abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218679391
Je zou het misschien eerder verwachten bij de VVD, maar juist GroenLinks heeft een zeer goed gevulde campagnekas dankzij giften. In vergelijking met de meeste andere partijen een veelvoud van de giften die zij hebben ontvangen.

Ook SP, D66, PvdA en PvdD hebben een goed gevulde campagnekas en dat maakt het een stuk gemakkelijker om je als politieke partij in beeld te brengen.

Mooi dat er in Nederland openheid van zaken hierover is.

Kijk het hier zelf na

https://www.rijksoverheid(...)itieke-partijen-2025

Een artikel van de Volkskrant hierover

https://www.volkskrant.nl(...)kiezingen~b3b608e9d/
  donderdag 4 september 2025 @ 19:31:52 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218679437
quote:
Sinds juli kregen vooral de SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren meer geld. Die partijen hebben een afdrachtregeling, waarbij bestuurders en politici (een deel van) hun salaris afstaan aan de partij
Mooi
  donderdag 4 september 2025 @ 19:36:17 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218679469
Fijn voor ze en nu?
Want het wetboek ken ik ook
pi_218679479
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:31 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Mooi
Levert ook een mooie aftrekpost op voor de politici van de SP, GL en PvdD deze giften.

Een afdrachtregeling zal bij een partij als de VVD naar ik vermoed minder goed ontvangen worden.
pi_218680238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:27 schreef rutger05 het volgende:
maar juist GroenLinks heeft een zeer goed gevulde campagnekas
Mooi.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218680244
quote:
Ook SP, D66, PvdA en PvdD hebben een goed gevulde campagnekas
Top ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 4 september 2025 @ 20:45:12 #7
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218680282
Een goed product verkoopt zichzelf....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218680435
Geen bitterballen, maar een deftig buffet bij de partijcongressen. :9
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218680507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Geen bitterballen, maar een deftig buffet bij de partijcongressen. :9
Plakjes komkommer met dipsaus, courgettehapjes, geroosterde bloemkoolbites en andere heerlijke delicatessen.
pi_218680533
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Top ^O^
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mooi.
Ik ben benieuwd hoe zij de gelden in gaan zetten. Zie op dit moment nog weinig politieke hofmakerij.
pi_218680821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Plakjes komkommer met dipsaus, courgettehapjes, geroosterde bloemkoolbites en andere heerlijke delicatessen.
Welnee, gewoon hardcore indiaas. :)

Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218680832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:59 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe zij de gelden in gaan zetten. Zie op dit moment nog weinig politieke hofmakerij.
Maakt niks uit.
Bij Groenlinks zit een kleuter die nog nooit in z'n leven een dag gewerkt heeft en alleen maar loopt te raaskallen. Bij PvdA zit een boskabouter die sympathiseert met pallie-wappies waar met de dag steeds meer mensen klaar mee zijn. Kan geen goed gevulde kas tegenop.
  donderdag 4 september 2025 @ 21:20:19 #13
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218680905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Levert ook een mooie aftrekpost op voor de politici van de SP, GL en PvdD deze giften.
:? Want 100% weg doen is beter dan 50% belasting betalen?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218680916
quote:
Je zou het misschien eerder verwachten
Nee ik verwachte dat wel.

Urgenda, Oxfam en heel veel meer extreemlinkse GL clubs krijgen miljoenen aan subsidies en geld vam de postcodeloterij. Daar kunnen ze de kas van hun politieke partij mee vullen.
pi_218680939
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:20 schreef embedguy het volgende:

[..]
:? Want 100% weg doen is beter dan 50% belasting betalen?
Ik vermoed dar deze politici grotendeels zelf achter deze afdrachtregeling staan en dat het dan mooi meegenomen is dat zij deze giften als aftrekpost kunnen opvoeren bij de belasting.
pi_218681023
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee ik verwachte dat wel.

Urgenda, Oxfam en heel veel meer extreemlinkse GL clubs krijgen miljoenen aan subsidies en geld vam de postcodeloterij. Daar kunnen ze de kas van hun politieke partij mee vullen.
Deze geldstromen zullen gescheiden zijn. Van Oxfam weet ik dat deze zeer veel subsidie ontvangt via de overheid. Het kabinet Schoof heeft die geldkraan deels dichtgedraaid, maar goed als GL-PvdA en bepaalde andere partijen aan de macht komen zal die geldkraan weer volop open gedraaid worden verwacht ik.
  donderdag 4 september 2025 @ 22:43:15 #17
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218682144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dar deze politici grotendeels zelf achter deze afdrachtregeling staan en dat het dan mooi meegenomen is dat zij deze giften als aftrekpost kunnen opvoeren bij de belasting.
Groenlinks enzo zijn anbi’s dus dat kan m.i. sowieso al? Daar is geen afdrachtregeling voor nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 5 september 2025 @ 07:52:43 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218683256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Deze geldstromen zullen gescheiden zijn. Van Oxfam weet ik dat deze zeer veel subsidie ontvangt via de overheid. Het kabinet Schoof heeft die geldkraan deels dichtgedraaid, maar goed als GL-PvdA en bepaalde andere partijen aan de macht komen zal die geldkraan weer volop open gedraaid worden verwacht ik.
Ik weet niet of die geldstromen wel zo gescheiden zijn. Het zou voor mij een principe moeten zijn dat een organisatie die subsidie ontvangt geen giften aan politieke partijen of gelieerde stichtingen zoals wetenschappelijke bureaus mag doen. Dat is gewoon een recept voor corruptie, je ziet ook vaak politici switchen naar dit soort organisaties dus veel te veel belangenverstrengeling.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218683919
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 07:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik weet niet of die geldstromen wel zo gescheiden zijn. Het zou voor mij een principe moeten zijn dat een organisatie die subsidie ontvangt geen giften aan politieke partijen of gelieerde stichtingen zoals wetenschappelijke bureaus mag doen. Dat is gewoon een recept voor corruptie, je ziet ook vaak politici switchen naar dit soort organisaties dus veel te veel belangenverstrengeling.
Eens, maar alleen naar subsidies kijken is veel te smal. Met het schrappen van regels kunnen bepaalde sectoren vele malen meer verdienen dan alle subsidies aan goede doelen bij elkaar. Daar zit een veel grotere belangenverstrengeling.

Zie de minister van verkeer en Waterstaat die even later opeens CEO van KLM wordt. Of het Kamerlid dat hard lobbyde om het gokken te legaliseren en daarna een uitstekend betaalde lobbyist wordt voor de gokbranche.
pi_218683927
Opmerkelijk wel als je door dit lijstje gaat. Schijnbaar (voormalig) GL-politici zoals Judith Sargentini, Esmah Lahlah en nog wat andere namen die de eigen partijkas spekken even flink spekken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218684000
Groenlinks stemmers zijn vooral mensen met hogere inkomens die het zich kunnen permitteren om links te stemmen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218684011
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 08:58 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Eens, maar alleen naar subsidies kijken is veel te smal. Met het schrappen van regels kunnen bepaalde sectoren vele malen meer verdienen dan alle subsidies aan goede doelen bij elkaar. Daar zit een veel grotere belangenverstrengeling.

Zie de minister van verkeer en Waterstaat die even later opeens CEO van KLM wordt. Of het Kamerlid dat hard lobbyde om het gokken te legaliseren en daarna een uitstekend betaalde lobbyist wordt voor de gokbranche.
Zou oprecht op een of andere manier strafbaar moeten zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218684015
Ik denk dat de tijd van dat spotjes, slogans en affiches mensen overtuigen wel achter ons ligt.
pi_218684085
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 07:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is een recept voor corruptie en er komen steeds meer recepten. We gaan gewoon de VS achterna waar politieke corruptie zodanig geïnstitutionaliseerd is dat het in de corruptiecijfers niet naar voren komt.

De EU is nog veel erger (dan Nederland… niet dan de VS… nog niet).
  vrijdag 5 september 2025 @ 09:22:46 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218684126
interessant.
Bij FVD zie ik dat stichting DONA 100.000 heeft gedoneerd.

Dat is een stichting die gaat over duurzame ontwikkeling in Afrika. Ik zie het verband even niet tussen die stichting en FVD. Of wordt er iets anders bedoeld?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218684147
Prettig voor deze partijen. Met name dat ze kennelijk zulke bevlogen leden en politici hebben.

Echter zal het nog geen druppel op een gloeiende plaat zijn in verhouding tot de kasboeken van propaganda-organisaties die niet direct gelieerd zijn aan een politieke partij en doorgaans diametraal tegenover deze partijen staan.

Zo pompt de fossiele industrie miljarden in hun propaganda, miljardairs die hun platforms aanwenden, om maar niks te zeggen over vreemde mogendheden die daar ook veel geld in stoppen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218684200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:14 schreef Dutchguy het volgende:
Ik denk dat de tijd van dat spotjes, slogans en affiches mensen overtuigen wel achter ons ligt.
Een goede online campagne kan best een groot verschil maken.
pi_218684202
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Prettig voor deze partijen. Met name dat ze kennelijk zulke bevlogen leden en politici hebben.

Echter zal het nog geen druppel op een gloeiende plaat zijn in verhouding tot de kasboeken van propaganda-organisaties die niet direct gelieerd zijn aan een politieke partij en doorgaans diametraal tegenover deze partijen staan.

Zo pompt de fossiele industrie miljarden in hun propaganda, miljardairs die hun platforms aanwenden, om maar niks te zeggen over vreemde mogendheden die daar ook veel geld in stoppen.
'Zo. Nu eerst een belastingvoordeel. Hoe de Bavaria-familie het uitstekend voor zichzelf regelde'

https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
pi_218684255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]
'Zo. Nu eerst een belastingvoordeel. Hoe de Bavaria-familie het uitstekend voor zichzelf regelde'

https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Ik bedoel maar.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218684275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

Zo pompt de fossiele industrie miljarden in hun propaganda,
Dat is dan weggegooid geld geweest, aangezien een heel groot deel van de wereldbevolking serieus denkt dat we op zeer korte termijn net zero kunnen halen.

En nee, dat kan niet binnen de grenzen van realisme.
pi_218684304
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
interessant.
Bij FVD zie ik dat stichting DONA 100.000 heeft gedoneerd.

Dat is een stichting die gaat over duurzame ontwikkeling in Afrika. Ik zie het verband even niet tussen die stichting en FVD. Of wordt er iets anders bedoeld?
Andere stichting. In handen van Peter Poot, de man achter Chipsol. Gaf eerder al 25k aan Wybren's BVNL.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 5 september 2025 @ 09:50:52 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218684358
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:43 schreef nostra het volgende:
Peter Poot
Ik zie het!
Ik heb foto van'm gezien. Ik mag'm wel.
Een echte klassiek-liberaal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 5 september 2025 @ 09:53:57 #33
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218684387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Maakt niks uit.
Bij Groenlinks zit een kleuter die nog nooit in z'n leven een dag gewerkt heeft en alleen maar loopt te raaskallen. Bij PvdA zit een boskabouter die sympathiseert met pallie-wappies waar met de dag steeds meer mensen klaar mee zijn. Kan geen goed gevulde kas tegenop.
Volgens mij is GroenLinks-PvdA één partij tegenwoordig.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218684423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is dan weggegooid geld geweest, aangezien een heel groot deel van de wereldbevolking serieus denkt dat we op zeer korte termijn net zero kunnen halen.

En nee, dat kan niet binnen de grenzen van realisme.
Dat heeft tot decennia uitstel van actie geleid. Een bovengrens van anderhalve graad was veel makkelijker te halen geweest als we sinds de periode van Thatcher en Reagan door waren gegaan. En internationale actie waar de VS en China aan deel moeten nemen - zonder hen kan niet echt - was er veel makkelijker geweest, zonder de hersenspoeling van met name de Amerikanen destijds. Ze hebben het slim afgekeken hoe voor hen de tabaksindustrie ook decennia betekenisvolle wetgeving heeft kunnen tegenhouden.
pi_218684659
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat heeft tot decennia uitstel van actie geleid. Een bovengrens van anderhalve graad was veel makkelijker te halen geweest als we sinds de periode van Thatcher en Reagan door waren gegaan. En internationale actie waar de VS en China aan deel moeten nemen - zonder hen kan niet echt - was er veel makkelijker geweest, zonder de hersenspoeling van met name de Amerikanen destijds. Ze hebben het slim afgekeken hoe voor hen de tabaksindustrie ook decennia betekenisvolle wetgeving heeft kunnen tegenhouden.
Die anderhalve graad is een politieke keuze. Zit geen wetenschap achter, anders dan: hoe minder, hoe beter.

Maar we gaan ook gewoon over de 1,5 graden heen omdat we nog altijd geen goede alternatieven hebben. Ja, we kunnen elektriciteit opwekken met zon, wind en waterkracht… alleen is elektriciteit maar een beperkt deel van alle energie die we gebruiken en hebben we het probleem van dat de vraag en aanbod van zon en wind bepaald niet synchroon loopt.

Nog afgezien van dat hoe meer zon en wind je hebt… hoe hoger de energieprijs. Want als het waait en de zon schijnt is het supergoedkoop… maar ja… het wordt extra duur op die vele momenten dat het aanbod minder is.

Dit zijn gewoon de problemen waar politici tegenaan lopen.

Net zero in 2050 is een leuk plan, maar zonder technologische doorbraken ga je dat niet redden. En dan zwijg ik maar over de logistieke problemen.
pi_218688941
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens mij is GroenLinks-PvdA één partij tegenwoordig.
Ze doen gezamenlijk mee aan de komende verkiezingen, maar formeel zijn ze nog niet gefuseerd.
  zaterdag 6 september 2025 @ 02:30:30 #37
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218691406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 18:57 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ze doen gezamenlijk mee aan de komende verkiezingen, maar formeel zijn ze nog niet gefuseerd.
Oh, oké.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 6 september 2025 @ 09:18:01 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218691885
Uiteraard want dat is typisch een partij waar voornamelijk rijkelui op stemmen. Die kunnen zich de dure en in hun kringen populaire zaken permitteren waar deze partij voor staat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')