abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218714031
quote:
Ankie Broekers-Knol woedend over verdwijnen parkeerautomaten: 'Waardeloos, echt waardeloos! Niks mag meer normaal'

Door de groeiende populariteit van digitale parkeerapps verdwijnen in steeds meer gemeenten de traditionele parkeerautomaten, schrijft het AD. Voormalig VVD-bewindsvrouw Ankie Broekers-Knol is boos en maakt zich zorgen over de gevolgen voor ouderen. "Ik vind het waardeloos. Gewoon waardeloos!"

Ook ouderenorganisatie Senioren Brabant-Zeeland waarschuwt dat kwetsbare groepen in de knel komen. "Wij zijn echt niet tegen vernieuwing, maar ouderen moeten wel mee kunnen blijven doen", zegt voorzitter Leo Bisschops. "Veel leden van ons zijn bezorgd over deze ontwikkeling."

Uit cijfers blijkt dat het aantal automaten in hoog tempo afneemt. Zo schrapt Oss een derde van de bijna honderd apparaten en is in Roosendaal al bijna de helft van de 73 automaten verwijderd. Op Texel worden defecte parkeerautomaten niet meer gerepareerd, waardoor er per dorp nog maar één overblijft. Ook steden als Utrecht, Amsterdam en Amstelveen hebben inmiddels honderden automaten weggehaald of zijn daar mee bezig.

'Dit vind ik helemaal niks!'
Broekers-Knol vindt het verdwijnen van de automaten onhandig. "Ik heb geen app. Mijn man heeft wel een app, moet ik eerlijk zeggen. Maar het is altijd: 'Werkt mijn app hier wel?' Digitalisering is fantastisch, maar dit vind ik helemaal niks."

Wanneer ze zonder haar man op pad is, zoekt ze een automaat. "Je tikt het allemaal, je kenteken en zo, je houdt je bankpasje ertegen en dan is het klaar." Straks kan dat niet meer. "Dat is toch vreselijk?"

Op de vraag of ze zelf een parkeerapp gaat downloaden, reageert ze stellig: "Ik hoop dat het voorlopig niet zo’n vaart loopt. Ik vind het waardeloos, echt waardeloos! Niks meer mag je normaal doen tegenwoordig. Het is allemaal ingewikkeld."

https://wnl.tv/2025/09/08(...)iks-mag-meer-normaal
De Babbelbox vraagt zich af, vindt u het ook zo vervelend dat parkeerautomaten verdwijnen?

POLL
pi_218714040
Mocht je telefoon kapot gaat. Hoe wil je de parkeergeld betalen...? Je hebt wel een pinpas en contact geld bij...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 8 september 2025 @ 13:04:39 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218714051
Boomers die altijd 10 minuten bezig zijn :')
pi_218714071
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:04 schreef xzaz het volgende:
Boomers die altijd 10 minuten bezig zijn :')
Nou ja, veel van die automaten zijn ook frustrerend traag |:( en als je door de traagheid wat te snel reageert mag je weer opnieuw beginnen |:(
pi_218714072
Sinds de invoering van parkeren via de app zijn we per minuut gaan betalen. Echter is het bedrag inmiddels wel anderhalf tot twee keer zo hoog per uur.

Maar handig is het wel, zelfs voor een boomer.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218714077
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht je telefoon kapot gaat. Hoe wil je de parkeergeld betalen...? Je hebt wel een pinpas en contact geld bij...
Ik heb eigenlijk zelden meer een pinpas bij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 september 2025 @ 13:12:31 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218714084
quote:
of als je nog een ouwe nokia hebt?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218714088
Terechte klacht opkanjeren met je digitalisering. Als je netwerk er onverhoopt uit ligt zoals recent met Odido 3x kun je je auto niet parkeren.
blablablabla
pi_218714094
Het echte nieuws is natuurlijk dat Ankie Broekers-Knol nog onder ons is. Die was tijdens haar staatssecratarisperiode toch al 107 ofzo?
  maandag 8 september 2025 @ 13:15:36 #10
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_218714096
quote:
Die automaten hebben ook de helft van de tijd storing. Dan mag je weer op zoek naar een andere.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_218714097
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:13 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht opkanjeren met je digitalisering. Als je netwerk er onverhoopt uit ligt zoals recent met Odido 3x kun je je auto niet parkeren.
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714103
Verder wel terechte klacht natuurlijk. Flikker op met je tig apps die je elk voor iets anders zou moeten installeren en gebruiken, alleen maar om iets te kunnen doen dat al sinds mensenheugenis prima functioneerde zonder app.
pi_218714109
quote:
Hoezo heb je dan geen 2e sim in je tella :')
pi_218714111
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.
Op zoek naar automaat, lopende zoekende... na 5 of meer minuten eindelijk eentje gevonden. Later valt er envelope op mat.. Of je alstublieft parkeergeld plus boete willen betalen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218714114
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Verder wel terechte klacht natuurlijk. Flikker op met je tig apps die je elk voor iets anders zou moeten installeren en gebruiken, alleen maar om iets te kunnen doen dat al sinds mensenheugenis prima functioneerde zonder app.
Het functioneerde helemaal niet prima, die dingen zijn regelmatig in storing, ontzettend lelijk en doelwit van vandalisme. Moest je ook nog eens er naartoe lopen, kenteken invoeren en/of terug naar de auto om er een ticket in te leggen.

Veel liever met een paar drukken op de app en direct de auto uitstappen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 september 2025 @ 13:22:18 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218714130
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:18 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Op zoek naar automaat, lopende zoekende... na 5 of meer minuten eindelijk eentje gevonden. Later valt er envelope op mat.. Of je alstublieft parkeergeld plus boete willen betalen.
Bezwaar indienen en geld terugvragen. Gratis parkeren _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218714141
quote:

[..]
Dat zal wel maar een hoop van die oudjes zijn naast digibeet natuurlijk ook slecht te been. Als je dan een automaat heb voor een heel dorp is dat wel vrij karig. Los van het lopen zal het dan ook tyfusdruk zijn.
Al gok ik dat jij over die kutouderen ook wel een pittige mening zal hebben.
blablablabla
pi_218714148
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2025 13:19 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Cancel Ankie Broekers-Knol
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218714179
#PVVcorvee
pi_218714183
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zal wel maar een hoop van die oudjes zijn naast digibeet natuurlijk ook slecht te been. Als je dan een automaat heb voor een heel dorp is dat wel vrij karig. Los van het lopen zal het dan ook tyfusdruk zijn.
Al gok ik dat jij over die kutouderen ook wel een pittige mening zal hebben.
Een dorp op Texel betekent doorgaans een paar straten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714211

Amstelveen zoals Ankie het graag ziet.
pi_218714220
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Het functioneerde helemaal niet prima, die dingen zijn regelmatig in storing, ontzettend lelijk en doelwit van vandalisme. Moest je ook nog eens er naartoe lopen, kenteken invoeren en/of terug naar de auto om er een ticket in te leggen.

Veel liever met een paar drukken op de app en direct de auto uitstappen
Een kwartje voor een half uur. O+

pi_218714245
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
DiT fUnCtIoNeErDe PrImA!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714297
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Een dorp op Texel betekent doorgaans een paar straten.
Ja en 20.000 toeristen op een zomerse dag. Lekker dan als je maar een automaat hebt.
blablablabla
pi_218714309
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en 20.000 toeristen op een zomerse dag. Lekker dan als je maar een automaat hebt.
Op Texel koopt dan ook iedere toerist zo’n vignet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714352
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Op Texel koopt dan ook iedere toerist zo’n vignet.
Lijkt me stug, als ze überhaupt van het bestaan afweten.
blablablabla
pi_218714406
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt me stug, als ze überhaupt van het bestaan afweten.
Gewoon een simpel vraag-aanbod verhaal. Als ze zien dat zo’n paal duizenden keren per dag wordt gebruikt halen ze die niet weg.

Boomers weer boos want ze pakkuh alles van ons af en grrrr digitalisatie is eng voor die 0.5% die compleet analfabeet en digibeet is
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714445
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Gewoon een simpel vraag-aanbod verhaal. Als ze zien dat zo’n paal duizenden keren per dag wordt gebruikt halen ze die niet weg.

Boomers weer boos want ze pakkuh alles van ons af en grrrr digitalisatie is eng voor die 0.5% die compleet analfabeet en digibeet is
Dan is de klacht van dat wijf toch terecht? Ze laten zo'n paal alleen staan als het financieel interessant is. Heeft geen reet te maken met dat ze het straatbeeld zouden vervuilen o.i.d. .
blablablabla
pi_218714449
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan is de klacht van dat wijf toch terecht? Ze laten zo'n paal alleen staan als het financieel interessant is.
Ja precies. Waarom zou je zo’n paal laten staan als toch niemand het gebruikt.

Of wil jij ook de telefoonhokjes weer terug?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714458
Deze boomers waren waarschijnlijk ook boos toen de parkeermeters digitaal werden omdat je toen geen florijnen meer erin kon werpen en aan de draaiknop draaien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714471
Oke, als het je niet lukt te parkeren via de app, is het misschien een goed idee ook niet meer achter een autostuur te kruipen. Autorijden is namelijk een stuk ingewikkelder.
pi_218714500
quote:
Laatst had mn vriendin geen bereik meer met haar telefoon. Even.
Direct uit zichzelf de app gestopt met doorlopen en daar kwam ze pas achter toen ze weer bij haar auto was.

Loop je dus het risico op een parkeerboete.
Waardeloze shit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218714504
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja precies. Waarom zou je zo’n paal laten staan als toch niemand het gebruikt.

Of wil jij ook de telefoonhokjes weer terug?
Tussen duizenden keren per dag of niemand die het gebruikt ligt nog wel wat marge.
blablablabla
pi_218714514
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Tussen duizenden keren per dag of niemand die het gebruikt ligt nog wel wat marge.
Precies, dus daar wordt naar gekeken en er blijven ook altijd nog parkeermeters over

Dat er dan wat bejaardenbelangenclubjes weer boos zijn is niks nieuws onder de zon
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714524
Ouderen voor wie betaald parkeren via de mobiel te moeilijk is zouden überhaupt geen rijbewijs meer moeten hebben.
pi_218714544
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Precies, dus daar wordt naar gekeken en er blijven ook altijd nog parkeermeters over

Dat er dan wat bejaardenbelangenclubjes weer boos zijn is niks nieuws onder de zon
Ik vind dat je best ook mag kijken naar het sociale karakter van zo'n paal. Nogmaals niet iedereen is zo digitaal onderlegd als dat wij zijn en ook niet iedereen is even goed te been.

Los daarvan ben je in geval van een eventuele storing van de app/netwerk de sjaak en sta je drie kwartier in de rij met je kaartje als je überhaupt nog kunt parkeren.
blablablabla
pi_218714565
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik vind dat je best ook mag kijken naar het sociale karakter van zo'n paal. Nogmaals niet iedereen is zo digitaal onderlegd als dat wij zijn en ook niet iedereen is even goed te been.

Los daarvan ben je in geval van een eventuele storing van de app/netwerk de sjaak en sta je drie kwartier in de rij met je kaartje als je überhaupt nog kunt parkeren.
Voor die extreem kleine groep mensen die het digitaal niet lukt is het geen noodzaak om op elke straathoek zo’n paal te laten staan

Mijn ervaring is ook dat die palen vaker in storing waren dan dat ik geen enkel bereik had door een grootschalige netwerkstoring (exact 0 keer in mijn leven)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Spellchecker maandag 8 september 2025 @ 14:20:30 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218714740
quote:
Ja hoor, alleen betalen is wat lastiger.
Maar storing is overmacht.
  maandag 8 september 2025 @ 14:20:56 #39
24533 ACT-F
pi_218714743
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
Hier word ik opgewonden van.
pi_218714749
quote:

[..]
Ga eens op een willekeurig kruispunt in een grote stad staan en kijk eens rond. Als een zielig parkeerpaaltje dan niet meer kan, weet ik het ook niet meer.

Echt, wanneer was de laatste keer dat je serieus stilstond bij het storende effect van parkeermeters? _O-
pi_218714760
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of als je nog een ouwe nokia hebt?
OK, Mark
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218714778
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 14:21 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ga eens op een willekeurig kruispunt in een grote stad staan en kijk eens rond. Als een zielig parkeerpaaltje dan niet meer kan, weet ik het ook niet meer.

Echt, wanneer was de laatste keer dat je serieus stilstond bij het storende effect van parkeermeters? _O-
Die staan er dan ook gewoon nog, alleen niet meer om de 20 meter zoals vroeger

Uitstekende zaak
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714785
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Aahhhhhh de nostalgie. Waarom zijn we hier ooit afgestapt? _O_
pi_218714799
Ankie Broekers Knol _O- :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218714830
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Voor die extreem kleine groep mensen die het digitaal niet lukt is het geen noodzaak om op elke straathoek zo’n paal te laten staan

Mijn ervaring is ook dat die palen vaker in storing waren dan dat ik geen enkel bereik had door een grootschalige netwerkstoring (exact 0 keer in mijn leven)
Ik denk dat je veel van die boomers en bejaarden nogal overschat hoor. En toeristen idem dito. Laatst in Trier stonden er weliswaar drie parkeerautomaten op 100 meter maar twee waren er al kapot.

In m'n beste Duits iets uitgelegd gekregen over een lokale app maar daar kon je weer niet fatsoenlijk geld op storten omdat ze Ideal niet kenden. Uiteindelijk met de creditkaart wel gelukt maar op zich is zo'n ouderwetse machine wel de minst omslachtige manier voor veel mensen.
blablablabla
pi_218714856
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik denk dat je veel van die boomers en bejaarden nogal overschat hoor. En toeristen idem dito. Laatst in Trier stonden er weliswaar drie parkeerautomaten op 100 meter maar twee waren er al kapot.

In m'n beste Duits iets uitgelegd gekregen over een lokale app maar daar kon je weer niet fatsoenlijk geld op storten omdat ze Ideal niet kenden. Uiteindelijk met de creditkaart wel gelukt maar op zich is zo'n ouderwetse machine wel de minst omslachtige manier voor veel mensen.
Precies, dan is een app toch een stuk minder storingsgevoelig. Voor die 2% bejaarden die het niet lukt een heel gammel netwerk van palen laten bestaan lijkt me weinig zinvol
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218714869
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die maken ook een lekker geluidje. O+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 8 september 2025 @ 14:35:48 #48
24533 ACT-F
pi_218714886
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Vooral dit. De gemeente kan wel een paar rotcenten sparen, maar degenen die onbekend zijn met de situatie of niet de mogelijkheid hebben om aan de eisen te voldoen staan machteloos. Het moet weer verplicht worden om contant geld te accepteren om van dit geouwehoer af te zijn.
  maandag 8 september 2025 @ 14:36:11 #49
24533 ACT-F
pi_218714890
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Krrrrrrrr. Die dingen waren zo opgewonden.
pi_218714894
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat er dan een kwartje bleef hangen en je een ander kwartje erin moest gooien om of de boel te laten doorlopen of de paal definitief (tijdelijk) te slopen _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')