gewoon afschaffen dat hele boxen gedoequote:Op maandag 8 september 2025 17:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem is ook dat de eigen woning naar box-3 IT-technisch de komende 10-20 jaar nog niet mogelijk is.
Maar de input daarvan is veel lastiger? Aankoopprijs, huidige prijs, verkoopwaarde? Hoe willen ze het?quote:Op maandag 8 september 2025 17:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zwaar verouderde IT en de mensen met de ervaring met die systemen wegbezuinigd een aantal jaar geleden (via een veels te ruime 'VUT'-regeling), het veranderen van de tarieven in Box-3 naar werkelijk rendement gaat al 3-4 jaar duren.
Maar het gaat geeneens om input, het is ook letterlijk een capaciteitprobleem waarbij het systeem maar mondjesmaat wijzigingen aankan, je moet echt denken aan computersystemen uit de jaren-80 waar het voor een deel nog op draait.quote:Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar de input daarvan is veel lastiger? Aankoopprijs, huidige prijs, verkoopwaarde? Hoe willen ze het?
Ik weet niet of dat bij de belastingdienst ook zo is, maar je komt in de financiële sector nog steeds IBM mainframes en supermini's met COBOL tegen. Ok, die zijn zo groot niet meer (en vaak ook niet krachtiger dan een dikke x86 server), maar de software (of beter gezegd: de organisatie er omheen) is erg robuust.quote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het gaat geeneens om input, het is ook letterlijk een capaciteitprobleem waarbij het systeem maar mondjesmaat wijzigingen aankan, je moet echt denken aan computersystemen uit de jaren-80 waar het voor een deel nog op draait.
Bij de belastingdienst draait een heel deel op systemen waar niemand meer de kennis van heeft hoe je het moet aanpassen, dat is het probleem. Iedereen die het kende is met pensioen.quote:Op maandag 8 september 2025 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat bij de belastingdienst ook zo is, maar je komt in de financiële sector nog steeds IBM mainframes en supermini's met COBOL tegen. Ok, die zijn zo groot niet meer (en vaak ook niet krachtiger dan een dikke x86 server), maar de software (of beter gezegd: de organisatie er omheen) is erg robuust.
Weggooien en opnieuw beginnen. Wel zelf doen en niet uitbesteden. Maar dan moet je dus de oude organisatie op straat zetten en een hele nieuwe aannemen en inrichten.quote:Op maandag 8 september 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de belastingdienst draait een heel deel op systemen waar niemand meer de kennis van heeft hoe je het moet aanpassen, dat is het probleem. Iedereen die het kende is met pensioen.
Weggooien? En alle Nederlanders die toeslagen of teruggave belastingdienst krijgen in de problemen? En alle bedrijven die een teruggave BTW krijgen bijvoorbeeld ook? De systemen kunnen niet eens een paar uur uit, laat staan dat je het kunt weggooien. Elk uur zijn er essentiële uitkeringen.quote:Op maandag 8 september 2025 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Weggooien en opnieuw beginnen. Wel zelf doen en niet uitbesteden. Maar dan moet je dus de oude organisatie op straat zetten en een hele nieuwe aannemen en inrichten.
Nee, ik bedoel, niets meer aan doen, zelf een nieuw systeem maken en als dat draait de stekker uit dat oude systeem trekken.quote:Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weggooien? En alle Nederlanders die toeslagen of teruggave belastingdienst krijgen in de problemen? En alle bedrijven die een teruggave BTW krijgen bijvoorbeeld ook? De systemen kunnen niet eens een paar uur uit, laat staan dat je het kunt weggooien.
Daar zijn ze nu al zo'n 8 jaar mee bezig en dat moet half 2027 klaar zijn. Zo ingewikkeld is dat.quote:Op maandag 8 september 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel, niets meer aan doen, zelf een nieuw systeem maken en als dat draait de stekker uit dat oude systeem trekken.
Het is tijd om alles te slopen, het is een ingewikkeld kaartenhuis geworden en het boxenstelsel is een grote miskleunquote:Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weggooien? En alle Nederlanders die toeslagen of teruggave belastingdienst krijgen in de problemen? En alle bedrijven die een teruggave BTW krijgen bijvoorbeeld ook? De systemen kunnen niet eens een paar uur uit, laat staan dat je het kunt weggooien. Elk uur zijn er essentiële uitkeringen.
Het zogenaamd doorsluizen van miljarden naar grote ondernemingen doen ze al jaren (decennia?) en daarmee hebben ze tot nu toe prima resultaten mee behaald dus ik begrijp je reactie niet helemaal.quote:Op maandag 8 september 2025 09:58 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Daar ia in principe niets mis mee. VVD heeft natuurlijk ook die achterlijke plannen over miljarden naar defensie en het doorsluizen van miljarden naar grote ondernemingen. Dat is de reden waarom mensen vooral afhaken bij de VVD.
Zo langzamerhand denk ik dat Nederland helemaal klaar is met het doorsluizen van het geld naar de grote bedrijven van de VVD.quote:Op maandag 8 september 2025 19:29 schreef embedguy het volgende:
[..]
Het zogenaamd doorsluizen van miljarden naar grote ondernemingen doen ze al jaren (decennia?) en daarmee hebben ze tot nu toe prima resultaten mee behaald dus ik begrijp je reactie niet helemaal.
De defensie uitgaven verhogen is wel anders, maar ik heb niet het idee dat dat stemmen kost. Veel mensen willen dat ook en voor mijn idee zijn er maar weinig partijen die dat niet willen dus dan zou dat ook geen reden zijn om vvd de rug toe te keren.
Populist Jesilgoz echter…
Deja vu, dat riepen mensen bij de vorige verkiezingen ook al. Om vervolgens heel verbaasd te zijn over de hoge score van de vvd.quote:Op maandag 8 september 2025 19:51 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Zo langzamerhand denk ik dat Nederland helemaal klaar is met het doorsluizen van het geld naar de grote bedrijven van de VVD.
Ik denk dat heleboel Nederlanders helemaal niet zo goed begrepen hebben in het verleden wat de vvd nou inhield. Rechts stemmen was nu eenmaal populair. Omdat links voor buitenlanders enzovoorts stond.
Gelukkig staat rechts op een duidelijk verlies. VVD+PVV+JA21+FvD+BBB+SGP is in de Kamer 75 zetels en gaat in peilingen naar 68 (peil.nl), 65 (eenvandaag) en 67 (ipsos) zetels. De rechtse meerderheid is weg.quote:Op maandag 8 september 2025 20:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Deja vu, dat riepen mensen bij de vorige verkiezingen ook al. Om vervolgens heel verbaasd te zijn over de hoge score van de vvd.
Ik denk niet dat dat veel stemmers kost, het verlies aan stemmen zit in andere dingen (Rutte weg, populist Yesilgoz).
Tja, ondertussen staat pvv nog steeds heel hoog. Oa inderdaad omdat links voor buitenlanders enzo staat.
Persoonlijk denk ik dat je ‘het doorsluizen van miljarden naar bedrijven’ negatiever ziet dan veel andere mensen.
Tis wat.quote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het gaat geeneens om input, het is ook letterlijk een capaciteitprobleem waarbij het systeem maar mondjesmaat wijzigingen aankan, je moet echt denken aan computersystemen uit de jaren-80 waar het voor een deel nog op draait.
Nee, ik denk dat steeds meer mensen inmiddels heel goed begrijpen hoe het zit: belastinggeld van de Nederlandse burger wordt doorgeschoven naar de grote bedrijven. En die VVD-muts durft daar nog steeds openlijk voor uit te komen, keer op keer. Je leest het goed: belastinggeld van de Nederlandse burger.quote:Op maandag 8 september 2025 20:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Deja vu, dat riepen mensen bij de vorige verkiezingen ook al. Om vervolgens heel verbaasd te zijn over de hoge score van de vvd.
Ik denk niet dat dat veel stemmers kost, het verlies aan stemmen zit in andere dingen (Rutte weg, populist Yesilgoz).
Tja, ondertussen staat pvv nog steeds heel hoog. Oa inderdaad omdat links voor buitenlanders enzo staat.
Persoonlijk denk ik dat je ‘het doorsluizen van miljarden naar bedrijven’ negatiever ziet dan veel andere mensen.
Nee, dat is een kwestie van het weer uitbesteden aan een groot bedrijf dat helemaal niets op wil leveren zolang ze het verder uit kunnen melken.quote:Op maandag 8 september 2025 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu al zo'n 8 jaar mee bezig en dat moet half 2027 klaar zijn. Zo ingewikkeld is dat.
Van het wegsturen van "grote bedrijven" omwille van uit de maat gegroeide belastingtarieven tov het buitenland worden wij niet rijker hoor.quote:Op maandag 8 september 2025 20:35 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat steeds meer mensen inmiddels heel goed begrijpen hoe het zit: belastinggeld van de Nederlandse burger wordt doorgeschoven naar de grote bedrijven. En die VVD-muts durft daar nog steeds openlijk voor uit te komen, keer op keer. Je leest het goed: belastinggeld van de Nederlandse burger.
Met datzelfde belastinggeld zouden juist de problemen in de zorg en het onderwijs aangepakt kunnen worden. Dát is wat de Nederlandse burger wil dat er met hun belastinggeld gebeurt.
En precies daarom denk ik dat links deze verkiezingen gaat winnen. Zelf heb ik altijd VVD gestemd, maar voor mij is het nu wel klaar.
Als er geen grote bedrijven meer in de verstedelijkte gebieden zouden zijn, dan zijn we toch wel rijker? Want het enige dat de grote bedrijven met hulp van de onderwijzers doen is de verstedelijkte gebieden verarmen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 06:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van het wegsturen van "grote bedrijven" omwille van uit de maat gegroeide belastingtarieven tov het buitenland worden wij niet rijker hoor.
Wat is er mis met onze vennootschappelijke tarieven?
Liggen de lonen daar niet juist hoger?quote:Op dinsdag 9 september 2025 07:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Als er geen grote bedrijven meer in de verstedelijkte gebieden zouden zijn, dan zijn we toch wel rijker? Want het enige dat de grote bedrijven met hulp van de onderwijzers doen is de verstedelijkte gebieden verarmen.
Als je hem ongeveer gelijktijdig met loonstijgingen afbouwt gaan mensen het nieteens merken inderdaad.quote:Op zondag 7 september 2025 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Het grote verschil is de termijn waarin ie afgebouwd gaat worden.
Sommige partijen willen het sneller afbouwen dan anderen, en er is natuurlijk ook al een stuk afgebouwd.
Rustig verder afbouwen lijkt mij de enige juiste weg.
Het gaat niet alleen om het geld, het gaat ook over de geestelijke armoede die naar de verstedelijkte gebieden is gebracht door de grote bedrijven geholpen door de onderwijzers.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Liggen de lonen daar niet juist hoger?
Tegen alle migratie zijn, maar wel je grootste giften ontvangen van Otto Workforce, die letterlijk mensen met busjes ophaalt in Roemeniëquote:Op maandag 8 september 2025 20:02 schreef Beathoven het volgende:
VVD: Beetje sociaal voor koopwoningbezitters en heel sociaal voor het grootkapitaal.
Naar welke afgrond dat grootkapitaal ons ook maar meesleept, de VVD volgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |