abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218713861
Hoi, ik ben er sinds mijn puberjaren achter gekomen dat ik een sadist ben, maar heb nog nooit de ruimte gekregen om dit te uiten. Iemand die weet hoe je dit uit tegenover je partner?
Howdy
  maandag 8 september 2025 @ 12:34:28 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218713876
Hoi ik ben een sadist
pi_218713879
Ik zou in elk geval niet beginnen met zeggen dat je sadist bent.

Maar in een goede relatie kun je toch dingen bespreekbaar maken?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218714584
De vraag is: wat voor sadist.
Er zijn gradaties natuurlijk
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218714632
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:32 schreef theodoorpaardje het volgende:
Hoi, ik ben er sinds mijn puberjaren achter gekomen dat ik een sadist ben
Bedoel je dat je een dominante rol wenst te spelen in een sado-masochistische relatie?
Dat is best mogelijk en kun je bespreken met een eventuele partner, als deze zelf ook een ondergeschikte rol wens te spelen in een sado-masochistisch rollenspel.
Het is dan ook een kwestie van afspraken maken met elkaar, en vaste regels en afspraken vastleggen vooraf.

Sadisme zelf als parafilie (een seksuele afwijking die eerder een negatieve uitwerking heeft op de capaciteit van iemand om sexuele relaties aan te gaan) zul je nooit in een gelijkwaardige en op basis van instemming van je partner kunnen uitoefenen, omdat het dan een psychisch-sexuele aandoening is die juist je mogelijkheden om op een gelijkwaardige manier met anderen sexueel om te gaan hindert.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218714874
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 13:56 schreef Lenny77 het volgende:
De vraag is: wat voor sadist.
Er zijn gradaties natuurlijk
Ja, ik moet het allemaal nog uitvinden, want ik heb het nog nooit kunnen ervaren met mijn vrouw natuurlijk (: Ik vind het gewoon geil om haar reacties te zien wanneer ik pijn uit op haar, maar het is minder geil als zij daar geen seksueel plezier van vindt
Howdy
pi_218714946
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 12:34 schreef Aberkullie het volgende:
Hoi ik ben een sadist
ga ik proberen
Howdy
pi_218714979
Beste theo, Ik heb dit zelf ook mijn vriedin vind het meestal ook fijn zij word er altijd heel geil van wanneer ik bijv haar sla in haar gezicht en haar een bitch of een slet noem. natuurlijk buiten de slaapkamer zal ik dit soort dingen nooit doen en noem ik haar zulke dingen nooit. Zelf vind ik het ook fijn als ze mij papa noemt of daddy. geeft mij een heerlijk gevoel alsof ik in control ben. Als ik jou was zou ik het gewoon tegen je partner zeggen en een gesprek erover aangaan.
MGV Odin ~O>

[ Bericht 2% gewijzigd door Odin1974 op 08-09-2025 14:50:28 ]
pi_218715029
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:43 schreef Odin1974 het volgende:
Beste theo, Ik heb dit zelf ook mijn vriedin vind het meestal ook fijn zij word er altijd heel geil van wanneer ik bijv haar sla in haar gezicht en haar een bitch of een slet noem. natuurlijk buiten de slaapkamer zal ik dit soort dingen nooit doen en noem ik haar zulke dingen nooit. Zelf vind ik het ook fijn als ze mij papa noemt of daddy. geeft mij een heerlijk gevoel alsof ik in control ben. Als ik jou was zou ik het gewoon tegen je partner zeggen en een gesprek erover aangaan.
MGV Odin oO/
Mijn ex begon er zelf mee. Daarna realiseerde ik me pas dat ik een sadist was, of in elk geval dominant.

Je kunt inderdaad eens beginnen met je vriendin eens aan de haren te trekken, een klapje op de wangen te geven of te choken tijdens de seks. Ook op het juiste moment en de juiste manier "slet" noemen kan iets leuks uitlokken. Dan zie je vanzelf of ze het leuk vindt of niet.
Mja
pi_218715052
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:49 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Mijn ex begon er zelf mee. Daarna realiseerde ik me pas dat ik een sadist was, of in elk geval dominant.

Je kunt inderdaad eens beginnen met je vriendin eens aan de haren te trekken, een klapje op de wangen te geven of te choken tijdens de seks. Ook op het juiste moment en de juiste manier "slet" noemen kan iets leuks uitlokken. Dan zie je vanzelf of ze het leuk vindt of niet.
Ik ben sowieso dominanter in de slaapkamer, ik wil het eerst even aanzien indd, daarna beginnen met slaan etc. moet gewoon ff vragen hoe zij erover denkt :Y en zo niet.. tja..
Howdy
pi_218715133
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:54 schreef theodoorpaardje het volgende:

[..]
Ik ben sowieso dominanter in de slaapkamer, ik wil het eerst even aanzien indd, daarna beginnen met slaan etc. moet gewoon ff vragen hoe zij erover denkt :Y en zo niet.. tja..
Na mijn onderdanige ex heb ik wel een paar vriendinnen gehad die er niet zo van gediend waren. Die wilden bijvoorbeeld hele spirituele romantische seks of waren zelf meer dominant. Die relaties waren ook snel voorbij omdat ik gewoon weinig zin meer had in seks na een tijdje. In elk geval niet met hen ;)
Mja
  Moderator maandag 8 september 2025 @ 15:19:48 #12
441859 crew  Lenny77
pi_218715222
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:54 schreef theodoorpaardje het volgende:

[..]
Ik zou het eerst inderdaad even bespreken.
Want bij mij zou je toch zo een harde mep terug krijgen en niet vanuit geilheid :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218715431
Begin met het zeggen dat je dominant bent, klinkt imo wat minder intens dan meteen zeggen dat je een sadist bent. Als er oren naar zijn kun je opbouwen en kijken wat nog meer mogelijk is. Samen paar leuke zweepjes uitzoeken bijv.
Maakt de lekkerste wraps :9
  maandag 8 september 2025 @ 15:50:54 #14
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218715468
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:32 schreef theodoorpaardje het volgende:
Hoi, ik ben er sinds mijn puberjaren achter gekomen dat ik een sadist ben, maar heb nog nooit de ruimte gekregen om dit te uiten. Iemand die weet hoe je dit uit tegenover je partner?
Ben je ook gemeen tegen dieren?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218715554
Wat maakt het dat je daar zo van geniet ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_218716157
" Schatje, ik merk dat ik bepaalde fantasieen heb, zouden we die eens kunnen bespreken? Of je het nou wel of niet iets voor je is, dat maakt niet uit, beide is prima maar ik wil dit graag met jou delen. "
pi_218716648
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:15 schreef verbijstering het volgende:
" Schatje, ik merk dat ik bepaalde fantasieen heb, zouden we die eens kunnen bespreken? Of je het nou wel of niet iets voor je is, dat maakt niet uit, beide is prima maar ik wil dit graag met jou delen. "
Dit. Zou het eerst bespreken, niet zomaar een mep verkopen tenzij je je vriendin goed kan lezen/het echt goed kan inschatten want anders is t niet grappig.
pi_218719443
in ieder geval niet denken dat het acteerwerk van het internet echt leuk is voor de vrouw.
Respect is ontzettend belangrijk, dat is lastig te combineren met sadisme lijkt me..
pi_218719812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 04:35 schreef Invisibli het volgende:
in ieder geval niet denken dat het acteerwerk van het internet echt leuk is voor de vrouw.
Respect is ontzettend belangrijk, dat is lastig te combineren met sadisme lijkt me..
Dat is het prima te combineren, met gesprekken, grenzen en goede aftercare.
pi_218719859
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 07:51 schreef Koettie het volgende:

[..]
Dat is het prima te combineren, met gesprekken, grenzen en goede aftercare.
Moet je wel iemand hebben die er echt van geniet, en niet die de pijn ondergaat omdat de ander het wilt.
Dit lijkt mij wel een fetisj waarbij het wat lastiger is om op 1 lijn te zitten als je het niet al meteen aangaf en elkaar daarin vond :)
  dinsdag 9 september 2025 @ 10:45:24 #21
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218720856
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 15:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ben je ook gemeen tegen dieren?
Dit.

Iemand graag pijn willen doen tijdens de sex lijkt me een klein bruggetje naar een dier even pijn te willen doen en daar ook van kunnen genieten op een bepaalde manier. Een sadist voelt weinig empathie denk je dan al snel.
To BG or not to BG!
pi_218721154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 04:35 schreef Invisibli het volgende:
Sadisme gaat niet over geen respect hebben, dat moet je juist hebben in een gezonde sm relatie (:
Howdy
pi_218721166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 10:45 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dit.

Iemand graag pijn willen doen tijdens de sex lijkt me een klein bruggetje naar een dier even pijn te willen doen en daar ook van kunnen genieten op een bepaalde manier. Een sadist voelt weinig empathie denk je dan al snel.
Ik hou van dieren, ik zie het genot in een dier mishandelen niet: omdat zij daar geen seksuele plezier van krijgen. ik zal mijn vrouw nooit bezeren als zij daar geen seksuele reactie van krijgt. al helemaal geen dieren. mensen die dieren of mensen mishandelen zijn geen sadisten, maar slechte personen. het gaat, persoonlijk, niet om het uiten van de pijn: maar de thrill van haar reactie. Dat krijg je niet bij mensen (of dieren) die daar geen consent naar hebben.
Howdy
  dinsdag 9 september 2025 @ 12:09:03 #24
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218721455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 11:26 schreef theodoorpaardje het volgende:

[..]
Ik hou van dieren, ik zie het genot in een dier mishandelen niet: omdat zij daar geen seksuele plezier van krijgen. ik zal mijn vrouw nooit bezeren als zij daar geen seksuele reactie van krijgt. al helemaal geen dieren. mensen die dieren of mensen mishandelen zijn geen sadisten, maar slechte personen. het gaat, persoonlijk, niet om het uiten van de pijn: maar de thrill van haar reactie. Dat krijg je niet bij mensen (of dieren) die daar geen consent naar hebben.
Kun je jezelf dan wel 'sadist' noemen? Ben je dan niet gewoon graag een 'meester' in SM gebeuren?
Bij de uitspraak dat je een sadist bent krijg ik de kriebels.
To BG or not to BG!
pi_218722181
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 12:09 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Kun je jezelf dan wel 'sadist' noemen? Ben je dan niet gewoon graag een 'meester' in SM gebeuren?
Bij de uitspraak dat je een sadist bent krijg ik de kriebels.
"Sadist" is niet een psychopaat, hè.

Sadisme kan zich ook naar dieren uiten, maar het lijkt me in het geval van TS toch meer naar mensen gericht, en dan zou het vallen onder 'sadomasochisme'. Waarbij er een ander is die de pijn ondergaat (de masochist).

Van de Wikipedia over Sadisme:
quote:
Sadomasochisme
Von Krafft-Ebin bedacht ook de term masochisme. En koppelde dat weer aan De Sade als de dominante helft van sado-masochisme, een vorm van seksualiteit waarbij een van de personen een dominante rol speelt. Dit hoeft dan niet als kwaadaardigheid door de partner ervaren te worden, omdat deze vrijwillig een onderdanige rol speelt. De sadisten brengen de onderdanige partij, ook wel sub genoemd, pijn toe door middel van zwepen, heet kaarsvet en allerhande speeltjes. Het plezier in de onderdanige rol wordt wel masochisme genoemd, al zijn anderen het hiermee oneens. In sadomasochisme is namelijk geen sprake van sadisme, noch van masochisme in zijn zuivere vorm.
De vraag over pijn doen aan dieren komt echter niet uit de lucht vallen en is wel een terechte:
quote:
Sadisme is plezier hebben aan of genoegen beleven aan het opzettelijk pijn doen of vernederen van een mens of dier. In strikte zin gaat het hier om genotsbeleving aan de macht die de sadist heeft ten opzichte van het slachtoffer.
~ Wikipedia
Maar binnen de BDSM is Sadisme (en het daaraan gekoppelde, onderdanige Masochisme) een erg bekende term.
Én een bekend gebruik.

Sadisme hoeft echter niet per se als Meester(es) uitgevoerd te worden (meer het slaafse karakter), maar kan ook als Dominant(e) tot uiting komen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')