Mooiquote:Sinds juli kregen vooral de SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren meer geld. Die partijen hebben een afdrachtregeling, waarbij bestuurders en politici (een deel van) hun salaris afstaan aan de partij
Levert ook een mooie aftrekpost op voor de politici van de SP, GL en PvdD deze giften.quote:
Mooi.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:27 schreef rutger05 het volgende:
maar juist GroenLinks heeft een zeer goed gevulde campagnekas
Topquote:Op donderdag 4 september 2025 19:27 schreef rutger05 het volgende:
Ook SP, D66, PvdA en PvdD hebben een goed gevulde campagnekas
Plakjes komkommer met dipsaus, courgettehapjes, geroosterde bloemkoolbites en andere heerlijke delicatessen.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Geen bitterballen, maar een deftig buffet bij de partijcongressen.
quote:
Ik ben benieuwd hoe zij de gelden in gaan zetten. Zie op dit moment nog weinig politieke hofmakerij.quote:
Welnee, gewoon hardcore indiaas.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Plakjes komkommer met dipsaus, courgettehapjes, geroosterde bloemkoolbites en andere heerlijke delicatessen.
Maakt niks uit.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:59 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe zij de gelden in gaan zetten. Zie op dit moment nog weinig politieke hofmakerij.
quote:Op donderdag 4 september 2025 19:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Levert ook een mooie aftrekpost op voor de politici van de SP, GL en PvdD deze giften.
Nee ik verwachte dat wel.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:27 schreef rutger05 het volgende:
Je zou het misschien eerder verwachten
Ik vermoed dar deze politici grotendeels zelf achter deze afdrachtregeling staan en dat het dan mooi meegenomen is dat zij deze giften als aftrekpost kunnen opvoeren bij de belasting.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:20 schreef embedguy het volgende:
[..]Want 100% weg doen is beter dan 50% belasting betalen?
Deze geldstromen zullen gescheiden zijn. Van Oxfam weet ik dat deze zeer veel subsidie ontvangt via de overheid. Het kabinet Schoof heeft die geldkraan deels dichtgedraaid, maar goed als GL-PvdA en bepaalde andere partijen aan de macht komen zal die geldkraan weer volop open gedraaid worden verwacht ik.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee ik verwachte dat wel.
Urgenda, Oxfam en heel veel meer extreemlinkse GL clubs krijgen miljoenen aan subsidies en geld vam de postcodeloterij. Daar kunnen ze de kas van hun politieke partij mee vullen.
Groenlinks enzo zijn anbi’s dus dat kan m.i. sowieso al? Daar is geen afdrachtregeling voor nodig.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dar deze politici grotendeels zelf achter deze afdrachtregeling staan en dat het dan mooi meegenomen is dat zij deze giften als aftrekpost kunnen opvoeren bij de belasting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Ik weet niet of die geldstromen wel zo gescheiden zijn. Het zou voor mij een principe moeten zijn dat een organisatie die subsidie ontvangt geen giften aan politieke partijen of gelieerde stichtingen zoals wetenschappelijke bureaus mag doen. Dat is gewoon een recept voor corruptie, je ziet ook vaak politici switchen naar dit soort organisaties dus veel te veel belangenverstrengeling.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Deze geldstromen zullen gescheiden zijn. Van Oxfam weet ik dat deze zeer veel subsidie ontvangt via de overheid. Het kabinet Schoof heeft die geldkraan deels dichtgedraaid, maar goed als GL-PvdA en bepaalde andere partijen aan de macht komen zal die geldkraan weer volop open gedraaid worden verwacht ik.
Eens, maar alleen naar subsidies kijken is veel te smal. Met het schrappen van regels kunnen bepaalde sectoren vele malen meer verdienen dan alle subsidies aan goede doelen bij elkaar. Daar zit een veel grotere belangenverstrengeling.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet of die geldstromen wel zo gescheiden zijn. Het zou voor mij een principe moeten zijn dat een organisatie die subsidie ontvangt geen giften aan politieke partijen of gelieerde stichtingen zoals wetenschappelijke bureaus mag doen. Dat is gewoon een recept voor corruptie, je ziet ook vaak politici switchen naar dit soort organisaties dus veel te veel belangenverstrengeling.
Zou oprecht op een of andere manier strafbaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Eens, maar alleen naar subsidies kijken is veel te smal. Met het schrappen van regels kunnen bepaalde sectoren vele malen meer verdienen dan alle subsidies aan goede doelen bij elkaar. Daar zit een veel grotere belangenverstrengeling.
Zie de minister van verkeer en Waterstaat die even later opeens CEO van KLM wordt. Of het Kamerlid dat hard lobbyde om het gokken te legaliseren en daarna een uitstekend betaalde lobbyist wordt voor de gokbranche.
Het is een recept voor corruptie en er komen steeds meer recepten. We gaan gewoon de VS achterna waar politieke corruptie zodanig geïnstitutionaliseerd is dat het in de corruptiecijfers niet naar voren komt.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet of die geldstromen wel zo gescheiden zijn. Het zou voor mij een principe moeten zijn dat een organisatie die subsidie ontvangt geen giften aan politieke partijen of gelieerde stichtingen zoals wetenschappelijke bureaus mag doen. Dat is gewoon een recept voor corruptie, je ziet ook vaak politici switchen naar dit soort organisaties dus veel te veel belangenverstrengeling.
Een goede online campagne kan best een groot verschil maken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:14 schreef Dutchguy het volgende:
Ik denk dat de tijd van dat spotjes, slogans en affiches mensen overtuigen wel achter ons ligt.
'Zo. Nu eerst een belastingvoordeel. Hoe de Bavaria-familie het uitstekend voor zichzelf regelde'quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Prettig voor deze partijen. Met name dat ze kennelijk zulke bevlogen leden en politici hebben.
Echter zal het nog geen druppel op een gloeiende plaat zijn in verhouding tot de kasboeken van propaganda-organisaties die niet direct gelieerd zijn aan een politieke partij en doorgaans diametraal tegenover deze partijen staan.
Zo pompt de fossiele industrie miljarden in hun propaganda, miljardairs die hun platforms aanwenden, om maar niks te zeggen over vreemde mogendheden die daar ook veel geld in stoppen.
Ik bedoel maar.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
'Zo. Nu eerst een belastingvoordeel. Hoe de Bavaria-familie het uitstekend voor zichzelf regelde'
https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Dat is dan weggegooid geld geweest, aangezien een heel groot deel van de wereldbevolking serieus denkt dat we op zeer korte termijn net zero kunnen halen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo pompt de fossiele industrie miljarden in hun propaganda,
Andere stichting. In handen van Peter Poot, de man achter Chipsol. Gaf eerder al 25k aan Wybren's BVNL.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
interessant.
Bij FVD zie ik dat stichting DONA 100.000 heeft gedoneerd.
Dat is een stichting die gaat over duurzame ontwikkeling in Afrika. Ik zie het verband even niet tussen die stichting en FVD. Of wordt er iets anders bedoeld?
Ik zie het!quote:
Volgens mij is GroenLinks-PvdA één partij tegenwoordig.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Bij Groenlinks zit een kleuter die nog nooit in z'n leven een dag gewerkt heeft en alleen maar loopt te raaskallen. Bij PvdA zit een boskabouter die sympathiseert met pallie-wappies waar met de dag steeds meer mensen klaar mee zijn. Kan geen goed gevulde kas tegenop.
Dat heeft tot decennia uitstel van actie geleid. Een bovengrens van anderhalve graad was veel makkelijker te halen geweest als we sinds de periode van Thatcher en Reagan door waren gegaan. En internationale actie waar de VS en China aan deel moeten nemen - zonder hen kan niet echt - was er veel makkelijker geweest, zonder de hersenspoeling van met name de Amerikanen destijds. Ze hebben het slim afgekeken hoe voor hen de tabaksindustrie ook decennia betekenisvolle wetgeving heeft kunnen tegenhouden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dan weggegooid geld geweest, aangezien een heel groot deel van de wereldbevolking serieus denkt dat we op zeer korte termijn net zero kunnen halen.
En nee, dat kan niet binnen de grenzen van realisme.
Die anderhalve graad is een politieke keuze. Zit geen wetenschap achter, anders dan: hoe minder, hoe beter.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat heeft tot decennia uitstel van actie geleid. Een bovengrens van anderhalve graad was veel makkelijker te halen geweest als we sinds de periode van Thatcher en Reagan door waren gegaan. En internationale actie waar de VS en China aan deel moeten nemen - zonder hen kan niet echt - was er veel makkelijker geweest, zonder de hersenspoeling van met name de Amerikanen destijds. Ze hebben het slim afgekeken hoe voor hen de tabaksindustrie ook decennia betekenisvolle wetgeving heeft kunnen tegenhouden.
Ze doen gezamenlijk mee aan de komende verkiezingen, maar formeel zijn ze nog niet gefuseerd.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens mij is GroenLinks-PvdA één partij tegenwoordig.
Oh, oké.quote:Op vrijdag 5 september 2025 18:57 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ze doen gezamenlijk mee aan de komende verkiezingen, maar formeel zijn ze nog niet gefuseerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |