Tja. Veel mensen kunnen dat niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw ziet er fantastisch uit en ik kan vol trots in het openbaar met haar verschijnen. En toch praten we nu al gewoon met elkaar... ook over dingen waar ze mee zit.
Heel gek misschien.
Das een kwestie van wat je belangrijk vind in het leven ja. Persoonlijk krijg ik een meer voldaan gevoel van goed in mijn vel zitten en fysiek fit zijn, dat is een minder intens gevoel dan een korte high van een dopamine kick van een lekker snackje, maar duurt wel de hele dag door.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef DjVero het volgende:
Doe haar gegevens maar!
[..]
Dit.
Dat dwangmatige sporten en letten op voeding van fitboys en -girls, dát zou voor mij een dealbreaker zijn in een relatie. Over tig jaar ben je de pijp uit; wat heb je dan geleefd. Maar goed, ieder z'n meug natuurlijk.
Zonde. Maar dan lijkt het mij nog veel lastiger om daarmee te beginnen als je partner al in de put zit.quote:
Klopt, dat is inderdaad het enige alternatief t.o.v. een vadsige vreetzak te zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:59 schreef DjVero het volgende:
Doe haar gegevens maar!
[..]
Dit.
Dat dwangmatige sporten en letten op voeding van fitboys en -girls, dát zou voor mij een dealbreaker zijn in een relatie. Over tig jaar ben je de pijp uit; wat heb je dan geleefd. Maar goed, ieder z'n meug natuurlijk.
Plot twist: niemand vind sporten leuk, het zijn de effecten en resultaten die leuk zijn. En je hoeft het niet te doen he, niemand die je verplicht. Maar het is wel aan te raden als je wat meer uit het leven wilt halen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Er worden hier allemaal erg subjectieve zaken als feit geponeerd.
Sporten is niet voor iedereen fijn. Ik hou ervan, mijn man gaat alleen met me mee omdat het gezond is en omdat ik ga. Als ik morgen stopt, gaat hij ook niet meer.
Maar mijn man kan eten wat hij wil en komt max twee kilo aan en is dan nog steeds slank. Als ik, in vrouwenhoeveelheden, zou eten zoals hij, ben ik zo tien tot vijftien kilo zwaarder. Ik moet er echt een heel gezond voedingspatroon op na houden om op gewicht te blijven of wat af te vallen. Een vakantie met wat wijntjes en kaasplankjes leveren mij meer kilo's op dan mijn man.
En omdat we allebei gezond en op gewicht willen zijn/blijven/geraken houden we dus samen een gezond voedingspatroon aan. Hoewel hij veel meer zou kunnen snoepen of snacken of alcohol drinken doet hij dat ook niet. Uiteindelijk is het misschien voor hem gemakkelijker om slank te blijven, maar is veel snoepen en snacken en alcohol ook als je dat aan de buitenkant niet ziet voor de binnenkant alsnog niet gezond.
Daar gaan we weer met een mening feit maken. Ik vind sporten wél leuk en vele mensen met mij.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:44 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Plot twist: niemand vind sporten leuk, het zijn de effecten en resultaten die leuk zijn. En je hoeft het niet te doen he, niemand die je verplicht. Maar het is wel aan te raden als je wat meer uit het leven wilt halen.
En natuurlijk kom jij meer aan als je man, als je allebei hetzelfde snackt, want hij is een man, dus heeft meer dagelijkse hoeveelheid calorien nodig. Maar ook hij komt goed aan als hij gaat snoepen en snacken en drinken hoor, dat kan ik je garanderen. Wel goed dat jullie elkaar zo inspireren om gezond te blijven leven, dat is wel een voorbeeld voor veel relaties en zou zou ik het in mijn toekomstige relatie ook graag zien
Ligt er natuurlijk ook aan welke sport, ik bedoelde eigenlijk de versie waarbij je als een hamster in een loopmolen staat, niet leuke teamsporten ofzo. Maar verder is dat niet relevant, het enige wat relevant is, is dat je lichaam beweging nodig heeft, en je die op een of andere manier moet zien te krijgen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar gaan we weer met een mening feit maken. Ik vind sporten wél leuk en vele mensen met mij.
Ik beschrijf inderdaad twee uitersten. Het is jouw keus om te concluderen dat ik mij geen nuances kan voorstellen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:06 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Want de wereld is heel zwart en wit, meerdere scenario's als die twee zijn er inderdaad niet mogelijk nee. Dat eerste scenario die je beschrijft lijkt trouwens eerder op een ouder-kind relatie dan op een gelijkwaardige relatie tussen twee partners
Ik vind sporten oprecht leuk... (voor de goede orde, ik bracht het als mening, niet als feit en was primair een reactie op iemand die net deed alsof sporten hel op aarde is)quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:44 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Plot twist: niemand vind sporten leuk, het zijn de effecten en resultaten die leuk zijn. En je hoeft het niet te doen he, niemand die je verplicht. Maar het is wel aan te raden als je wat meer uit het leven wilt halen.
En natuurlijk kom jij meer aan als je man, als je allebei hetzelfde snackt, want hij is een man, dus heeft meer dagelijkse hoeveelheid calorien nodig. Maar ook hij komt goed aan als hij gaat snoepen en snacken en drinken hoor, dat kan ik je garanderen. Wel goed dat jullie elkaar zo inspireren om gezond te blijven leven, dat is wel een voorbeeld voor veel relaties en zou zou ik het in mijn toekomstige relatie ook graag zien
Met alle respect, maar ik heb ooit een scharrel gehad die kon eten wat ze wilde (en die at ook belachelijke hoeveelheden) en die kwam geen gram aan. Had een mooi strak lichaam. Ongelofelijk wetende wat ze at... En ok, ze was toen 17 jaar oud en dan kom je met veel meer weg, maar iets van 10 jaar geleden kwam ik haar nog eens tegen (eind 30 toen) en ze was nog steeds precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:42 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb best wel wat vriendinnen gehad. Allemaal slank en meestal slanker geworden tijdens de relatie. Ten eerste moet je erop letten dat je een vrouw selecteert die al bij het begin van de relatie behoorlijk slank is en, het belangrijkste, gezond eet. Dus veel groenten, geen suiker, niet snoepen. Als er zakken snoep in de kast staan, dan is dat voor mij een red flag.
Je kan er nog zoveel begrip voor hebben en voor velen zou het ook nog wel een reden kunnen zijn om bij iemand te blijven, maar je hebt 0,0 invloed op fysieke aantrekkingskracht. En als die weg is... ja, wat moet je dan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar laten we het eens omdraaien. Stel, er gebeurt wat in jouw leven, waardoor je depressief wordt of je krijgt een burn-out. Het sporten lukt je niet meer, je ligt vooral in bed of op de bank en je voelt je een loser. Omdat jij je klote voelt, verandert automatisch jouw eetpatroon: je gaat meer snacken (een depressief brein heeft ook meer glucose nodig) en je komt in vetgehalte aan en jouw spiermassa neemt af. Hoe zou jij het vinden als jouw vriendin dan eerst niet zo goed snapt wat er zo moeilijk aan is om actiever in het leven te staan en het uiteindelijk met jou uitmaakt en erbij zegt dat jullie niet bij elkaar passen, waarmee ze eigenlijk de conclusie trekt dat jij een lui karakter hebt en niet snapt dat het meer met de depressieve klachten heeft te maken?
Ik wil haar wel eens zien als ze 50 is. En ze bewoog waarschijnlijk ook veel of had ADHD ofzo.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik heb ooit een scharrel gehad die kon eten wat ze wilde (en die at ook belachelijke hoeveelheden) en die kwam geen gram aan. Had een mooi strak lichaam. Ongelofelijk wetende wat ze at... En ok, ze was toen 17 jaar oud en dan kom je met veel meer weg, maar iets van 10 jaar geleden kwam ik haar nog eens tegen (eind 30 toen) en ze was nog steeds precies hetzelfde.
Sommige mensen hebben dat geluk. Ik helaas niet...
In dat geval ben ik benieuwd naar de functie van deze twee willekeurige scenario's.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik beschrijf inderdaad twee uitersten. Het is jouw keus om te concluderen dat ik mij geen nuances kan voorstellen.
Ik ben het wel met je eens dat er nogal een hypocriet taboe over heerst om waarde te hechten aan het uiterlijk van de partner. Als jij zelf iemand bent die minimaal 4x per week naar de sportschool gaat en op jouw voeding let om in shape te blijven, kan ik mij voorstellen dat je afknapt op iemand die te dik is en veel minder waarde hecht aan die gezonde levensstijl dan jij. In dat geval past zo'n iemand ook niet qua persoonlijkheid bij jou.
Maar laten we het eens omdraaien. Stel, er gebeurt wat in jouw leven, waardoor je depressief wordt of je krijgt een burn-out. Het sporten lukt je niet meer, je ligt vooral in bed of op de bank en je voelt je een loser. Omdat jij je klote voelt, verandert automatisch jouw eetpatroon: je gaat meer snacken (een depressief brein heeft ook meer glucose nodig) en je komt in vetgehalte aan en jouw spiermassa neemt af. Hoe zou jij het vinden als jouw vriendin dan eerst niet zo goed snapt wat er zo moeilijk aan is om actiever in het leven te staan en het uiteindelijk met jou uitmaakt en erbij zegt dat jullie niet bij elkaar passen, waarmee ze eigenlijk de conclusie trekt dat jij een lui karakter hebt en niet snapt dat het meer met de depressieve klachten heeft te maken?
Uit de OP krijg ik namelijk wel de indruk dat je op zo'n manier over haar oordeelt. Je schreef erbij dat ze zich zelf ook niet happy voelde met haar lichaam (anders had ze zelf ook niet gezegd dat ze zich te dik vond) en dat jij nogal ontwijkend op haar reageerde door te zwijgen over wat je echt over haar dacht.
Echt sportief was ze niet. Ja, hockey toen. Maar ik vermoed dat ze dat niet meer doet. ADHD heb ik niet ontdekt. Het was een wilde meid, maar om dat nou meteen als ADHD te diagnostiseren...quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik wil haar wel eens zien als ze 50 is. En ze bewoog waarschijnlijk ook veel of had ADHD ofzo.
Heerlijk topic, kan fijn zwelgen in zelfhaat, daarom had ik fok! weer geopend. Dit stukje brengt helaas echter toch weer een glimlach op m’n gezicht. Je beschrijft hoe verschillen in externe omstandigheden hebben geleid tot meer overgewicht en zegt in de volgende zin dat externe factoren niet de schuld hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
100 jaar geleden hadden ze zulke vette mensen als je tegenwoordig soms ziet rondlopen nog nooit gezien, als je toen zo dik was, dan kon je zo in het circus aan de slag als levende attractie. En onze genen zijn in de afgelopen 100 jaar echt niet verandert, het verschil is gewoon een enorm aanbod aan colarie dense food die je vroeger niet had, en mensen zijn lamlendiger geworden door kantoorbanen, waar de arbeid vroeger veel vaker fysiek was. Dus prima als je het okay vind om dik te zijn, maar ga geen externe factoren daar de schuld van geven.
Ik vind hardlopen wel leuk, en nu?quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:26 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan welke sport, ik bedoelde eigenlijk de versie waarbij je als een hamster in een loopmolen staat, niet leuke teamsporten ofzo. Maar verder is dat niet relevant, het enige wat relevant is, is dat je lichaam beweging nodig heeft, en je die op een of andere manier moet zien te krijgen.
Nog een plot twist.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik vind hardlopen wel leuk, en nu?
Moet je eens vragen naar de dingen die hij haat, blijken dat dus dingen te zijn die hij leuk vindt.quote:
Dan is dat helemaal fantastisch, ik ben oprecht blij daarom en ik hoop dat je anderen ook kan inspireren in je enthousiasme voor deze prachtige hobbyquote:Op zaterdag 13 september 2025 15:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik vind hardlopen wel leuk, en nu?
Ah ja, ik begrijp dat dat stukje wat verwarrend kan zijn. Het zijn inderdaad de calorie dense foods die de oorzaak zijn van ons collectief toegenomen gewicht, of eigenlijk, de wijdverspreide beschikbaarheid ervan, en het feit dat we ze massaal naar binnen proppen. Ze zijn er echter niet de schuld van, de verantwoordelijkheid om ze niet in je mond te steken ligt nog altijd bij de persoon zelf. Tussen oorzaak en schuld zit dus een subtiel verschil.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:11 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Heerlijk topic, kan fijn zwelgen in zelfhaat, daarom had ik fok! weer geopend. Dit stukje brengt helaas echter toch weer een glimlach op m’n gezicht. Je beschrijft hoe verschillen in externe omstandigheden hebben geleid tot meer overgewicht en zegt in de volgende zin dat externe factoren niet de schuld hebben.
Ik krijg vooral klachten van moeder de vrouw dat ik teveel schoenen heb.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:08 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dan is dat helemaal fantastisch, ik ben oprecht blij daarom en ik hoop dat je anderen ook kan inspireren in je enthousiasme voor deze prachtige hobby
Maar hetzelfde geldt natuurlijk als iemand kaal wordt, een (medische) borstamputatie ondergaat, rimpels krijgt, een been moet afzetten en ga maar door. Terwijl je dan toch hoopt dat het emotionele aspect van een relatie de doorslag geeft. Ik ben bij posts zoals die van de TS oprecht altijd heel benieuwd hoe die daar dan tegenover staat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:33 schreef Halcon het volgende:
Daar ben je natuurlijk zelf bij.
Als de sportieve en gezond etende dame, dan opeens niet of minder sport en veel troep eet, kun je er ook wat van zeggen. Je hoeft niet te wachten tot ze het figuur van een Big Mac heeft. Hoe ouder je bent, hoe moeilijker afvallen ook is.
Om me heen zie ik het wel. Vriendin van een familielid bijvoorbeeld ook, die is in een aantal jaren een kilo of 20 aangekomen. Dat is dan gewoon niet meer degene waar haar partner ooit verliefd op is geworden.
Teveel schoenen? Dat bestaat nietquote:Op zaterdag 13 september 2025 20:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik krijg vooral klachten van moeder de vrouw dat ik teveel schoenen heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |