abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218697208
https://www.wyniasweek.nl(...)e-het-ngo-schandaal/

Belastingbetalersbond wil Frans Timmermans voor de rechter zien vanwege het NGO-schandaal

De Europese belastingbetalersbond TAE (Taxpayers Association of Europe) diende op 23 juli een strafklacht in tegen de voormalige Eurocommissarissen Frans Timmermans (Klimaat) en Virginijus Sinkevičius (Milieu). Inmiddels gaat het om twee klachten. Eentje bij het Openbaar Ministerie in München en eentje bij de Europese Aanklager (European Public Prosecutor’s Office) in Luxemburg. In een reactie schoof Timmermans de verantwoordelijkheid af op een ex-collega die verantwoordelijk is voor de strijd tegen corruptie in de EU.

Zo stil als de media in de Benelux zijn over het NGO-schandaal, zo fel trekt in Duitsland de boulevardkrant Bild van leer. Wie alleen de media in de Benelux volgt, zou denken dat Bild met een heuse scoop kwam over die klachten. Niets is minder waar. TAE stuurde daarover een persbericht uit op 23 juli, maar geen enkele van de zogenaamde ‘mainstreammedia’ in de Europese Unie wou erover berichten.

Volgens de krant Bild beschrijft de in München en Luxemburg ingediende klacht hoe NGO’s met Europees belastinggeld werden ingezet om standpunten van de Europese Commissie zelf tegen te werken.

Drastische stap
Dat was geen nieuws. Het verscheen hier reeds en ook de Duitse krant Die Welt onthulde al eerder dat de organisatie ClientEarth liefst 350.000 euro ontving met als voorwaarde om juridische procedures tegen Duitse kolencentrales te starten en zo het ‘financiële en juridische risico voor exploitanten’ te verhogen.

Een andere NGO uit diezelfde groep, namelijk Friends of the Earth, kreeg dan weer de opdracht zich te verzetten tegen het Mercosur-handelsverdrag tussen de EU en Zuid-Amerika. Op het moment dat de Europese Commissie datzelfde akkoord probeerde af te sluiten

De vereniging van Europese belastingbetalers legde uit waarom ze zo’n drastische stap nam. ‘Er was zelfs lobbying binnen de rangen van de Europese Commissie tegen de gedeelde belangen van diezelfde Commissie.’ Als tweede reden gaf ze op dat ‘de betaalde invloed op het Europees Parlement zo ver ging dat specifieke voorstellen in de EU-wetten moesten worden ingevoegd of dat een bepaald aantal Europese parlementsleden moesten bewerkt worden’.

Ongehoord, maar op zichzelf geen nieuws. Dit was allemaal sinds januari bekend en stelselmatig kwamen er meer details aan het licht. Maar de belastingbetalersbond vermoedt dat er ‘illegale betalingen’ plaatsvonden. In detail gaan ze daarover niet. Bovendien willen ze dat de Europese openbare aanklagers kijken of de scheiding der machten niet geschonden werd.

De klachten van de Europese belastingbetalersbond zijn trouwens niet de enige. In Oostenrijk werd eind juli ook een strafklacht ingediend wegens misbruik van vertrouwen door de Europese Commissie. Die klacht was afkomstig van de rechtse partij FPÖ. Daarover niks in de internationale media, terwijl een klacht van klimaat-NGO Global 2000, die ook bekend staat als Friends of the Earth Austria, wel media-aandacht kreeg.

Deze NGO sleept de Oostenrijkse staat voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) in Straatsburg, omdat ze burgers vertegenwoordigt die zich slachtoffer voelen van ‘extreem weer’ en dit wijten aan het feit dat de Oostenrijkse regering niet genoeg doet om fossiele brandstoffen te verbieden en de klimaatdoelen te behalen. Een zaak die eerder door de Oostenrijkse rechters tot in het Grondwettelijk Hof werd afgewezen.

Pikant detail daarbij is dat Global 2000 Umweltforschung zowel rechtstreeks als onrechtstreeks betrokken is bij het NGO-schandaal. Global 2000 ontving van de Europese Commissie tussen 2014 en 2024 liefst 30 miljoen euro subsidies. In 2021 zelfs 6 miljoen euro. 4,2 miljoen euro van die subsidies kwamen van het LIFE-programma. In de jaren 2021 en 2022 waarover het NGO-schandaal gaat, gaf LIFE 1,2 miljoen euro aan Global 2000. Dat zijn die bewuste subsidies met geheime contracten waarin de Commissie afsprak met de ngo’s wat in ruil voor het geld gedaan moet worden. En dat was politieke beïnvloeding, betogingen, stemmingmakerij, juridische acties, enzovoo

Ts

Nog veeeeel meer er over .
Zie link.
Anders staat er lap tekst.
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:18:13 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218697318
Timmerfrans op het schavot _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 6 september 2025 @ 19:19:55 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218697343
Altijd al geweten dat hij niet deugde
Want het wetboek ken ik ook
pi_218697425
Eng mannetje. Mensen die op hem stemmen moeten ook nauwlettend in de gaten worden gehouden.
No bitch to me
pi_218697453
Dat het niet in de media staat is ook wel omdat het een hele vage club is dat TAE die met helemaal geen bewijzen komt.

Desalniettemin geloof ik best dat NGO’s misbruikt worden voor politieke doeleinden en dat die clubs niet gesponsord moeten worden.
En mag ik Timmermans ook niet.

Maar dit is tot nu toe gewoon een dim zelfuitgeroepen clubje wappies wat wat wilde beschuldigen uit.
Vakman pur sang
pi_218697483
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Desalniettemin geloof ik best dat NGO’s misbruikt worden voor politieke doeleinden en dat die clubs niet gesponsord moeten worden.
Hoe is dit heel anders dan de legale lobby in Brussel van VNO-NCW achtige clubs. Die zijn kind aan huis en doen dat iedere dag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218697543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hoe is dit heel anders dan de legale lobby in Brussel van VNO-NCW achtige clubs. Die zijn kind aan huis en doen dat iedere dag.
Lobby is wat anders dan extreme activisten die procederen maar ook demonstreren of zelfs vrachtwagens in de brand steken.
Zoals Animal Defence Force bijvoorbeeld.

Maar eigenlijk heb je gelijk, zolang het gewoon keurige clubs zijn.
VNO-NCW is gewoon een club belanghebbenden.
Vakman pur sang
pi_218697573
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Lobby is wat anders dan extreme activisten die procederen maar ook demonstreren of zelfs vrachtwagens in de brand steken.
Zoals Animal Defence Force bijvoorbeeld.

Maar dat heeft Timmermans toch niet gedaan, toch... Of wel?

Verder vind ik het van zeer grote klasse als je een "vereniging van belastingbetalers a.k.a. de Europese belastingbetalersbond" over de zeik krijgt. Hoe word je in Godesnaam lid van zo een vereniging? Zieliger kan het haast niet. :)

Edit: ze bestaan nog echt ook.... 1 miljoen leden.... Echt hoor. In de statuten staat vast wel als regel 1 : belasting is diefstal. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218697597
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Maar dat heeft Timmermans toch niet gedaan, toch... Of wel?

Verder vind ik het van zeer grote klasse als je een "vereniging van belastingbetalers a.k.a. de Europese belastingbetalersbond" over de zeik krijgt. Hoe word je in Godesnaam lid van zo een vereniging? Zieliger kan het haast niet. :)
Dat zeg ik, is gewoon een stel wappies die zelf een clubje zijn gestart.
Vakman pur sang
pi_218697604
Oei het is zelfs zo schimmig dat Brussel het onder de tafel veegt met een heus dashboard waar elke debiel zelf kan opzoeken hoeveel geld er uitgegeven wordt aan welke club. :N
https://dashboard.tech.ec(...)6f2665c0f99/overview

Oei2. Nog meer linkse transparantie :r gewoon open en bloot
https://ec.europa.eu/budg(...)system/analysis.html
pi_218698384
wat een lap tekst, had het niet korter gekund?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 6 september 2025 @ 22:05:40 #12
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218698882
Perfecte timing _O_
  zaterdag 6 september 2025 @ 22:06:59 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218698899
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat een lap tekst, had het niet korter gekund?
Timmer-mand?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 6 september 2025 @ 23:15:24 #14
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218699532
Megalomaan eurofiel mannetje blijkt megalomaan eurofiel mannetje te zijn. what's next?

Die Timmerfrans deugt voor geen meter. Een heel eng kereltje samen met die hamas-lover kati piri.
  zaterdag 6 september 2025 @ 23:16:05 #15
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218699534
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Timmer-mand?
Mand!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218700827
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:05 schreef Mubassie het volgende:
Perfecte timing _O_
Ze proberen dit “nieuws” (het is gewoon een bericht van een rechtse lobbyclub) al veel langer te pushen. Alleen resoneert het nog niet zo lekker…
pi_218700847
https://deanderekrant.nl/(...)pees-lobbyschandaal/

De Europese Commissie heeft in het geheim milieuorganisaties betaald om campagnes te voeren tegen Duitse bedrijven
De Europese Commissie heeft in het geheim milieuorganisaties betaald om campagnes te voeren tegen Duitse bedrijven, zo publiceerde de Duitse krant Welt am Sonntag vorige week. Het lobbyschandaal gebeurde onder de verantwoordelijkheid van toenmalig Eurocommissaris Frans Timmermans, tegenwoordig fractievoorzitter van PvdA-Groenlinks.

Brusselse ambtenaren werkten nauw samen met milieuactivisten om de Europese bevolking te overtuigen van het klimaatbeleid van de EU, onder andere vastgelegd in de Green Deal — het prestigeproject van Frans Timmermans. Daarvoor zijn miljoenen euro’s aan belastinggeld besteed, zo meldt Welt am Sonntag na het inzien van geheime contracten die Brussel sloot met aan milieu- en klimaatgerelateerde ngo’s.

Zo zagen de journalisten een contract in tussen de Europese Commissie en Client­Earth, van 7 december 2022. Daarin stonden de voorwaarden beschreven voor een subsidie van 350.000 euro. De zelfverklaarde liefdadigheidsorganisatie ClientEarth moest op het gebied van milieurecht helpen het ‘uitfaseren’ van kolencentrales in Duitsland te mogelijk te maken. De organisatie kreeg de opdracht daarin samen te werken met “burgerbewegingen” en het “klimaatkamp”. Eind september 2024 werd een kolencentrale in Brandenburg bezet door veertig actievoerders die zich vastklonken aan het traliewerk en de installaties van de centrale. De kolencentrale moest vervolgens tijdelijk van het net afgeschakeld worden. Dergelijk activisme wordt dus ondersteund door de Europese Commissie.

Rest kan je lezen in de link.
Dit was 19 juni 2025.
pi_218700875
Zou het toeval zijn dat alleen van die hele boze, en knettergekke, rechtse sites hier over publiceren?
  zondag 7 september 2025 @ 08:44:54 #19
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218700884
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2025 08:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze proberen dit “nieuws” (het is gewoon een bericht van een rechtse lobbyclub) al veel langer te pushen. Alleen resoneert het nog niet zo lekker…
Maakt niet uit, waar rook is is meestal vuur.

Hopelijk komt er ooit nog eens iets vies naar voren. Dat gun ik hem.
pi_218700915
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 08:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Maakt niet uit, waar rook is is meestal vuur.

Hopelijk komt er ooit nog eens iets vies naar voren. Dat gun ik hem.
Je wilt geloof ik iets te graag in de praatjes van een lobbyclub trappen.
Deze club vindt overigens ook dat we te gemeen tegen tabaksproducenten zijn. En dat we op moeten houden met olieproducten op termijn uit te faseren.
  zondag 7 september 2025 @ 09:29:38 #21
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218701151
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2025 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je wilt geloof ik iets te graag in de praatjes van een lobbyclub trappen.
Deze club vindt overigens ook dat we te gemeen tegen tabaksproducenten zijn. En dat we op moeten houden met olieproducten op termijn uit te faseren.
Laten we het gewoon afwachten. Waarschijnlijk een storm in een glas water inderdaad.
  zondag 7 september 2025 @ 09:36:40 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218701249
quote:
Volgens de krant Bild beschrijft de in München en Luxemburg ingediende klacht
Da’s vervelend voor Timmermans; niet in Nederland.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218701284
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 09:29 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Laten we het gewoon afwachten. Waarschijnlijk een storm in een glas water inderdaad.
Hooguit een kleine rimpeling in dat glas gok ik.
pi_218701961
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2025 08:42 schreef KareldeStoute het volgende:
Zou het toeval zijn dat alleen van die hele boze, en knettergekke, rechtse sites hier over publiceren?
Is bild boos en knettergek rechts?

Je kan zeggen wat je wil, maar de echte nieuwsdienst is wel ok van ze.
Eerder 'raar' dat de NLse media zo stil is. Zelfs de T.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218702009
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is bild boos en knettergek rechts?

Je kan zeggen wat je wil, maar de echte nieuwsdienst is wel ok van ze.
Eerder 'raar' dat de NLse media zo stil is. Zelfs de T.
In Nederland dan :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')