44 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik verhuis ook naar senioren complex binnenkort
Gefeliciteerd Ootje!quote:Op zaterdag 13 september 2025 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik op mijn verjaardag halverwege de 40 ook.
Misschien gaan ze wel met jou spelen!quote:Op zaterdag 13 september 2025 06:29 schreef roos94 het volgende:
Dan ga je maar lekker gamen, ff meegaan met de tijd oudjes
Ik ook, maar ik vind het wel zielig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 00:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wees dan wel lekker recalcitrant en speel het gewoon binnen, in de recreatieruimte.quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Terecht weggehaald. Bejaarden moeten jeu de boule spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:24 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
te weinig ruimte bij brandDit kan echt niet hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie heeft hier een pesthekel aan die oudjes?
Wie heeft dit bepaald?
Huis leeg trekken van alle meubels wegens 'brandgevaar''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |