Heel vet! Ik ben lang geleden ooit eens in Toronto en Niagara Falls geweest (dus geen tips voor jouquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:09 schreef Phaidra het volgende:
Hier verder![]()
Dankzij @:Clubsoda die opmerkte dat we wellicht nog maar ca. 4 jaar als gezin samen op vakantie gaan, zijn vriend en ik gaan nadenken over wat voor vakantie we echt nog heel graag met elkaar willen beleven. Pubers en rustige campings zijn een minder ideale combi en wij zien zelf een mega-camping met zwemparadijs en entertainment niet zitten. Bovendien is de warmte van Zuid-Frankrijk ons (allemaal) best tegengevallen weer. Met dat in gedachten en de wens ook een keer een verre reis met elkaar te maken, is de keuze gevallen op Canada.
De intercontinentale vliegreis is inmiddels geboekt en gister hebben we ook de camper definitief gemaakt. We vliegen heen op Calgary en gaan dan 2 weken met de camper op pad richting de grote national parcs. Dan vliegen we naar Vancouver, waar we nog een weekje de stad en Vancouver Island willen bezoeken. Daarna vliegen we van Vancouver weer naar huis.
We moeten nog een plan maken voor onze exacte rit met de camper. Vanaf jan-maart 2026 kan je volgens mij pas campings gaan reserveren. Daarnaast moeten we even goed kijken waar bosbranden zijn geweest vorig jaar. In Vancouver hebben we via AirBnB een adresje gevonden in Noord Vacouver (15 min van het centrum). Op Vancouver Island willen we waarschijnlijk in de buurt van Nanaimo iets zoeken. Iets verder kan ook wel, maar niet al te ver van de boot. We willen op de dag van vertrek om 10.15 de boot hebben en dan niet nog ook 2 uur moeten rijden.
Dus: wie heeft er nog mooie tips?
Ik vind het allemaal wel echt duur. Dat heeft ons voorheen altijd tegengehouden (niet dat we het niet kunnen betalen, maar het is zo'n smak geld voor 1 vakantie), maar we willen toch wel heel graag iig 1x een verre reis maken. Azië was wel een stuk goedkoper geweest en lijkt me ook heel mooi, maar in de zomer is het daar regenseizoen we zien eigenlijk allemaal de warmte plus hoge vochtigheid niet zo zitten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:33 schreef Loj het volgende:
Oh zo tof Phaidra.
Wij gaan zondag eens kijken of er een verre reis mogelijk is
En tips (wij zijn drie jaar geleden geweest).
De nationale parken zijn prachtig! Maar stiekem vonden wij drumheller het allermooist. Dat is zo’n andere omgeving dan in Jasper en Banff. Zo’n omgeving hadden wij nog nooit gezien. (En het is de dinosaurus hoofdstad, dat is grappig, maar de omgeving vooral is bizar).
Nu dusquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Wanneer zijn jullie weer een beetje met dat soort vakanties begonnen?
[..]
Heel vet! Ik ben lang geleden ooit eens in Toronto en Niagara Falls geweest (dus geen tips voor jou), maar zou heel graag eens terug willen voor de natuur. Mijn vrouw is alleen totaal niet aangetrokken tot Canada en zegt dat ze het enorm saai zou vinden. Die houdt dan weer van Azië, maar dat trekt mij dan weer een stuk minder. Zou wel graag eens naar Japan en Zuid-Korea willen, maar dat zijn precies de 2 Aziatische landen die zij niks vindt omdat ze het te modern/westers vindt
De waddeneilanden zijn ook echt fijn voor een vakantie, zelfs als inwoner van Nederlandquote:Op vrijdag 5 september 2025 11:20 schreef margaretha_01 het volgende:
Wauw, wat klinken jullie plannen voor Canada geweldig, Phaidra!!
Ben zelf nog aan het nagenieten van onze laatste vakantie waarvan we vorige week zijn teruggekomen!
We waren twee weken in Nederland op vakantie; eerst een hectische week met familiebezoekjes in Noord-Holland en daarna een weekje uitwaaien op Ameland. Vooral die laatste week was heel fijn! Oostenrijk heeft natuurlijk geen kust, dus we waren elke dag met onze peuter aan het strand vliegeren, schelpjes zoeken, kuilen graven, krabbetjes zoeken en de golven achterna rennen.
Wat de reis zelf betreft, was het de langste afstand die we tot nu toe met de auto hebben afgelegd; 12 uur een richting. We hebben het echter over 2 dagen verdeeld en zowel de heen- en terugreis zijn zonder problemen verlopen.
Was echt een succes!
Oh, wat tof! Wat een goede opmerking van mequote:Op vrijdag 5 september 2025 10:09 schreef Phaidra het volgende:
Hier verder![]()
Dankzij @:Clubsoda die opmerkte dat we wellicht nog maar ca. 4 jaar als gezin samen op vakantie gaan, zijn vriend en ik gaan nadenken over wat voor vakantie we echt nog heel graag met elkaar willen beleven. Pubers en rustige campings zijn een minder ideale combi en wij zien zelf een mega-camping met zwemparadijs en entertainment niet zitten. Bovendien is de warmte van Zuid-Frankrijk ons (allemaal) best tegengevallen weer. Met dat in gedachten en de wens ook een keer een verre reis met elkaar te maken, is de keuze gevallen op Canada.
De intercontinentale vliegreis is inmiddels geboekt en gister hebben we ook de camper definitief gemaakt. We vliegen heen op Calgary en gaan dan 2 weken met de camper op pad richting de grote national parcs. Dan vliegen we naar Vancouver, waar we nog een weekje de stad en Vancouver Island willen bezoeken. Daarna vliegen we van Vancouver weer naar huis.
We moeten nog een plan maken voor onze exacte rit met de camper. Vanaf jan-maart 2026 kan je volgens mij pas campings gaan reserveren. Daarnaast moeten we even goed kijken waar bosbranden zijn geweest vorig jaar. In Vancouver hebben we via AirBnB een adresje gevonden in Noord Vacouver (15 min van het centrum). Op Vancouver Island willen we waarschijnlijk in de buurt van Nanaimo iets zoeken. Iets verder kan ook wel, maar niet al te ver van de boot. We willen op de dag van vertrek om 10.15 de boot hebben en dan niet nog ook 2 uur moeten rijden.
Dus: wie heeft er nog mooie tips?
Wij vinden autorijden wel leuk (en de kleine ook), dus dat zal al wel veel schelen. Wij zijn ook een keer naar Kroatië (Istrië op precies te zijn) geweest met de auto, toen zijn we vanaf Oostenrijk helemaal binnendoor geredenquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nu dus. Volgende zomer zijn de kinderen 14 en 11. We hebben wel een keer een autorondreis zelf samengesteld door Slovenië en Kroatië. Dat was heel leuk, maar ook wel echt veel km voor 1 vakantie. We hadden steeds 2 of 3 nachten op 1 plek en dat vonden we achteraf iets te kort. De reisdagen kostten meer tijd dan verwacht, waardoor je eigenlijk te weinig tijd hebt voor activiteiten.
En dat vind ik van deze vakantie ook wel weer moeilijk. Nu al last van FOMO want je kan onmogelijk alles zien en doen. Dus proberen een reis samen te stellen met zo veel mogelijk highlights maar daar toch voldoende tijd voor inplannen. Al is het veel sneller inpakken met een camper natuurlijk.
Ik ben voor mijn werk een keer in Vancouver geweest en vanuit daar 1 dagje naar Whistler. Dat vond ik al ontzettend mooi!
Wij zien de autoritjes wel als onderdeel van de reis, de kinderen zijn daar toch nog niet zo goed inquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wij vinden autorijden wel leuk (en de kleine ook), dus dat zal al wel veel schelen. Wij zijn ook een keer naar Kroatië (Istrië op precies te zijn) geweest met de auto, toen zijn we vanaf Oostenrijk helemaal binnendoor geredenWel inderdaad maar op 3 plekken (Rovinj, Ljubljana en Bratislava en dan in allemaal een week) overnacht en vanuit daar overal heen gereden.
Maar goed, toen was de kleine er nog niet, dus voor nu gewoon simpel relaxen dusWe hebben nog wel een paar bestemmingen waar we heen willen roadtrippen en daar hadden we het van de week toevallig over. Dat hopen we te kunnen doen als ze een jaar of 4 is (en we een fatsoenlijke familieauto hebben ipv de sedan van nu
).
Kijk ook even wat je in Vancouver wil doen voor je een definitieve keuze maakt, zo’n bijzondere stad is het niet qua bezienswaardigheden oid. Stanley Park is heel leuk om een rondje doorheen te fietsen en het gaslight district (?) is leuk om te zien, maar dat was het eigenlijk wel. En de hangbruggen zijn niet de moeite waard. Wij waren er met Canada Day wat een extra dag vulde, maar het is geen plek waar ik heel lang zou hoeven zijn eigenlijk, zeker in vergelijking met Vancouver Island.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:17 schreef Phaidra het volgende:
@:FlyingFish dank je wel! Ja zsm boeken is zeker de planning, maar voor 2025 gingen de boekingen bij campings pas open in januari tot maart (verschilt per camping), voor 2026 is nu nog niet mogelijk. Dus die data zullen we tzt in onze agenda's zetten. Alles waar we hotel of appartement zoeken, gaan we wel deze week in orde maken. Je mag in Canada niet direct na een intercontinentale vlucht een camper huren, dus we zullen sowieso 1 nachtje in Calgary verblijven. We hebben nu een relatief goedkoop airport hotel geboekt. Geen behoefte om de stad in te gaan inderdaad en dit is ook dichter bij de camperverhuur.
Als we op Vancouver Island nog naar de westkust willen, zullen we denk ik ons verblijf in Vancouver zelf moeten aanpassen. We hebben nu 3 nachten Vancouver geboekt en dan willen we ook 3 op Vancouver Island. Maar dan is het niet handig om daar nog 2 adressen te zoeken. Dan zou ik liever 2 Vancouver - 2 westkust - 2 Nanaimo doen denk ik.
