abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2025 @ 17:55:16 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218716403
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Probleem is ook dat de eigen woning naar box-3 IT-technisch de komende 10-20 jaar nog niet mogelijk is.
gewoon afschaffen dat hele boxen gedoe
het is vragen om fraude
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218716445
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zwaar verouderde IT en de mensen met de ervaring met die systemen wegbezuinigd een aantal jaar geleden (via een veels te ruime 'VUT'-regeling), het veranderen van de tarieven in Box-3 naar werkelijk rendement gaat al 3-4 jaar duren.
Maar de input daarvan is veel lastiger? Aankoopprijs, huidige prijs, verkoopwaarde? Hoe willen ze het?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218716451
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar de input daarvan is veel lastiger? Aankoopprijs, huidige prijs, verkoopwaarde? Hoe willen ze het?
Maar het gaat geeneens om input, het is ook letterlijk een capaciteitprobleem waarbij het systeem maar mondjesmaat wijzigingen aankan, je moet echt denken aan computersystemen uit de jaren-80 waar het voor een deel nog op draait.
pi_218716811
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar het gaat geeneens om input, het is ook letterlijk een capaciteitprobleem waarbij het systeem maar mondjesmaat wijzigingen aankan, je moet echt denken aan computersystemen uit de jaren-80 waar het voor een deel nog op draait.
Ik weet niet of dat bij de belastingdienst ook zo is, maar je komt in de financiële sector nog steeds IBM mainframes en supermini's met COBOL tegen. Ok, die zijn zo groot niet meer (en vaak ook niet krachtiger dan een dikke x86 server), maar de software (of beter gezegd: de organisatie er omheen) is erg robuust.
pi_218716926
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat bij de belastingdienst ook zo is, maar je komt in de financiële sector nog steeds IBM mainframes en supermini's met COBOL tegen. Ok, die zijn zo groot niet meer (en vaak ook niet krachtiger dan een dikke x86 server), maar de software (of beter gezegd: de organisatie er omheen) is erg robuust.
Bij de belastingdienst draait een heel deel op systemen waar niemand meer de kennis van heeft hoe je het moet aanpassen, dat is het probleem. Iedereen die het kende is met pensioen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218716960
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de belastingdienst draait een heel deel op systemen waar niemand meer de kennis van heeft hoe je het moet aanpassen, dat is het probleem. Iedereen die het kende is met pensioen.
Weggooien en opnieuw beginnen. Wel zelf doen en niet uitbesteden. Maar dan moet je dus de oude organisatie op straat zetten en een hele nieuwe aannemen en inrichten.
pi_218716977
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Weggooien en opnieuw beginnen. Wel zelf doen en niet uitbesteden. Maar dan moet je dus de oude organisatie op straat zetten en een hele nieuwe aannemen en inrichten.
Weggooien? En alle Nederlanders die toeslagen of teruggave belastingdienst krijgen in de problemen? En alle bedrijven die een teruggave BTW krijgen bijvoorbeeld ook? De systemen kunnen niet eens een paar uur uit, laat staan dat je het kunt weggooien. Elk uur zijn er essentiële uitkeringen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218717009
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weggooien? En alle Nederlanders die toeslagen of teruggave belastingdienst krijgen in de problemen? En alle bedrijven die een teruggave BTW krijgen bijvoorbeeld ook? De systemen kunnen niet eens een paar uur uit, laat staan dat je het kunt weggooien.
Nee, ik bedoel, niets meer aan doen, zelf een nieuw systeem maken en als dat draait de stekker uit dat oude systeem trekken.

Maar dat moet je dan ook door nieuwe mensen laten doen. Volgens nieuwe specificaties, op nieuwe hardware en met nieuwe besturingssystemen en programmeertalen. Wel hopen dat ze er geen webapp van gaan maken, want dan moet je die continu aan blijven passen om hem in de lucht te houden.
pi_218717029
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel, niets meer aan doen, zelf een nieuw systeem maken en als dat draait de stekker uit dat oude systeem trekken.
Daar zijn ze nu al zo'n 8 jaar mee bezig en dat moet half 2027 klaar zijn. Zo ingewikkeld is dat.
  maandag 8 september 2025 @ 19:16:21 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218717040
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weggooien? En alle Nederlanders die toeslagen of teruggave belastingdienst krijgen in de problemen? En alle bedrijven die een teruggave BTW krijgen bijvoorbeeld ook? De systemen kunnen niet eens een paar uur uit, laat staan dat je het kunt weggooien. Elk uur zijn er essentiële uitkeringen.
Het is tijd om alles te slopen, het is een ingewikkeld kaartenhuis geworden en het boxenstelsel is een grote miskleun

We moeten van het subsidie systeem af dat het belastingstelsel door de VVD is geworden.
--werken moet op 1 staan --, werken moet lonen, en pensioensparen dat doe je maar zelf

dus HRA en EWF en Wet Hillen en Villatax weg
boxenstelsel weg
alle toeslagen weg
vermogensbelasting weg

Arbeidskorting op 25.000 euro
De volledige pensioenafdracht voortaan bruto bij het loon, 70% van laatst verdiend salaris dat gaat toch niemand meer halen

AOW , IOAW, Wahjong en bijstand is voortaan basisinkomen op 70% van het minimumloon
Woningcorporaties weer nationaliseren, iedere huurder kan zijn huurhuis kopen tegen de WOZ waarde
Zorgstelsel weg, ziekenfonds terug

wie tekort komt kan naar het gemeentehuis zijn/ haar ellende voorleggen voor bijzondere bijstand

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-09-2025 22:49:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 8 september 2025 @ 19:29:56 #136
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218717180
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 09:58 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Daar ia in principe niets mis mee. VVD heeft natuurlijk ook die achterlijke plannen over miljarden naar defensie en het doorsluizen van miljarden naar grote ondernemingen. Dat is de reden waarom mensen vooral afhaken bij de VVD.
Het zogenaamd doorsluizen van miljarden naar grote ondernemingen doen ze al jaren (decennia?) en daarmee hebben ze tot nu toe prima resultaten mee behaald dus ik begrijp je reactie niet helemaal.

De defensie uitgaven verhogen is wel anders, maar ik heb niet het idee dat dat stemmen kost. Veel mensen willen dat ook en voor mijn idee zijn er maar weinig partijen die dat niet willen dus dan zou dat ook geen reden zijn om vvd de rug toe te keren.

Populist Jesilgoz echter…
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218717293
Hoogleraar Woningmarkt en Vastgoed Hans Koster bij Jort Kelder over o.a. de HRA:

Bekijk deze YouTube-video

Zijn er überhaupt Nederlandse economen en hoogleraren in dit vakgebied die vinden dat we de HRA moeten behouden? Oprecht nieuwsgierig :)

Oh ja, dat populistische prietpraat van Yesilgöz voor de bovengestelde bühne hoeven we verder niet te bespreken, lijkt me :')
pi_218717429
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 19:29 schreef embedguy het volgende:

[..]
Het zogenaamd doorsluizen van miljarden naar grote ondernemingen doen ze al jaren (decennia?) en daarmee hebben ze tot nu toe prima resultaten mee behaald dus ik begrijp je reactie niet helemaal.

De defensie uitgaven verhogen is wel anders, maar ik heb niet het idee dat dat stemmen kost. Veel mensen willen dat ook en voor mijn idee zijn er maar weinig partijen die dat niet willen dus dan zou dat ook geen reden zijn om vvd de rug toe te keren.

Populist Jesilgoz echter…
Zo langzamerhand denk ik dat Nederland helemaal klaar is met het doorsluizen van het geld naar de grote bedrijven van de VVD.

Ik denk dat heleboel Nederlanders helemaal niet zo goed begrepen hebben in het verleden wat de vvd nou inhield. Rechts stemmen was nu eenmaal populair. Omdat links voor buitenlanders enzovoorts stond.
pi_218717513
VVD: Beetje sociaal voor koopwoningbezitters en heel sociaal voor het grootkapitaal.

Naar welke afgrond dat grootkapitaal ons ook maar meesleept, de VVD volgt.
  maandag 8 september 2025 @ 20:03:22 #140
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218717524
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:51 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Zo langzamerhand denk ik dat Nederland helemaal klaar is met het doorsluizen van het geld naar de grote bedrijven van de VVD.

Ik denk dat heleboel Nederlanders helemaal niet zo goed begrepen hebben in het verleden wat de vvd nou inhield. Rechts stemmen was nu eenmaal populair. Omdat links voor buitenlanders enzovoorts stond.
Deja vu, dat riepen mensen bij de vorige verkiezingen ook al. Om vervolgens heel verbaasd te zijn over de hoge score van de vvd.

Ik denk niet dat dat veel stemmers kost, het verlies aan stemmen zit in andere dingen (Rutte weg, populist Yesilgoz).

Tja, ondertussen staat pvv nog steeds heel hoog. Oa inderdaad omdat links voor buitenlanders enzo staat.

Persoonlijk denk ik dat je ‘het doorsluizen van miljarden naar bedrijven’ negatiever ziet dan veel andere mensen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218717622
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 20:03 schreef embedguy het volgende:

[..]
Deja vu, dat riepen mensen bij de vorige verkiezingen ook al. Om vervolgens heel verbaasd te zijn over de hoge score van de vvd.

Ik denk niet dat dat veel stemmers kost, het verlies aan stemmen zit in andere dingen (Rutte weg, populist Yesilgoz).

Tja, ondertussen staat pvv nog steeds heel hoog. Oa inderdaad omdat links voor buitenlanders enzo staat.

Persoonlijk denk ik dat je ‘het doorsluizen van miljarden naar bedrijven’ negatiever ziet dan veel andere mensen.
Gelukkig staat rechts op een duidelijk verlies. VVD+PVV+JA21+FvD+BBB+SGP is in de Kamer 75 zetels en gaat in peilingen naar 68 (peil.nl), 65 (eenvandaag) en 67 (ipsos) zetels. De rechtse meerderheid is weg.
pi_218717660
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Tis wat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218717844
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 20:03 schreef embedguy het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat steeds meer mensen inmiddels heel goed begrijpen hoe het zit: belastinggeld van de Nederlandse burger wordt doorgeschoven naar de grote bedrijven. En die VVD-muts durft daar nog steeds openlijk voor uit te komen, keer op keer. Je leest het goed: belastinggeld van de Nederlandse burger.

Met datzelfde belastinggeld zouden juist de problemen in de zorg en het onderwijs aangepakt kunnen worden. Dát is wat de Nederlandse burger wil dat er met hun belastinggeld gebeurt.

En precies daarom denk ik dat links deze verkiezingen gaat winnen. Zelf heb ik altijd VVD gestemd, maar voor mij is het nu wel klaar.
pi_218719102
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar zijn ze nu al zo'n 8 jaar mee bezig en dat moet half 2027 klaar zijn. Zo ingewikkeld is dat.
Nee, dat is een kwestie van het weer uitbesteden aan een groot bedrijf dat helemaal niets op wil leveren zolang ze het verder uit kunnen melken.
pi_218719462
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 20:35 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat steeds meer mensen inmiddels heel goed begrijpen hoe het zit: belastinggeld van de Nederlandse burger wordt doorgeschoven naar de grote bedrijven. En die VVD-muts durft daar nog steeds openlijk voor uit te komen, keer op keer. Je leest het goed: belastinggeld van de Nederlandse burger.

Met datzelfde belastinggeld zouden juist de problemen in de zorg en het onderwijs aangepakt kunnen worden. Dát is wat de Nederlandse burger wil dat er met hun belastinggeld gebeurt.

En precies daarom denk ik dat links deze verkiezingen gaat winnen. Zelf heb ik altijd VVD gestemd, maar voor mij is het nu wel klaar.
Van het wegsturen van "grote bedrijven" omwille van uit de maat gegroeide belastingtarieven tov het buitenland worden wij niet rijker hoor.

Wat is er mis met onze vennootschappelijke tarieven?
pi_218719749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 06:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Van het wegsturen van "grote bedrijven" omwille van uit de maat gegroeide belastingtarieven tov het buitenland worden wij niet rijker hoor.

Wat is er mis met onze vennootschappelijke tarieven?
Als er geen grote bedrijven meer in de verstedelijkte gebieden zouden zijn, dan zijn we toch wel rijker? Want het enige dat de grote bedrijven met hulp van de onderwijzers doen is de verstedelijkte gebieden verarmen.
pi_218720751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 07:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Als er geen grote bedrijven meer in de verstedelijkte gebieden zouden zijn, dan zijn we toch wel rijker? Want het enige dat de grote bedrijven met hulp van de onderwijzers doen is de verstedelijkte gebieden verarmen.
Liggen de lonen daar niet juist hoger?
  dinsdag 9 september 2025 @ 10:39:29 #148
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218720825
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het grote verschil is de termijn waarin ie afgebouwd gaat worden.

Sommige partijen willen het sneller afbouwen dan anderen, en er is natuurlijk ook al een stuk afgebouwd.
Rustig verder afbouwen lijkt mij de enige juiste weg.
Als je hem ongeveer gelijktijdig met loonstijgingen afbouwt gaan mensen het nieteens merken inderdaad.

Mensen vergeten weleens dat een hypotheek relatief het zwaarst tikt in de eerste jaren, vanwege algemeen toenemende inkomens.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218720830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 10:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Liggen de lonen daar niet juist hoger?
Het gaat niet alleen om het geld, het gaat ook over de geestelijke armoede die naar de verstedelijkte gebieden is gebracht door de grote bedrijven geholpen door de onderwijzers.
  dinsdag 9 september 2025 @ 10:42:24 #150
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218720837
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 20:02 schreef Beathoven het volgende:
VVD: Beetje sociaal voor koopwoningbezitters en heel sociaal voor het grootkapitaal.

Naar welke afgrond dat grootkapitaal ons ook maar meesleept, de VVD volgt.
Tegen alle migratie zijn, maar wel je grootste giften ontvangen van Otto Workforce, die letterlijk mensen met busjes ophaalt in Roemenië :P

dE mEnSeN kEnNen hUn StAd nIeT mEer
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')