Wat mij betreft moet er gewoon door de autoriteiten een grens worden getrokken en daar moet dan ook keihard op worden gehandhaafd, want anders gaan er straks inderdaad doden vallen in het peloton (gewonden zijn er al gevallen helaas). Denk: traangas, waterkanonnen, edit: doe normaal.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:15 schreef Symphonic het volgende:
Langs de kant met vlaggen zwaaien en dingen roepen? Helemaal prima, recht op demonstreren.
Met diezelfde vlag een parcours oprennen waar fietsers met 50-60 km aan komen stormen = poging tot doodslag.
Wat ik er van vind dat die club überhaupt mee mag doen doet niet ter zake. Dat de veiligheid van alle renners in het geding is doet wel ter zake.
Verkeerde topic?quote:Op donderdag 4 september 2025 12:17 schreef Drxx het volgende:
Ron Baron is wel echt een bazennaam, soort Harry Potter x Bassie & Adriaan collab of zo.
Zeg jij maar, ik zat me in te lezen over Israël - Premier Tech want ik weet niks over dit onderwerp, en zag dat dat de oprichter was.quote:
Dat vind ik wel een erg zware straf voor de renners van IPT.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat mij betreft moet er gewoon door de autoriteiten een grens worden getrokken en daar moet dan ook keihard op worden gehandhaafd, want anders gaan er straks inderdaad doden vallen in het peloton (gewonden zijn er al gevallen helaas). Denk: traangas, waterkanonnen, schieten in de lucht en anders op knieën.
Aha, sorry, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zeg jij maar, ik zat me in te lezen over Israël - Premier Tech want ik weet niks over dit onderwerp, en zag dat dat de oprichter was.
Lekker manquote:Op donderdag 4 september 2025 12:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een erg zware straf voor de renners van IPT.
Zou er niet een onafhankelijke organisatie moeten komen die beslist of bepaalde teams, landen e.d. ethisch verantwoord genoeg zijn om te mogen deelnemen aan sportwedstrijden?quote:Op donderdag 4 september 2025 12:28 schreef VoMy het volgende:
Alle problemen rond protesten, nu en in de toekomst, kunnen redelijk eenvoudig verholpen worden: laat een team dat bestaat om genocide wit te wassen, niet deelnemen aan de koers.
Tot nu toe wil de UCI per se dat een team dat bestaat om genocide wit te wassen, wel deelneemt. Bij de UCI vinden ze het blijkbaar extreem belangrijk dat het witwassen van genocide kan blijven plaatsvinden in de koers; zo op het oog lijken ze dit nog belangrijker te vinden dan de koers zelf. Gek, want het is een wielerorganisatie.
Maar uiteindelijk is de beste oplossing het uitsluiten van het team Israel, wat heel eenvoudig moet kunnen. Dat zal ongetwijfeld reacties opleveren uit de politiek - want sport is niet politiek, aldus de altijd zich met sport bemoeiende politiek. Ongetwijfeld zullen de Duitsers, waar genocide onderdeel is van hun nationale cultuur, zich beledigd voelen en alle UCI-koersen schrappen uit solidariteit met de uitvoerders van genocide. Met een beetje geluk trekt Ralph Denk zich terug uit de sport. Ik zie vooral voordelige bijvangst.
Toch is het de route die het best te verdedigen is vanuit humanitair oogpunt, en daarnaast ook nog eens uit organisatorisch oogpunt. Momenteel zadelt de UCI wielerorganisatoren op met de verplichte deelname van een team dat als doel heeft om genocide een vriendelijk gezicht te geven. Daar zit niemand op te wachten en het loopt al best stroef met veel koersorganisaties - laat dit nog verder escaleren of doorsudderen (uit bewuste onwil om iets te doen tegen propaganda voor genocide) en de sport heeft pas echt een groot probleem. Zonder koers geen koers.
Daar hadden onze regeringen in het westen toen unaniem toe besloten, althans tot zware sancties en uitsluiting van Rusland op het mondiale toneel. Daar is nu bij Israël nog geen sprake van.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:30 schreef Falco het volgende:
Russische ploegen werden na de inval in Oekraïne uit het peloton geflikkerd. Vanwege de genocide zal hetzelfde moeten gebeuren met Israel Premier Tech
Nog niet. Maar de mening over dit gebeuren verandert langzaam aan wel in Europa.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daar hadden onze regeringen in het westen toen unaniem toe besloten, althans tot zware sancties en uitsluiting van Rusland op het mondiale toneel. Daar is nu bij Israël nog geen sprake van.
Zeker, maar op dit moment is er toch geen solide basis om te beslissen over de uitsluiting van zo'n team. Op basis van de huidige politieke situatie kan een organisator dat gewoon niet maken. Dan krijgen ze ook kans op schadeclaims vanuit het team.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Nog niet. Maar de mening over dit gebeuren verandert langzaam aan wel in Europa.
Ik hoop dat de UCI schadeclaims minder ernstig vindt dan het wegkijken van genocide.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zeker, maar op dit moment is er toch geen solide basis om te beslissen over de uitsluiting van zo'n team. Op basis van de huidige politieke situatie kan een organisator dat gewoon niet maken. Dan krijgen ze ook kans op schadeclaims vanuit het team.
Ik vind het heel onverstandig als organisaties/bonden op persoonlijke titel beslissingen over dit soort onderwerpen gaan nemen en daarmee afwijken van de officiële beleidslijn. Want dan krijg je straks dat ze bijvoorbeeld in de Renewi-tour niet willen dat Visma meedoet omdat ze Rabobank op hun shirt hebben staan en die bank investeert in wapenhandel ofzo.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik hoop dat de UCI schadeclaims minder ernstig vindt dan het wegkijken van genocide.
Er zijn natuurlijk gradaties in wat wel en niet kan. Zo moeilijk is dit nietquote:Op donderdag 4 september 2025 12:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het heel onverstandig als organisaties/bonden op persoonlijke titel beslissingen over dit soort onderwerpen gaan nemen en daarmee afwijken van de officiële beleidslijn. Want dan krijg je straks dat ze bijvoorbeeld in de Renewi-tour niet willen dat Visma meedoet omdat ze Rabobank op hun shirt hebben staan en die bank investeert in wapenhandel ofzo.
Los van wat je van het conflict vindt, wil je als wielrenner koersen en niet continu hier mee bezig zijn. Dus als je bij een andere fatsoenlijke ploeg terecht kunt, lijkt me dat een hele makkelijke keuze.quote:
Ricky Tello is ook al ribbedebie. Derek Gee blijft ook niet. Ze zijn jarenlang een soort bejaardentehuis geweest waar iedereen rustig de carrière kon afbouwen, maar nu ze eindelijk een paar goede jongelingen hebben vertrekken die weer.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Los van wat je van het conflict vindt, wil je als wielrenner koersen en niet continu hier mee bezig zijn. Dus als je bij een andere fatsoenlijke ploeg terecht kunt, lijkt me dat een hele makkelijke keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |