Foto: ©Videoland/RTLTatjana ¦imić keert terug in iconische rol van Kees Flodder
[Videoland] Original 'Kees Flodder': Nieuwe generatie, zelfde chaos
Veertig jaar na de eerste ‘Flodder’-film keert Kees Flodder terug in een gloednieuwe Videoland Original: ‘Kees Flodder’. In deze spin-off, gebaseerd op het format van Dick Maas, kruipt Tatjana ¦imić opnieuw in de huid van Kees en staat zij onverwacht op de stoep bij haar dochter Kees (junior), gespeeld door Ghislaine van IJperen. Hoofdschrijver van de serie is Wijo Koek, bekend als schrijver van de originele serie.
Tatjana ¦imić:“ Ik heb lang getwijfeld of ik wel terug wilde keren voor de schermen. Maar met de scripts die er nu liggen, en nu we bijna gaan draaien in de oorspronkelijke wijk in Sittard waar de eerste film is opgenomen, en de reacties van de fans die ik hoor en lees, voelt het weer als vanouds in een nieuw jasje. Ik heb er zoveel zin in.”
Barry Schneider, Content Manager Videoland:
“ Flodder vindt al jaren een thuishaven bij RTL en is nog steeds razend populair op Videoland waar de eerdere films en series te streamen zijn. Het is echt een stukje van de Nederlandse cultuur geworden. Juist daarom past de nieuwe spin-off ‘Kees Flodder’ perfect bij Videoland, waar we lokale verhalen vertellen waar heel Nederland naar kijkt en niet over uitgepraat raakt. We kunnen niet wachten om samen met Tatjana, NewBe en de rest van cast en crew deze nu al onvergetelijke serie bij Videoland te brengen.”
De castNaast Tatjana ¦imić (Kees) en Ghislaine van IJperen (Kees junior) bestaat de familie Flodder uit Tibor Lukács (Donnie), Dylan Jongejans (Pris), Jack Koren (Paultje), Saskia van Iterson (oma) en Thilou Ros (baby). Horace Cohen, bekend van de eerste ‘Flodder’, keert terug als oom Henkie.
Andere rollen zijn weggelegd voor Robbert Bleij, André Dongelmans, Isa Hoes, Laura Bakker, Sidar Toksöz, Ferdi Stofmeel, Serge-Henri Valcke, Vincent Croiset, Wesley van Klink en Oscar Aerts.
De opnames van de Videoland Original ‘Kees Flodder’ starten komende week. De serie is bedacht door Jeroen Koopman (NewBe), geregisseerd door Jon Karthaus ondersteund door Erwin van den Eshof en geproduceerd door NewBe. In 2026 wordt ‘Kees Flodder’ verwacht bij Videoland.
Dramaseries bij Videoland
Videoland is dé nummer 1 lokale streamer van Nederland. Bij Videoland zijn meer dan 45 Nederlandse Original dramaproducties te streamen, waaronder ‘Eén Grote Familie’ met Chantal Janzen, ‘Sleepers’ met Robert de Hoog, ‘Bennie’ door Barry Atsma en de hitseries ‘Máxima', ‘Mocro Maffia’ en ‘Gooische Vrouwen’. De nieuwe serie ‘Tonnano’ is vanaf 22 september te streamen en op dit moment zijn onder meer ‘Basta’ en het derde seizoen van ‘Moedermaffia’ in productie.
Bron RTL/Videoland
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Op
zaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef
JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P