Hoe werkt dat via Anwb? Wij zijn al jaren lid maar nooit geweten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:27 schreef exode het volgende:
Ik ga vandaag de Kerstvakantie zoektocht inzetten.
Eigenlijk wilden we wederom naar Lalandia Billund, maar de autoritten zijn ons deze zomer behoorlijk tegengevallen. Filevrij maar lichamelijk en mentaal was het voor mij veel te pittig.
De Kerstvakantie is voor ons al jaren een soort instort vakantie, minstens 1 gezinslid is ziek. Dus we richten ons op de 2e week.
Vuurwerkvrij en in Nederland. Beekse Bergen was vorig jaar heerlijk maar 4 nachten is dit jaar echt sky high geworden. Via de Anwb 60% goedkoper maar geen huisje met zicht op de dieren.
Overdekt zwembad is een must, ruim huis, schoon en iets van een bowlingbaan of indoor midgetgolf zou fijn zijn.
Alle CP parken vallen af dus het wordt iets van Landal of een wat onbekender park denk ik.
Ik heb het fotoboek van deze zomervakantie nog niet eens binnen, laat staan dat ik nadenk over de volgende vakantiequote:Op vrijdag 5 september 2025 10:27 schreef exode het volgende:
Ik ga vandaag de Kerstvakantie zoektocht inzetten.
Op de ANWB site naar 'vakantie zoeken', je krijgt dan ook vaak extra's als lid. Ze bieden bijvoorbeeld ook De Leistert aan maar ook rondreizen door oa Denemarken. Het kan aardig wat geld schelen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat via Anwb? Wij zijn al jaren lid maar nooit geweten.
Ik maak geen fotoboeken, dus tijd genoeg om een vakantie te zoekenquote:Op vrijdag 5 september 2025 19:36 schreef Hupje het volgende:
Tof! @:Phaidra Geen tips helaas.
[..]
Ik heb het fotoboek van deze zomervakantie nog niet eens binnen, laat staan dat ik nadenk over de volgende vakantie![]()
Ik vind de Veluwe wel tof, en zag dat Landal Miggelenberg vuurwerkvrij is. Maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Ja, ze hebben echt leuke aanbiedingen. Het is wel beperkt, vooral wat betreft vakanties maar als het net is wat je zoekt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
We hebben via de ANWB wel eens kaartjes voor Legoland Billund gekocht, scheelde toen veel met de reguliere prijs. Maar losse kaartjes Legoland doen ze geloof ik niet meer.
De ANWB is soms echt wel de moeite on te checken. Wildlands Emmen bijvoorbeeld is bij de ANWB 10 euro per kaartje goedkoper dan aan de kassa.
Wij zijn geen lang op 1 plek vakantievierders, maar toen ze 0-1 jaar waren hebben we vakanties op 1 plek gedaan (schwarzwald en Oostenrijk als bestemmingen). Met bijna 5 en net 2 hebben we Oostenrijk- Italië - oostenrijk gedaan. Toen ze bijna 6 en net 3 waren hebben we 4 weken door Noorwegen getrokken. Via Duitsland, Denemarken en de boot naar Noorwegen. Dat ging echt heel erg goed. We hebben toen ook veel kilometers gemaakt en waren met de vouwwagen. Af en toe een hut gepakt bij regen of lange dagen. De kinderen waren er helemaal op ingesteld en dat ging echt prima.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook maar eens melden in dit topic! Wij gaan volgende maand voor het eerst vliegen met onze dame van anderhalf. Vorig jaar zijn we een weekje naar de Spelen in Parijs geweest met mijn vrienden en in september een weekje Preston Palace met mijn ouders die 40 jaar getrouwd waren, maar nu dus voor het eerst als gezin. Niet al te lastig, een weekje all-inclusive naar Turkije. Hebben een best wel lastig en druk jaar gehad, dus we zijn enorm toe aan vakantie en helemaal niets doen. We zijn in totaal 3 weken vrij, maar dus maar eentje weg. Meer om te kijken hoe het gaat, dan kunnen we volgend jaar weer wat langer.
We zouden ook graag weer de vakanties doen die we deden voordat ze geboren was (wat meestal een roadtrip door Europa was en 1 keer een rondreis door Mexico, Guatemala en Belize), maar ik denk dat dat pas leuk is als ze een jaar of 4 is. Wanneer zijn jullie weer een beetje met dat soort vakanties begonnen?
[..]
Heel vet! Ik ben lang geleden ooit eens in Toronto en Niagara Falls geweest (dus geen tips voor jou), maar zou heel graag eens terug willen voor de natuur. Mijn vrouw is alleen totaal niet aangetrokken tot Canada en zegt dat ze het enorm saai zou vinden. Die houdt dan weer van Azië, maar dat trekt mij dan weer een stuk minder. Zou wel graag eens naar Japan en Zuid-Korea willen, maar dat zijn precies de 2 Aziatische landen die zij niks vindt omdat ze het te modern/westers vindt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |