De Babbelbox vraagt zich af, vindt u het ook zo vervelend dat parkeerautomaten verdwijnen?quote:Ankie Broekers-Knol woedend over verdwijnen parkeerautomaten: 'Waardeloos, echt waardeloos! Niks mag meer normaal'
Door de groeiende populariteit van digitale parkeerapps verdwijnen in steeds meer gemeenten de traditionele parkeerautomaten, schrijft het AD. Voormalig VVD-bewindsvrouw Ankie Broekers-Knol is boos en maakt zich zorgen over de gevolgen voor ouderen. "Ik vind het waardeloos. Gewoon waardeloos!"
Ook ouderenorganisatie Senioren Brabant-Zeeland waarschuwt dat kwetsbare groepen in de knel komen. "Wij zijn echt niet tegen vernieuwing, maar ouderen moeten wel mee kunnen blijven doen", zegt voorzitter Leo Bisschops. "Veel leden van ons zijn bezorgd over deze ontwikkeling."
Uit cijfers blijkt dat het aantal automaten in hoog tempo afneemt. Zo schrapt Oss een derde van de bijna honderd apparaten en is in Roosendaal al bijna de helft van de 73 automaten verwijderd. Op Texel worden defecte parkeerautomaten niet meer gerepareerd, waardoor er per dorp nog maar één overblijft. Ook steden als Utrecht, Amsterdam en Amstelveen hebben inmiddels honderden automaten weggehaald of zijn daar mee bezig.
'Dit vind ik helemaal niks!'
Broekers-Knol vindt het verdwijnen van de automaten onhandig. "Ik heb geen app. Mijn man heeft wel een app, moet ik eerlijk zeggen. Maar het is altijd: 'Werkt mijn app hier wel?' Digitalisering is fantastisch, maar dit vind ik helemaal niks."
Wanneer ze zonder haar man op pad is, zoekt ze een automaat. "Je tikt het allemaal, je kenteken en zo, je houdt je bankpasje ertegen en dan is het klaar." Straks kan dat niet meer. "Dat is toch vreselijk?"
Op de vraag of ze zelf een parkeerapp gaat downloaden, reageert ze stellig: "Ik hoop dat het voorlopig niet zo’n vaart loopt. Ik vind het waardeloos, echt waardeloos! Niks meer mag je normaal doen tegenwoordig. Het is allemaal ingewikkeld."
https://wnl.tv/2025/09/08(...)iks-mag-meer-normaal
Nou ja, veel van die automaten zijn ook frustrerend traagquote:Op maandag 8 september 2025 13:04 schreef xzaz het volgende:
Boomers die altijd 10 minuten bezig zijn
Ik heb eigenlijk zelden meer een pinpas bij.quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht je telefoon kapot gaat. Hoe wil je de parkeergeld betalen...? Je hebt wel een pinpas en contact geld bij...
of als je nog een ouwe nokia hebt?quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht je telefoon kapot gaat. Hoe wil je de parkeergeld betalen...? Je hebt wel een pinpas en contact geld bij...
Die automaten hebben ook de helft van de tijd storing. Dan mag je weer op zoek naar een andere.quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.quote:Op maandag 8 september 2025 13:13 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht opkanjeren met je digitalisering. Als je netwerk er onverhoopt uit ligt zoals recent met Odido 3x kun je je auto niet parkeren.
Hoezo heb je dan geen 2e sim in je tellaquote:Op maandag 8 september 2025 13:13 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht opkanjeren met je digitalisering. Als je netwerk er onverhoopt uit ligt zoals recent met Odido 3x kun je je auto niet parkeren.
Op zoek naar automaat, lopende zoekende... na 5 of meer minuten eindelijk eentje gevonden. Later valt er envelope op mat.. Of je alstublieft parkeergeld plus boete willen betalen.quote:Op maandag 8 september 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.
Het functioneerde helemaal niet prima, die dingen zijn regelmatig in storing, ontzettend lelijk en doelwit van vandalisme. Moest je ook nog eens er naartoe lopen, kenteken invoeren en/of terug naar de auto om er een ticket in te leggen.quote:Op maandag 8 september 2025 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Verder wel terechte klacht natuurlijk. Flikker op met je tig apps die je elk voor iets anders zou moeten installeren en gebruiken, alleen maar om iets te kunnen doen dat al sinds mensenheugenis prima functioneerde zonder app.
Bezwaar indienen en geld terugvragen. Gratis parkerenquote:Op maandag 8 september 2025 13:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Op zoek naar automaat, lopende zoekende... na 5 of meer minuten eindelijk eentje gevonden. Later valt er envelope op mat.. Of je alstublieft parkeergeld plus boete willen betalen.
Dat zal wel maar een hoop van die oudjes zijn naast digibeet natuurlijk ook slecht te been. Als je dan een automaat heb voor een heel dorp is dat wel vrij karig. Los van het lopen zal het dan ook tyfusdruk zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.
Een dorp op Texel betekent doorgaans een paar straten.quote:Op maandag 8 september 2025 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal wel maar een hoop van die oudjes zijn naast digibeet natuurlijk ook slecht te been. Als je dan een automaat heb voor een heel dorp is dat wel vrij karig. Los van het lopen zal het dan ook tyfusdruk zijn.
Al gok ik dat jij over die kutouderen ook wel een pittige mening zal hebben.
Een kwartje voor een half uur.quote:Op maandag 8 september 2025 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Het functioneerde helemaal niet prima, die dingen zijn regelmatig in storing, ontzettend lelijk en doelwit van vandalisme. Moest je ook nog eens er naartoe lopen, kenteken invoeren en/of terug naar de auto om er een ticket in te leggen.
Veel liever met een paar drukken op de app en direct de auto uitstappen
DiT fUnCtIoNeErDe PrImA!quote:Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
Amstelveen zoals Ankie het graag ziet.
Ja en 20.000 toeristen op een zomerse dag. Lekker dan als je maar een automaat hebt.quote:Op maandag 8 september 2025 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Een dorp op Texel betekent doorgaans een paar straten.
Op Texel koopt dan ook iedere toerist zo’n vignet.quote:Op maandag 8 september 2025 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en 20.000 toeristen op een zomerse dag. Lekker dan als je maar een automaat hebt.
Lijkt me stug, als ze überhaupt van het bestaan afweten.quote:Op maandag 8 september 2025 13:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Op Texel koopt dan ook iedere toerist zo’n vignet.
Gewoon een simpel vraag-aanbod verhaal. Als ze zien dat zo’n paal duizenden keren per dag wordt gebruikt halen ze die niet weg.quote:Op maandag 8 september 2025 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me stug, als ze überhaupt van het bestaan afweten.
Dan is de klacht van dat wijf toch terecht? Ze laten zo'n paal alleen staan als het financieel interessant is. Heeft geen reet te maken met dat ze het straatbeeld zouden vervuilen o.i.d. .quote:Op maandag 8 september 2025 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon een simpel vraag-aanbod verhaal. Als ze zien dat zo’n paal duizenden keren per dag wordt gebruikt halen ze die niet weg.
Boomers weer boos want ze pakkuh alles van ons af en grrrr digitalisatie is eng voor die 0.5% die compleet analfabeet en digibeet is
Ja precies. Waarom zou je zo’n paal laten staan als toch niemand het gebruikt.quote:Op maandag 8 september 2025 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan is de klacht van dat wijf toch terecht? Ze laten zo'n paal alleen staan als het financieel interessant is.
Laatst had mn vriendin geen bereik meer met haar telefoon. Even.quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Tussen duizenden keren per dag of niemand die het gebruikt ligt nog wel wat marge.quote:Op maandag 8 september 2025 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja precies. Waarom zou je zo’n paal laten staan als toch niemand het gebruikt.
Of wil jij ook de telefoonhokjes weer terug?
Precies, dus daar wordt naar gekeken en er blijven ook altijd nog parkeermeters overquote:Op maandag 8 september 2025 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Tussen duizenden keren per dag of niemand die het gebruikt ligt nog wel wat marge.
Ik vind dat je best ook mag kijken naar het sociale karakter van zo'n paal. Nogmaals niet iedereen is zo digitaal onderlegd als dat wij zijn en ook niet iedereen is even goed te been.quote:Op maandag 8 september 2025 13:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dus daar wordt naar gekeken en er blijven ook altijd nog parkeermeters over
Dat er dan wat bejaardenbelangenclubjes weer boos zijn is niks nieuws onder de zon
Voor die extreem kleine groep mensen die het digitaal niet lukt is het geen noodzaak om op elke straathoek zo’n paal te laten staanquote:Op maandag 8 september 2025 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind dat je best ook mag kijken naar het sociale karakter van zo'n paal. Nogmaals niet iedereen is zo digitaal onderlegd als dat wij zijn en ook niet iedereen is even goed te been.
Los daarvan ben je in geval van een eventuele storing van de app/netwerk de sjaak en sta je drie kwartier in de rij met je kaartje als je überhaupt nog kunt parkeren.
Ja hoor, alleen betalen is wat lastiger.quote:Op maandag 8 september 2025 13:13 schreef Elan het volgende:
Hier word ik opgewonden van.quote:Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
Amstelveen zoals Ankie het graag ziet.
Ga eens op een willekeurig kruispunt in een grote stad staan en kijk eens rond. Als een zielig parkeerpaaltje dan niet meer kan, weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 8 september 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
OK, Markquote:Op maandag 8 september 2025 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of als je nog een ouwe nokia hebt?
Die staan er dan ook gewoon nog, alleen niet meer om de 20 meter zoals vroegerquote:Op maandag 8 september 2025 14:21 schreef YoopY het volgende:
[..]
Ga eens op een willekeurig kruispunt in een grote stad staan en kijk eens rond. Als een zielig parkeerpaaltje dan niet meer kan, weet ik het ook niet meer.
Echt, wanneer was de laatste keer dat je serieus stilstond bij het storende effect van parkeermeters?
Aahhhhhh de nostalgie. Waarom zijn we hier ooit afgestapt?quote:Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een kwartje voor een half uur.![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat je veel van die boomers en bejaarden nogal overschat hoor. En toeristen idem dito. Laatst in Trier stonden er weliswaar drie parkeerautomaten op 100 meter maar twee waren er al kapot.quote:Op maandag 8 september 2025 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor die extreem kleine groep mensen die het digitaal niet lukt is het geen noodzaak om op elke straathoek zo’n paal te laten staan
Mijn ervaring is ook dat die palen vaker in storing waren dan dat ik geen enkel bereik had door een grootschalige netwerkstoring (exact 0 keer in mijn leven)
Precies, dan is een app toch een stuk minder storingsgevoelig. Voor die 2% bejaarden die het niet lukt een heel gammel netwerk van palen laten bestaan lijkt me weinig zinvolquote:Op maandag 8 september 2025 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel van die boomers en bejaarden nogal overschat hoor. En toeristen idem dito. Laatst in Trier stonden er weliswaar drie parkeerautomaten op 100 meter maar twee waren er al kapot.
In m'n beste Duits iets uitgelegd gekregen over een lokale app maar daar kon je weer niet fatsoenlijk geld op storten omdat ze Ideal niet kenden. Uiteindelijk met de creditkaart wel gelukt maar op zich is zo'n ouderwetse machine wel de minst omslachtige manier voor veel mensen.
Die maken ook een lekker geluidje.quote:Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een kwartje voor een half uur.![]()
[ afbeelding ]
Vooral dit. De gemeente kan wel een paar rotcenten sparen, maar degenen die onbekend zijn met de situatie of niet de mogelijkheid hebben om aan de eisen te voldoen staan machteloos. Het moet weer verplicht worden om contant geld te accepteren om van dit geouwehoer af te zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel van die boomers en bejaarden nogal overschat hoor. En toeristen idem dito. Laatst in Trier stonden er weliswaar drie parkeerautomaten op 100 meter maar twee waren er al kapot.
In m'n beste Duits iets uitgelegd gekregen over een lokale app maar daar kon je weer niet fatsoenlijk geld op storten omdat ze Ideal niet kenden. Uiteindelijk met de creditkaart wel gelukt maar op zich is zo'n ouderwetse machine wel de minst omslachtige manier voor veel mensen.
Krrrrrrrr. Die dingen waren zo opgewonden.quote:Op maandag 8 september 2025 14:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die maken ook een lekker geluidje.
Dat er dan een kwartje bleef hangen en je een ander kwartje erin moest gooien om of de boel te laten doorlopen of de paal definitief (tijdelijk) te slopenquote:Op maandag 8 september 2025 14:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die maken ook een lekker geluidje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |