Interessant. De BBB heeft door dat ""De BBB levert" als slogan niets waard is zonder de beloofde rode diesel.quote:BBB-staatssecretaris Tuinman: oerdom dat VVD rode diesel schrapt
https://dagblad010.nl/Lan(...)-rode-diesel-schrapt
Het zou "oerdom" zijn als het kabinet niet opnieuw rode diesel beschikbaar stelt voor de landbouw, zegt demissionair staatssecretaris Gijs Tuinman (BBB) in het programma Goedemorgen Nederland. Officieel wordt pas met Prinsjesdag bekend dat het kabinet een streep zet door dat voornemen, maar Haagse bronnen hebben al bevestigd dat de rode diesel toch niet terugkeert.
Tuinman wil zich er nu nog niet duidelijk over uitlaten. Wel wijst hij met de beschuldigende vinger naar coalitiepartner VVD. "Stel nou dat de VVD dat geschrapt heeft, dan is dat oerdom ja", zei hij op vragen van presentator Frank van Leeuwen. Tuinman ziet dat landen als Frankrijk en Duitsland nog wel rode diesel toestaan. "Ik denk dat het belangrijk is dat we in Europa een gelijk speelveld hebben."
De uitspraken van Tuinman zijn opmerkelijk. Als het kabinet inderdaad afziet van de rode diesel, dan wijkt Tuinman met zijn uitspraken af van de eenheid van kabinetsbeleid. Normaal zeggen leden van het kabinet hetzelfde, om verwarring over kabinetsstandpunten te voorkomen.
Lol.quote:Op maandag 8 september 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind dat een ieder rode Diesel zou mogen tanken. Is goed voor de economie als de kosten van transport aanzienlijk lager worden. Lol
Precies.. Burgers en ondernemers wordt door overheid gewurgd. Steeds strakker.. waardoor we minder over hebben. en ja er vallen om. Dat kost ook geld.quote:Op maandag 8 september 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind dat een ieder rode Diesel zou mogen tanken. Is goed voor de economie als de kosten van transport aanzienlijk lager worden. Lol
Het was meer als een grapje bedoelt maar ergens ben ik ook wel serieus. We zouden naar een situatie moeten gaan dat rode diesel niet eens nodig is.quote:Op maandag 8 september 2025 10:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Precies.. Burgers en ondernemers wordt door overheid gewurgd. Steeds strakker.. waardoor we minder over hebben. en ja er vallen om. Dat kost ook geld.
Zo duur is brandstof toch helemaal niet? Vergeleken met bijvoorbeeld je boodschappenkarretje wat verdubbeld is in prijs is de prijs van brandstof juist omlaag gekomen de afgelopen 3 jaar.quote:Op maandag 8 september 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was meer als een grapje bedoelt maar ergens ben ik ook wel serieus. We zouden naar een situatie moeten gaan dat rode diesel niet eens nodig is.
Brandstofprijzen moeten drastisch omlaag, daar profiteert uiteindelijk iedereen van.
Ik kreeg juist de laatste weken de indruk dat ze werden neergezet als de partij die ook echt iets regelt. Zat niet per se een slechte vibe om de partije heen zoals NSC wel heeft.quote:Op maandag 8 september 2025 10:10 schreef Elan het volgende:
Die BBB hype is inmiddels toch wel een beetje overgewaaid? Of rijden er nog steeds mensen met van die rode zakdoekjes aan hun spiegels
In 2010 was diesel 1.15 per liter.quote:Op maandag 8 september 2025 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo duur is brandstof toch helemaal niet? Vergeleken met bijvoorbeeld je boodschappenkarretje wat verdubbeld is in prijs is de prijs van brandstof juist omlaag gekomen de afgelopen 3 jaar.
In 2022 zaten we hier nog op 2.55 per liter kan ik me herinneren. Vanmorgen was dat 1.93.
België is ¤1,50 nu. Is eigenlijk nog steeds veel te duur maar het is beter dan die waanzinnige prijzen in Nederland.quote:Op maandag 8 september 2025 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo duur is brandstof toch helemaal niet? Vergeleken met bijvoorbeeld je boodschappenkarretje wat verdubbeld is in prijs is de prijs van brandstof juist omlaag gekomen de afgelopen 3 jaar.
In 2022 zaten we hier nog op 2.55 per liter kan ik me herinneren. Vanmorgen was dat 1.93.
Maarja België he, eerlijk gezegd zou ik niet willen ruilen als je daar een uurtje hebt rondgereden heb je schade aan je wagen.
Exact.quote:Op maandag 8 september 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was meer als een grapje bedoelt maar ergens ben ik ook wel serieus. We zouden naar een situatie moeten gaan dat rode diesel niet eens nodig is.
Brandstofprijzen moeten drastisch omlaag, daar profiteert uiteindelijk iedereen van.
De brandstofprijzen voor de boeren en transportsector zijn al 20% lager dan voor wat jij er bij de pomp voor betaaldquote:Op maandag 8 september 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook al zouden de brandstofprijzen drastisch omlaag gaan, dan nog gaan de prijzen voor de boodschappen niet drastisch omlaag.quote:Op maandag 8 september 2025 10:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind ook behoorlijk duur. belachelijk ook nog.quote:Op maandag 8 september 2025 10:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
België is ¤1,50 nu. Is eigenlijk nog steeds veel te duur maar het is beter dan die waanzinnige prijzen in Nederland.
Bizar trouwens dat je de brandstof in Nederland niet duur vind, de Nederlandse brandstofprijzen horen tot de hoogste in de wereld.
Daar krijg je dan wel wat voor terug want ons wegennet hoort ook tot het beste ter wereld.quote:Op maandag 8 september 2025 10:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
België is ¤1,50 nu. Is eigenlijk nog steeds veel te duur maar het is beter dan die waanzinnige prijzen in Nederland.
Bizar trouwens dat je de brandstof in Nederland niet duur vind, de Nederlandse brandstofprijzen horen tot de hoogste in de wereld.
2010 is 15 jaar geleden, koekoek. Toen betaalde ik 130.000 euro voor mijn appartement dat inmiddels voor 350k te koop staat. En zaken als boodschappen zijn 130% duurder geworden.quote:Op maandag 8 september 2025 10:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
In 2010 was diesel 1.15 per liter.
Nu is diesel 1.60-1.80 per liter
Daarbij horen zijn wegbelastingen van diesel ook veel hoog. Dat omdat overheid diesel vies vindt.
Je gaat wel makkelijk voorbij aan het feit dat Nederland tot de meest leefbare plekken op aarde gerekend mag worden. Zoveel dingen hier zijn extreem goed geregeld zelfs vergeleken met andere rijke landen. Dat iedereen en zijn moeder hier wil wonen drijft de prijzen voor letterlijk alles natuurlijk omhoog.quote:Op maandag 8 september 2025 10:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Ook al zouden de brandstofprijzen drastisch omlaag gaan, dan nog gaan de prijzen voor de boodschappen niet drastisch omlaag.
Degene die profiteren zijn dan slechts de rijken en hun vrienden de hogere inkomens.
Dat zijn geen Nederlanders maar provinciale rijken en hogere inkomens die niet willen staken. Die willen niet tegen zichzelf muiten.quote:Op maandag 8 september 2025 10:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ik vind ook behoorlijk duur. belachelijk ook nog.
Maar dat vind meeste Nederlanders juist niet. Ze blijven doorrijden ipv gaan staken. Dat zegt ook iets over Nederland.
quote:Op maandag 8 september 2025 10:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar krijg je dan wel wat voor terug want ons wegennet hoort ook tot het beste ter wereld.
Nogmaals ik heb genoeg in België gereden en zou absoluut niet willen ruilen. Overal gaten in de weg en achterstallig onderhoud. Je merkt het direct als je de grens over gaat.
Overigens liggen de lonen hier ook een stuk hoger dus dat moet je dan ook meewegen voor je roept dat iets te duur zou zijn.
De wegen in Nederland mag netjes plat, maar is al jaren slecht onderhouden of minimaal onderhouden.quote:Op maandag 8 september 2025 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
2010 is 15 jaar geleden, koekoek. Toen betaalde ik 130.000 euro voor mijn appartement dat inmiddels voor 350k te koop staat. En zaken als boodschappen zijn 130% duurder geworden.
En dan maak jij je druk over die 40% stijging van diesel.
Zelfs als je alleen naar de kosten van de auto kijkt, is brandstof maar een klein gedeelte. Bij een klein dieselautootje ben je meer geld kwijt aan wegenbelasting dan aan brandstof, tenzij je meer dan 20.000km per jaar rijdt. En dan komt er ook nog verzekering bij, onderhoud, afschrijving...quote:Op maandag 8 september 2025 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
2010 is 15 jaar geleden, koekoek. Toen betaalde ik 130.000 euro voor mijn appartement dat inmiddels voor 350k te koop staat. En zaken als boodschappen zijn 130% duurder geworden.
En dan maak jij je druk over die 40% stijging van diesel.
Ik vind dat Nederland niet meer leefbaar is, doordat er met auto's en motoren overal zoveel geluidsoverlast veroorzaakt wordt door de rijken en hun vrienden de hogere inkomens.quote:Op maandag 8 september 2025 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je gaat wel makkelijk voorbij aan het feit dat Nederland tot de meest leefbare plekken op aarde gerekend mag worden. Zoveel dingen hier zijn extreem goed geregeld zelfs vergeleken met andere rijke landen. Dat iedereen en zijn moeder hier wil wonen drijft de prijzen voor letterlijk alles natuurlijk omhoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |