abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 17 september 2025 @ 19:17:40 #126
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218796693
twitter

Toch mooi dat het peloton langzaam wakker begint te worden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_218801660
Ah Wout heeft dus geen ruggengraat? Moest de slide verwijderen van ? Het laat zich raden, of iemand van Visma zelf of misschien door bedreigingen?
Dat hij het had geplaatst laat zien dat hij wel aan de goede kant van de geschiedenis wil staan.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:44:50 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218801825
https://cyclingmagazine.c(...)from-tour-de-france/

quote:
Calls are mounting in Barcelona to block Israel-Premier Tech from taking part in the 2026 Tour de France Grand Départ, as fallout continues from the protests that disrupted the end of this year’s Vuelta a España in Madrid.

Barcelona is set to host the Tour’s opening stages on July 4, 2026. City sports councillor David Escudé said officials are already examining ways to avoid a repeat of the chaos that marred La Vuelta’s finale — and that for him, that includes keeping Israeli-flagged teams out.

On the Tour de France
“We want the teams that compete under the Israeli flag, in the same way that has happened with Russia, to stop competing with this flag,” Escudé said Tuesday on Betevé’s Bon dia. “This is not only about cycling. There must be restrictions on all international events for teams that participate with the Israeli flag. Sport cannot be used to whitewash what is happening.”

Al langsgekomen?
Antifa
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 21:20:01 #129
pi_218807081
quote:
Israel-Premier Tech won in februari de Spaanse rittenkoers O Gran Camiño met Derek Gee, maar de ploeg zal haar titel niet kunnen verdedigen. Het team zal namelijk geen uitnodiging krijgen voor de editie van 2026. Dat heeft organisator Ezequiel Mosquera laten weten in gesprek met persbureau EFE. Hij verwijst daarbij naar de gebeurtenissen tijdens de voorbije Vuelta a España.

“Op dit moment zal deze vraag spelen bij elke organisatie waar zij (Israel-Premier Tech, red.) dit jaar hebben deelgenomen”, aldus Mosquera, die zijn beslissing om Israel-Premier Tech niet uit te nodigen onderbouwt door te zeggen dat hij zijn koers wil ‘beschermen’. In de Vuelta a España moesten meerdere ritten worden ingekort vanwege hevige pro-Palestina-demonstraties. De slotrit in Madrid werd zelfs helemaal geannuleerd.
Mooi.
pi_218807194
Ik vind de Visma-renners ook typisch allemaal van die extreemlinkse types. Die stemmen allemaal op Bij1. Bij UAE is dat heel anders denk ik. _O_
Mja
pi_218807422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:30 schreef TAmaru het volgende:
Bij UAE is dat heel anders denk ik. _O_
Die mogen dan ook helemaal niet stemmen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218807708
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]
De verlichte dictatuur is de beste staatsvorm.
Mja
pi_218807737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Mooi.
Als je niet verplicht bent ze uit te nodigen als niet WT koers, ben je toch wel gek om je dat gedoe op de hals te halen. Ik verwacht dat ze weinig .pro en .1 koersen gaan rijden in 2026.
pi_218807807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Geld lappen bij de UCI om 100 zeges in een jaar te pakken.

En geld lappen om een extreem-linkse, Moslimbroederschap burgemeester als Marcouch kapot te maken en ons indirect met figuren als Wilders op te zadelen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ese-moslims-a4169074

Wat een fijn land!
pi_218808892
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
[..]
Ach, ach, ach.

Ik geloof niet dat in het wielrennen ergens ooit zoveel aandacht voor is gevraagd.
quote:
Maar zondag zag je heel veel haat?
'Het culmineerde echt tot iets wat heel groot werd in Madrid. Misschien had dat anders aangepakt kunnen worden, maar daar zat in mijn optiek ook geen nobel streven meer achter. Het was meer: hoe kunnen we hier de boel verstieren en er doorheen breken. Het was niet meer aandacht vragen, maar kapot maken. Ik hoop - en verwacht - dat dat niet heel veel gaat gebeuren.'

Waren het dan niet gewoon hooligans?
'Dat kan ik slecht gebeuren. Maar pas op: het was heel heftig. Renners werden aangevallen, dat je denkt van: dat is gewoon een renner? Ze hadden net 100 kilometer gefietst en worden dan aangevallen en van de fiets getrokken. Volgens mij heeft dat niets met het doel dat je nastreeft te maken.'

Geloof je echt in het verstand van de mensen?
In Canada en andere wedstrijden viel het mee. Ik hoop dat het gezond verstand zegeviert en dat iedereen langs de kant demonstreert.'

Is de oplossing 'Israel-Premier Tech moet eruit' zo simpel?
'Een paar jaar geleden hebben we de Vuelta-start in Utrecht gehad, met een ploegentijdrit. Toen probeerden ze de start van INEOS te verstoren. Ik denk dat er vaak een aanleiding kan zijn om dit soort dingen te laten gebeuren en het is aan de UCI om een uitspraak te doen over welke teams wel en niet mee mogen doen. En daarboven aan de IOC, over sport in zijn geheel. Ik ga niet over de deelnemers.'

De UCI kwam de dag na de Vuelta met een statement. Hebben zij genoeg gedaan?
'Ze hadden de Vuelta misschien wat meer steun kunnen geven, maar aan de andere kant: achteraf is het makkelijk bedenken. Wat ga je doen, wat ga je zeggen? De UCI valt onder het IOC en die hebben ook weer richtlijnen. Het is al moeilijk genoeg.'

Waarom spreken jullie je als renners en/of ploegen niet uit?
'Dat is aan iedereen persoonlijk. Als individu is het ongelofelijk moeilijk om een mening over dit soort zaken te vormen, die je dan ook nog eens zou moeten delen als publiek persoon. Mensen vinden iets van ons en ga dan maar eens iets zeggen erover, terwijl je eigenlijk heel weinig weet of juiste informatie hebt.

Dat geldt niet alleen voor dit specifiek onderwerp. Je moet je écht heel goed verdiept hebben in iets of er heel veel verstand van hebben, wil je naar buiten toe een mening geven. Zeker bij dit soort gevoelige onderwerpen is het verstandig om je eerst goed te laten informeren, voordat je er iets van vindt. Omdat de reacties - aan beide kanten - zo heftig kunnen zijn.'
Dit zijn voor de grootste Israël fanboy van het peloton na Sylvan A. nog relatief tamme uitspraken. Hij heeft het alleen over de veiligheid van de renners en dat de UCI en IOC het maar moeten beslissen.

Is zelfs Richard P. heel langzaam aan het bijdraaien?
  Moderator maandag 22 september 2025 @ 15:16:24 #136
pi_218843676
twitter

Als de ploeg geen andere naam en nationaliteit aanneemt rijden ze volgend jaar niet meer op Factor.
pi_218843821
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als je niet verplicht bent ze uit te nodigen als niet WT koers, ben je toch wel gek om je dat gedoe op de hals te halen. Ik verwacht dat ze weinig .pro en .1 koersen gaan rijden in 2026.
In Nederland zou het al niet eens kunnen. Er is al amper capaciteit om een koers onder normale omstandigheden door te laten gaan....
  maandag 22 september 2025 @ 19:00:41 #138
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_218845092
Als je dit even in een breder verband ziet dan partij kiezen voor Israël of de Palestijnen, heeft het wielrennen (zeker) niet als enige sport gewoon kilo's boter op zijn hoofd. Sponsoring door UAE, een WK organiseren in Rwanda onder het mom van het Afrikaanse wielrennen kansen bieden zijn onder de streep ook gewoon niet echt moreel te verantwoorden keuzes.

Tegelijkertijd ga je hier ook nooit alle sportfans of organisatoren over op 1 lijn krijgen, Ducrot zou dat het oude wielrennen en belangen noemen... Ik denk dat het krachtigste is als renners ieder voor zich gewoon hun normen en waarden mogen volgen. En diegenen die er onafhankelijk van geest genoeg voor zijn, gewoon zelf zeggen: hier rijd ik niet meer voor. Of partners zeggen: hier stap ik niet meer in. Dat recht hebben ze altijd en is de meest zuivere vorm van zelfregulering uit de sport. Of ik Factor snap is vind ik daarmee ook niet zo relevant.
pi_218847333
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 19:00 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Als je dit even in een breder verband ziet dan partij kiezen voor Israël of de Palestijnen, heeft het wielrennen (zeker) niet als enige sport gewoon kilo's boter op zijn hoofd. Sponsoring door UAE, een WK organiseren in Rwanda onder het mom van het Afrikaanse wielrennen kansen bieden zijn onder de streep ook gewoon niet echt moreel te verantwoorden keuzes.

Tegelijkertijd ga je hier ook nooit alle sportfans of organisatoren over op 1 lijn krijgen, Ducrot zou dat het oude wielrennen en belangen noemen... Ik denk dat het krachtigste is als renners ieder voor zich gewoon hun normen en waarden mogen volgen. En diegenen die er onafhankelijk van geest genoeg voor zijn, gewoon zelf zeggen: hier rijd ik niet meer voor. Of partners zeggen: hier stap ik niet meer in. Dat recht hebben ze altijd en is de meest zuivere vorm van zelfregulering uit de sport. Of ik Factor snap is vind ik daarmee ook niet zo relevant.
En dan moet de hele WT nog verbouwd worden voor wat Saoedische centen voor One Cycling of hoe het ook mag heten.

Het is niet alleen het wielrennen, maar overal wel zo.

Landen waar men uitgaven en andere dingen wat minder hoeft te verantwoorden aan de bevolking kunnen gewoon meer geld uitgeven aan dingen als wielerploegen, voetbalclubs, voetbaltoernooien, F1-races e.d.
  Moderator dinsdag 23 september 2025 @ 20:02:48 #140
pi_218853910
quote:
Premier Tech, de hoofdsponsor van Israel-Premier Tech (IPT), verzoekt de wielerploeg om haar naam te veranderen en de term Israël te schrappen. Daarnaast wil de ploeg een nieuwe identiteit en branding, zo staat in een dinsdag vrijgegeven verklaring.

In de context van de oorlog in Gaza was IPT de afgelopen weken het doelwit van pro-Palestijnse demonstraties tijdens verschillende races, met name de Grand Prix van Quebec en Montreal en de Ronde van Spanje, waarvan vier etappes moesten worden ingekort vanwege de aanwezigheid van demonstranten .

Israel-Premier Tech heeft diverse Canadese wielrenners in dienst, waaronder Hugo Houle, Michael Woods en Pier-André Côté. Het team is eigendom van de Israëlisch-Canadese miljardair Sylvan Adams.

"We zijn gevoelig en aandachtig voor de situatie op het internationale toneel, die aanzienlijk is veranderd sinds onze deelname aan de World Tour in 2017, aldus het persbericht van Premier Tech, een multinational met hoofdkantoor in Rivière-du-Loup, in de regio Bas-Saint-Laurent. Premier Tech is al meer dan 30 jaar actief in de wielersport en heeft de ontwikkeling van de sport en de wielrenners uit Quebec en Canada altijd centraal gesteld."

"Wij verwachten dat het team naar een nieuwe naam zal overstappen, waarin de term Israël niet voorkomt, en dat het een nieuwe identiteit en merkimago zal aannemen ", aldus het bedrijf. Daarmee is dit een voorwaarde om verbonden te blijven aan IPT.
https://ici.radio-canada.(...)ncipalchangement-nom

Hahahahaha.
  Moderator dinsdag 23 september 2025 @ 20:04:40 #141
pi_218853928
twitter

We zwaaien naar Sylvan Adams.
pi_218854026
Dus als hij doorzet straks geen renners, sponsor of fietsen meer. En geen organisatie gaat ze uitnodigen als ze daar niet toe verplicht zijn.

Hij heeft weinig keuze meer _O-
  dinsdag 23 september 2025 @ 20:28:54 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218854229
Tenzij Adams alles uit eigen zak wil gaan ophoesten, wordt dit wel een heel moeilijk verhaal voor hem. Zijn doel om Israël te promoten gaat zo in jeder geval niet meer lukken.

Hij moet als door wil in ieder geval op zoek naar nieuwe fietsen, en daar moet hij dan nog voor bijbetalen. Isaac zou qua naam natuurlijk passen.
Antifa
pi_218854283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 20:28 schreef VoMy het volgende:
Tenzij Adams alles uit eigen zak wil gaan ophoesten, wordt dit wel een heel moeilijk verhaal voor hem. Zijn doel om Israël te promoten gaat zo in jeder geval niet meer lukken.

Hij moet als door wil in ieder geval op zoek naar nieuwe fietsen, en daar moet hij dan nog voor bijbetalen. Isaac zou qua naam natuurlijk passen.
Voorlopig heeft hij volgens pcs ook pas 18 renners en wie is zo gek daar op dit moment te gaan tekenen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 20:37:18 #145
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218854290
En sommige gekken op dit forum maar roepen dat het allemaal geen zin heeft, die protesten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_218858666
Sponsors eisen dat veelbesproken wielerploeg 'Israel' uit teamnaam schrapt - https://nos.nl/l/2583830

Premier Tech en Factor haken inderdaad af als er niks verandert, de sponsoren zijn al maanden niet blij nee.
Jack does it in real time...
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:29:29 #147
pi_218926505
quote:
Vorige week besliste de organisatie van de Ronde van Emilia om Israel-Premier Tech te weren uit zijn koers, omdat het de openbare veiligheid en die van het peloton prioritair stelde. Nu heeft het Israëlische team zelf beslist om niet deel te nemen aan enkele koersen volgende week in Italië. Het pro-Palestijnse protest - tegen het team - groeit immers aan, nadat het Israëlische leger de liefdadigheidsvloot richting Gaza onderschept had.

"Door veiligheidsoverwegingen zal Israel-Premier Tech komende week niet starten in de Coppa Bernocchi, Tre Valli Varesine of Gran Piemonte", bevestigde het team het nieuws kort aan Cyclingnews.
Ach, ach, ach.
pi_218952866
IDF out, Adams out.

Dit topic kan dicht, de Basken hebben het geflikt.
pi_218952881
Wij danken onze Baskische vrienden.
Nu door naar UAE, gaarne.
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:47:54 #150
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218952889
Erg mooi
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')