abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220807699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:44 schreef koffieleuk het volgende:
Ook niet mijn favoriet maar als delegatie je deelnemer bijstaan lijkt me toch wel het minimum
[ x ]
;(
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:46:13 #52
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220807787
Heel raar dat hij daar zo alleen zit maar hij is wel een echte fan.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220827377
Ik heb dit punt elders al eens gemaakt. Het gaat niet om deze act, zijn nummer en optreden, staging, of wat dan ook. Of het goed was of niet. Of een ander land er beter mee zou scoren. En of dat dan oneerlijk is voor het VK. Het gaat volgens mij om de verwachtingen die Eurovisie-kijkers en juries van het Verenigd Koninkrijk hebben.

Een ander land zou met zo'n quirky party song misschien best een aardig resultaat in het midden van het scoreboard kunnen behalen, maar voor het VK straalt dit het uit: low effort, we nemen Eurovisie niet erg serieus, meedoen is voor ons belangrijker dan resultaat, let maar niet op ons, we willen geen topresultaat, we zijn hier gewoon voor de lol.

Dat past hen eigenlijk niet.

Het Eurovisieteam van BBC moet niet kijken naar wat er van andere landen goed scoort. Welke trends er zijn in Eurovisie, enz. Ze moeten hun eigen troeven uitspelen. Frankrijk heeft dit geleerd, en voor hen werkt het (soms beter dan andere keren, maar die strategie werkt in elk geval genoeg om dit soort totale blamages te voorkomen). Italië gaat ook uit van eigen kracht.

De beste resultaten van het VK in het halvefinales-tijdperk (Sam Ryder, Jade Ewen en redelijk Blue en Lucie Jones) speelden in op hun eigen sterkten. Dat communiceerde: we sturen het beste wat we kunnen bedenken, en we nemen dit serieus.

Landen met een kleinere muziekindustrie kunnen wegkomen met middelmatige radiopop, goedkope, stereotype ballads, gezongen door talentshow rejects, quirky campy party songs, enz. Maar dat is niet genoeg voor het VK. Omdat de hele wereld de roemruchte Britse muziekindustrie kent, met zijn rijke traditie en culturele impact.

Als het VK die 'expectations game' goed wil spelen, moeten ze voor hén typische inzendingen sturen van het type 'this is British quality, we take this seriously and nobody else can do this other than us because we are the bloody UK'.
pi_220838920
Grappig artikel in The Guardian vol (zelf)spot https://www.theguardian.c(...)on-flops-of-all-time
pi_220839232
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:00 schreef NLpop het volgende:
Ik heb dit punt elders al eens gemaakt. Het gaat niet om deze act, zijn nummer en optreden, staging, of wat dan ook. Of het goed was of niet. Of een ander land er beter mee zou scoren. En of dat dan oneerlijk is voor het VK. Het gaat volgens mij om de verwachtingen die Eurovisie-kijkers en juries van het Verenigd Koninkrijk hebben.

Een ander land zou met zo'n quirky party song misschien best een aardig resultaat in het midden van het scoreboard kunnen behalen, maar voor het VK straalt dit het uit: low effort, we nemen Eurovisie niet erg serieus, meedoen is voor ons belangrijker dan resultaat, let maar niet op ons, we willen geen topresultaat, we zijn hier gewoon voor de lol.

Dat past hen eigenlijk niet.

Het Eurovisieteam van BBC moet niet kijken naar wat er van andere landen goed scoort. Welke trends er zijn in Eurovisie, enz. Ze moeten hun eigen troeven uitspelen. Frankrijk heeft dit geleerd, en voor hen werkt het (soms beter dan andere keren, maar die strategie werkt in elk geval genoeg om dit soort totale blamages te voorkomen). Italië gaat ook uit van eigen kracht.

De beste resultaten van het VK in het halvefinales-tijdperk (Sam Ryder, Jade Ewen en redelijk Blue en Lucie Jones) speelden in op hun eigen sterkten. Dat communiceerde: we sturen het beste wat we kunnen bedenken, en we nemen dit serieus.

Landen met een kleinere muziekindustrie kunnen wegkomen met middelmatige radiopop, goedkope, stereotype ballads, gezongen door talentshow rejects, quirky campy party songs, enz. Maar dat is niet genoeg voor het VK. Omdat de hele wereld de roemruchte Britse muziekindustrie kent, met zijn rijke traditie en culturele impact.

Als het VK die 'expectations game' goed wil spelen, moeten ze voor hén typische inzendingen sturen van het type 'this is British quality, we take this seriously and nobody else can do this other than us because we are the bloody UK'.
Ik denk eerlijk gezegd dat die hoge verwachtingen rond UK nog wel meevallen. Misschien eerder in hun voordeel zelfs. UK heeft toch een grotere X-factor als land dan Letland of Azerbeidzjan ofzo. De wel succesvolle inzendingen van Sam Ryder en eerder Jade en Jessica Garlick vind ik ook eigenlijk eerder wat overgewaardeerd. Maar ik denk vooral dat mensen gewoon 25 liedjes bekijken zonder gedachtes daarbij, tenzij het een buurland is.

Het probleem was zaterdag toch gewoon het liedje, dat meteen hoog in het ritme zat, en zich daarna in de laatste twee minuten niet ontwikkelde. Gecombineerd met een bedroevend slechte staging. Georgië heeft ook weleens dit soort onbegrepen genieën gestuurd, met een vergelijkbaar resultaat, en ik kan me niet voorstellen dat een ander land (niet Israel dan) hiermee wel een leuke uitslag had neergezet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220911130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:44 schreef koffieleuk het volgende:
Ook niet mijn favoriet maar als delegatie je deelnemer bijstaan lijkt me toch wel het minimum
[ x ]
Ik kan de link niet zo delen maar in de Eurotrip podcast legt hij uit dat dit een miscommunicatie was bij zijn delegatie en ze later aan hem vroegen of ze er nog bij mochten zitten. Dit filmpje is soort van uit verband getrokken. Er waren ook meer artiesten die alleen zaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 29-05-2026 10:35:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')