De Babbelbox vraagt zich af, vindt u het ook zo vervelend dat parkeerautomaten verdwijnen?quote:Ankie Broekers-Knol woedend over verdwijnen parkeerautomaten: 'Waardeloos, echt waardeloos! Niks mag meer normaal'
Door de groeiende populariteit van digitale parkeerapps verdwijnen in steeds meer gemeenten de traditionele parkeerautomaten, schrijft het AD. Voormalig VVD-bewindsvrouw Ankie Broekers-Knol is boos en maakt zich zorgen over de gevolgen voor ouderen. "Ik vind het waardeloos. Gewoon waardeloos!"
Ook ouderenorganisatie Senioren Brabant-Zeeland waarschuwt dat kwetsbare groepen in de knel komen. "Wij zijn echt niet tegen vernieuwing, maar ouderen moeten wel mee kunnen blijven doen", zegt voorzitter Leo Bisschops. "Veel leden van ons zijn bezorgd over deze ontwikkeling."
Uit cijfers blijkt dat het aantal automaten in hoog tempo afneemt. Zo schrapt Oss een derde van de bijna honderd apparaten en is in Roosendaal al bijna de helft van de 73 automaten verwijderd. Op Texel worden defecte parkeerautomaten niet meer gerepareerd, waardoor er per dorp nog maar één overblijft. Ook steden als Utrecht, Amsterdam en Amstelveen hebben inmiddels honderden automaten weggehaald of zijn daar mee bezig.
'Dit vind ik helemaal niks!'
Broekers-Knol vindt het verdwijnen van de automaten onhandig. "Ik heb geen app. Mijn man heeft wel een app, moet ik eerlijk zeggen. Maar het is altijd: 'Werkt mijn app hier wel?' Digitalisering is fantastisch, maar dit vind ik helemaal niks."
Wanneer ze zonder haar man op pad is, zoekt ze een automaat. "Je tikt het allemaal, je kenteken en zo, je houdt je bankpasje ertegen en dan is het klaar." Straks kan dat niet meer. "Dat is toch vreselijk?"
Op de vraag of ze zelf een parkeerapp gaat downloaden, reageert ze stellig: "Ik hoop dat het voorlopig niet zo’n vaart loopt. Ik vind het waardeloos, echt waardeloos! Niks meer mag je normaal doen tegenwoordig. Het is allemaal ingewikkeld."
https://wnl.tv/2025/09/08(...)iks-mag-meer-normaal
Nou ja, veel van die automaten zijn ook frustrerend traagquote:Op maandag 8 september 2025 13:04 schreef xzaz het volgende:
Boomers die altijd 10 minuten bezig zijn
Ik heb eigenlijk zelden meer een pinpas bij.quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht je telefoon kapot gaat. Hoe wil je de parkeergeld betalen...? Je hebt wel een pinpas en contact geld bij...
of als je nog een ouwe nokia hebt?quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mocht je telefoon kapot gaat. Hoe wil je de parkeergeld betalen...? Je hebt wel een pinpas en contact geld bij...
Die automaten hebben ook de helft van de tijd storing. Dan mag je weer op zoek naar een andere.quote:Op maandag 8 september 2025 13:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.quote:Op maandag 8 september 2025 13:13 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht opkanjeren met je digitalisering. Als je netwerk er onverhoopt uit ligt zoals recent met Odido 3x kun je je auto niet parkeren.
Hoezo heb je dan geen 2e sim in je tellaquote:Op maandag 8 september 2025 13:13 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht opkanjeren met je digitalisering. Als je netwerk er onverhoopt uit ligt zoals recent met Odido 3x kun je je auto niet parkeren.
Op zoek naar automaat, lopende zoekende... na 5 of meer minuten eindelijk eentje gevonden. Later valt er envelope op mat.. Of je alstublieft parkeergeld plus boete willen betalen.quote:Op maandag 8 september 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.
Het functioneerde helemaal niet prima, die dingen zijn regelmatig in storing, ontzettend lelijk en doelwit van vandalisme. Moest je ook nog eens er naartoe lopen, kenteken invoeren en/of terug naar de auto om er een ticket in te leggen.quote:Op maandag 8 september 2025 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Verder wel terechte klacht natuurlijk. Flikker op met je tig apps die je elk voor iets anders zou moeten installeren en gebruiken, alleen maar om iets te kunnen doen dat al sinds mensenheugenis prima functioneerde zonder app.
Bezwaar indienen en geld terugvragen. Gratis parkerenquote:Op maandag 8 september 2025 13:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Op zoek naar automaat, lopende zoekende... na 5 of meer minuten eindelijk eentje gevonden. Later valt er envelope op mat.. Of je alstublieft parkeergeld plus boete willen betalen.
Dat zal wel maar een hoop van die oudjes zijn naast digibeet natuurlijk ook slecht te been. Als je dan een automaat heb voor een heel dorp is dat wel vrij karig. Los van het lopen zal het dan ook tyfusdruk zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ze zijn ook helemaal niet verdwenen. Je moet hooguit iets langer lopen omdat er niet meer elke 40-45 meter zo’n lelijke paal het straatbeeld verpest.
Een dorp op Texel betekent doorgaans een paar straten.quote:Op maandag 8 september 2025 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal wel maar een hoop van die oudjes zijn naast digibeet natuurlijk ook slecht te been. Als je dan een automaat heb voor een heel dorp is dat wel vrij karig. Los van het lopen zal het dan ook tyfusdruk zijn.
Al gok ik dat jij over die kutouderen ook wel een pittige mening zal hebben.
Een kwartje voor een half uur.quote:Op maandag 8 september 2025 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Het functioneerde helemaal niet prima, die dingen zijn regelmatig in storing, ontzettend lelijk en doelwit van vandalisme. Moest je ook nog eens er naartoe lopen, kenteken invoeren en/of terug naar de auto om er een ticket in te leggen.
Veel liever met een paar drukken op de app en direct de auto uitstappen
DiT fUnCtIoNeErDe PrImA!quote:Op maandag 8 september 2025 13:26 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
Amstelveen zoals Ankie het graag ziet.
Ja en 20.000 toeristen op een zomerse dag. Lekker dan als je maar een automaat hebt.quote:Op maandag 8 september 2025 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Een dorp op Texel betekent doorgaans een paar straten.
Op Texel koopt dan ook iedere toerist zo’n vignet.quote:Op maandag 8 september 2025 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en 20.000 toeristen op een zomerse dag. Lekker dan als je maar een automaat hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |