Bizar. Negen jaar geleden ook zelf ingezeten.quote:In de Portugese hoofdstad Lissabon is een van de iconische oude trams ontspoord en de heuvel afgegleden. Volgens Portugese media zijn daarbij zeker drie mensen om het leven gekomen. Twintig mensen raakten gewond, van wie er drie in kritieke toestand zijn.
De kenmerkende gele tram is erg populair onder toeristen. De zogenoemde Glória-kabelbaan brengt passagiers de steile heuvels in de stad op en af. In het voertuig passen tientallen mensen.
Op beelden is te dat de volledige tram gekanteld is en dat de ravage groot is. Hulpdiensten zijn massaal aanwezig op de plek van het ongeluk.
3 weken geleden nog! Komt wel erg dichtbij zoquote:Op woensdag 3 september 2025 20:22 schreef golfer het volgende:
Komt wel heel dichtbij. Vorig jaar nog ingezeten:
[ afbeelding ]
Heb al jaren een vakantiefoto van mij van die Elevador in twee Lonely Planets staan.quote:Op woensdag 3 september 2025 20:23 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb zo’n tram als screensaver op werk. Dit komt me wel erg dichtbij
Datzelfde had ik vorig jaar toen ik er wasquote:Op woensdag 3 september 2025 20:38 schreef NoCigar het volgende:
Oei, ik was daar in mei en toen reed ie niet wegens werkzaamheden. We liepen er wel elke dag langs.
Nee, ik begrijp dat dit diegene is die alleen op- en neer rijdt, een furnicola.quote:Op woensdag 3 september 2025 20:32 schreef BeriBeri het volgende:
Welke is dat, de beroemde tram 28?
Zelf ook paar keer in geweest toen ik in Lissabon woonde
Klopt een funicular. Lissabon heeft er 3.quote:Op woensdag 3 september 2025 20:50 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp dat dit diegene is die alleen op- en neer rijdt, een furnicola.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |