Ik denk eerlijk gezegd dat ze er wel zat in een positie die je niet zag vanwege de relatief hoge stoelen. Dat de hoek meegespeeld heeft in de wellicht enkele of dubbele reflectie als het ene raam als spiegel voor de andere werkte in een "contrasterend" ogenblik, misschien met nog een reflectiepunt ertussenquote:Op vrijdag 12 september 2025 07:21 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik stap vanmorgen in de trein, een sprinter. Ik zit met mijn vouwfiets op de rij voor de fietsen. En ik zie in de weerspiegeling van de ruiten een dame zitten die er in werkelijkheid niet zat.
Het beeld verdween toen er een station verder andere mensen de trein binnen stapten. De dame in de weerspiegeling zag er uit als de doorsnee studente die er dagelijks in zit, met lange overjas, rugtas spelend met de telefoon .en alleen was haar gezicht niet te zien vanwege het haar en bewoog ze praktisch niet.
Er kwamen later nog twee dames in de trein zitten en ik heb hun weerspiegeling gebruikt om het meisje te pinpointen, wederom niks te zien, bovendien stak de hoofd van het meisje in de weerspiegeling boven de rugleuning uit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze er wel zat in een positie die je niet zag vanwege de relatief hoge stoelen. Dat de hoek meegespeeld heeft in de wellicht enkele of dubbele reflectie als het ene raam als spiegel voor de andere werkte in een "contrasterend" ogenblik, misschien met nog een reflectiepunt ertussen![]()
Ook kan het een paraidolia of een mix ervan zijn geweest, maar misschien minder waarschijnlijk.
We kunnen het helaas niet reproduceren dus helaas ook nooit weerleggen of bevestigen.
Je had een foto kunnen maken. Hadden we kunnen kijken welke optische illusies het kunnen zijn. Maar goed, het is niet reproduceerbaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Er kwamen later nog twee dames in de trein zitten en ik heb hun weerspiegeling gebruikt om het meisje te pinpointen, wederom niks te zien, bovendien stak de hoofd van het meisje in de weerspiegeling boven de rugleuning uit.
Dat komt dan wel heel dichtbij zoquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dit klinkt als dat nummer "Under your thumb" van Godley & Creme, heel interessant aangezien ik daar gisteravond nog aan dacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |