Hoi Fokkers,
Ik heb een rode kater van inmiddels 6 jaar oud. Ongeveer een halfjaar geleden kreeg ie voor het eerst plasproblemen. Om de paar minuten op de bak, waar ie erg lang op zat en maar kleine beetjes plaste. Hij was verder wel vrolijk, spinde, at en dronk gewoon. Na even gegoogeld te hebben kwam ik er achter dat het gruis zou kunnen zijn. Hierop direct naar de dierenarts gegaan. Die heeft me eerst pijnstillers meegegeven en daarna plaste de kat weer normaal.
Een aantal maanden daarna begon ie hetzelfde gedrag te vertonen, maar was ie ook niet zo blij meer. Lag er als een vaatdoek bij. Zijn buik was ook hard/vol. Wederom contact gehad met de dierenarts en dezelfde oplossing geboden wat gelukkig werkte. Vanaf dat moment ben ik ook over gegaan op urinary voeding.
Helaas begint ie sinds vandaag weer contant de bak op te gaan. Weer hetzelfde dus. Hij is wel gewoon blij en levendig. Nu kwam ik er achter dat de voeding die ik 'm geef preventief is (merk Fokker) en dat het beter is om Hill's Prescription Diet c/d Urinary omdat dit ook daadwerkelijk bestaande kristallen oplost en ze voorkomt. Dat voer ga ik straks dus halen.
Wat ik wel wat vreemd vind is dat zijn blaas momenteel echt leeg is. Dit kan ik voelen (mijn vingers raken elkaar als ik in zijn zij druk waar zijn blaas zit, dus blaas leeg) en ik heb 'm zijn blaas zien leegpissen op mijn bank vanochtend

Het was een mooie hoeveelheid.
Ik hoop dat het Hill's voer goed gaat helpen maar zit er ook al aan te denken om misschien verdere stappen te ondernemen. Zo zou je een deel van zijn pikkie kunnen laten verwijderen zodat het niet meer een trechtertje is en dus niet meer verstopt.
Ik ben benieuwd naar andere katteneigenaren die dezelfde problemen hebben (gehad) met hun kater. Wat hebben jullie ondernomen? Andere gebruikers van het Hill's voer en hier ervaringen mee?
[ Bericht 0% gewijzigd door fckdedeurkruk op 10-09-2025 11:41:08 ]