Dat is mooi.quote:Op donderdag 4 september 2025 17:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je met medische begeleiding afvallen buiten de huisarts om.
Die B12. Roze of rood is het. Tenminste in mijn ervaring moet je echt heel langzaam inspuiten of doet heel zeer. Misschien niet stroperig dan maar doet wel pijnquote:Op donderdag 4 september 2025 12:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Welke vloeistof is stroperig?
Want zowel B12 als de afslank vloeistoffen zijn waterig?
Nooit last van gehadquote:Op vrijdag 5 september 2025 11:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Die B12. Roze of rood is het. Tenminste in mijn ervaring moet je echt heel langzaam inspuiten of doet heel zeer. Misschien niet stroperig dan maar doet wel pijn
De dames bij mijn huisarts zijn ook altijd verbaasd dat ik nergens last van heb bij de B12 omdat veel mensen het zo pijnlijk vinden.quote:
Dat doen ze zekerquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:07 schreef Magica het volgende:
[..]
Dan spuiten ze heel goed![]()
Misschien is het ook veranderd hoor ik praat over 20 jaar geleden
Niet heel langzaam maar wel rustig. Verder wil het ook helpen als de ampul een minuutje is voorverwarmd in je hand. Eigenlijk vind ik de huiddoorboring het vervelends. Als de naald niet lekker zit dan voelt het inspuiten ook niet prettig. Maar goed, dat is voor mij ook al een jaar of vijf achter de rug. (B12). Met mijn jaarlijkse controle voor iets anders laat ik het soms wel mee meten als ik er aan denk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Die B12. Roze of rood is het. Tenminste in mijn ervaring moet je echt heel langzaam inspuiten of doet heel zeer. Misschien niet stroperig dan maar doet wel pijn
Als je zoekt op bijvoorbeeld 'ozempic kopen zonder recept' krijg je allerlei aanbieders.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het verlopen van een patent staat los van het vrij verkrijgbaar of op recept zijn van een medicijn. Waar koop je het precies?
Ik dacht dat dat allemaal scams waren of op zijn minst illegaal. Geloof ook behoorlijk aan de prijsquote:Op vrijdag 5 september 2025 15:37 schreef ondeugend het volgende:
Ik ga even weer ontopic hoor.
[..]
Als je zoekt op bijvoorbeeld 'ozempic kopen zonder recept' krijg je allerlei aanbieders.
Wat je wel even moet doen is de betrouwbaarheid uitzoeken. Dat kan dmv reviews of de bedrijven op facebook te zoeken alwaar gebruikers vaak wel reageren.
Nee B12 is zeer waterig, daar ligt het niet aan. Maar het is wel een prikkelende vloeistof.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:01 schreef Magica het volgende:
[..]
Google maar op medisch afvallen met injecties. Dan zie je al behoorlijk wat aanbieders, ze hebben allemaal een (team van) arts(en) die kunnen voorschrijven.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het verlopen van een patent staat los van het vrij verkrijgbaar of op recept zijn van een medicijn. Waar koop je het precies?
Geen scams, en in de regel betaal je 200-300 euro per maand.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat allemaal scams waren of op zijn minst illegaal. Geloof ook behoorlijk aan de prijsZelf geen interesse in voor alle duidelijkheid, maar good for you.
Wat een geldquote:Op zaterdag 6 september 2025 07:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen scams, en in de regel betaal je 200-300 euro per maand.
Maar dat is het natuurlijk niet alleen. Gezonde voeding zou ook goedkoper moeten worden en onze mindset ook.quote:Ziekten gerelateerd aan overgewicht en obesitas zijn diabetes type 2 (suikerziekte), hoge bloeddruk, galstenen, hart- en vaatziekten, rug- en gewrichtsklachten, slaapapneu en bepaalde soorten kanker.
Doorlichten van alle regels en een verbod op de nodige conserveringsmiddelen zou wel mooi zijn.quote:Op zondag 7 september 2025 10:56 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk overigens dat het uiteindelijk wel vergoed gaat worden en tot die tijd ook nog wel goedkoper.
Het kost wat maar je kan er ook heel veel aandoeningen mee voorkomen waarmee die gerelateerde kosten weer opgeheven worden.
Het voedingscentrum zegt;
[..]
Maar dat is het natuurlijk niet alleen. Gezonde voeding zou ook goedkoper moeten worden en onze mindset ook.
Supermarktfolders laten zien dat vooral veel ongezond voedsel en drinkwaar in de aanbieding is. Door preventie zijn deze hulpmiddelen misschien niet meer nodig en dat zou aardig kosten schelen in ons zorgsysteem.
Maar ja ook daar zitten weer allemaal belangen van verschillende partijen aan vast natuurlijk.
Waarom zouden het illegale wegen zijn? Die opmerking snap ik niet.quote:Op zondag 7 september 2025 12:56 schreef Postbus100 het volgende:
Vraagje van mijn kant:
Krijg je het wel geleverd door de apotheek? (en dat je het dan zelf moet betalen)
Of wordt het niet geleverd door de apotheek omdat je niet voor vergoeding in aanmerking komt (en ben je dus aangewezen op de illegale wegen?)
En wat kost het je ongeveer op maandbasis (of jaarbasis)? (Edit: heb niet alles doorgelezenVolgens mij wordt het kostenaspect hierboven besproken. Ga even lezen
)
Als jij het op recept van de huisarts krijgt dan levert je eigen apotheek.. ook als het niet vergoed wordt.quote:Op zondag 7 september 2025 12:56 schreef Postbus100 het volgende:
Vraagje van mijn kant:
Krijg je het wel geleverd door de apotheek? (en dat je het dan zelf moet betalen)
Of wordt het niet geleverd door de apotheek omdat je niet voor vergoeding in aanmerking komt (en ben je dus aangewezen op de illegale wegen?)
En wat kost het je ongeveer op maandbasis (of jaarbasis)? (Edit: heb niet alles doorgelezenVolgens mij wordt het kostenaspect hierboven besproken. Ga even lezen
)
Maar krijg jij het voorgeschreven? Want ik lees wel dat jouw arts erachter staat. Maar ik lees ook dat jij het via internet bestelt. Waarom haal je het dan niet bij de apotheek? (en dan zelf betalen)quote:Op zondag 7 september 2025 13:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Als jij het op recept van de huisarts krijgt dan levert je eigen apotheek.. ook als het niet vergoed wordt.
Krijg je het niet voorgeschreven door je eigen huisarts dan bewandel je dus een andere weg. Die niet illegaal is trouwens.
En dan wordt het opgestuurd.
Ja ik krijg het voorgeschreven door een BIG geregistreerde arts. Ik ken hem of haar alleen niet. ;-)quote:Op zondag 7 september 2025 13:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar krijg jij het voorgeschreven? Want ik lees wel dat jouw arts erachter staat. Maar ik lees ook dat jij het via internet bestelt. Waarom haal je het dan niet bij de apotheek? (en dan zelf betalen)
Omdat het niet mijn huisarts is die het voorschrijft.Hij schreef Saxenda voor en ik geef de voorkeur aan Ozempic. En mijn apotheek wil een recept.quote:Op zondag 7 september 2025 13:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar krijg jij het voorgeschreven? Want ik lees wel dat jouw arts erachter staat. Maar ik lees ook dat jij het via internet bestelt. Waarom haal je het dan niet bij de apotheek? (en dan zelf betalen)
En jouw huisarts wil geen Ozempic voorschrijven? Waarom niet?quote:Op zondag 7 september 2025 13:15 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Omdat het niet mijn huisarts is die het voorschrijft.Hij schreef Saxenda voor en ik geef de voorkeur aan Ozempic. En mijn apotheek wil een recept.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |