abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218668600
Het is aannemelijk dat Vitesse gelijk krijgt in de bodemprocedure. Daarmee krijgt de club over twee jaar of zo een keer de licentie terug. En dan kan de KNVB (denk ik) alsnog besluiten om hem weer in te trekken met een beter onderbouwd besluit als het dan nog steeds een bende is bij Vitesse.

Ofwel Vitesse heeft nog een laatste kans maar dan moet de club snel schoon schip maken en tot die tijd spelen ze ieder seizoen met minpunten in de krochten van de KKD waar je niet uit kunt degraderen. En dat allemaal niet omdat Vitesse de zaken op orde heeft maar omdat de KNVB er zelf ook een rotzooi van maakt.

De club is op sterven na dood maar de aorta loopt nog.

Ik ben echt benieuwd of Vitesse zich nu nog terug weet te werken tot een stabiele middenmoter in de Eredivisie.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_218668601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:45 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Wellicht krijgen Almere, Den Bosch, ADO en De Graafschap nu 1 overwinning in de schoot geworpen en zullen ze vanaf volgende week vrijdag "gewoon" gaan beginnen?? :o
Die wedstrijden worden straks doordeweeks ingehaald.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 14:35:02 #153
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218668603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:23 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Ik heb geen favoriete voetbalclub. Ik ben voor de meest eerlijke.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218668630
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:34 schreef RamboDirk het volgende:
Rechtspraak in Nederland is gewoon procederen totdat een rechter je gelijk geeft :')
En daar zit hem nu net het hele probleem, zo ook mijn aversie voor deze uitspraak in. Want als eerst 100 rechters aangeven dat je geen recht hebt op een licentie en alleen de allerlaatste rechter wel, dan krijgt die ene nog gelijk ook. Is dit een democratie?
  woensdag 3 september 2025 @ 14:41:35 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218668642
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maakt voor dit seizoen toch weinig uit, Vitesse zal hoe dan ook onderaan eindigen met een selectie die ze nu nog bijeen moeten rapen, en de minpunten die ze al hadden en mogelijk nog weer krijgen.

Gaat erom dat je volgend jaar weer een gezonde competitie hebt en inderdaad, die Jong-teams mogen lekker wegblijven wat mij betreft.
Zonder jong teams valt die competitie om en het is al helemaal niks, maar was meen ik een eis van ESPN of hoe dat toen ook heette.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 14:43:36 #156
pi_218668657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:39 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
En daar zit hem nu net het hele probleem, zo ook mijn aversie voor deze uitspraak in. Want als eerst 100 rechters aangeven dat je geen recht hebt op een licentie en alleen de allerlaatste rechter wel, dan krijgt die ene nog gelijk ook. Is dit een democratie?
:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218668665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zonder jong teams valt die competitie om en het is al helemaal niks, maar was meen ik een eis van ESPN of hoe dat toen ook heette.
Dat laatste klopt. Dat de competitie anders zou omvallen, weet ik niet. Ik denk dat er nu ook niet zoveel televisiegelden over de Eerste divisie gegenereerd worden.
  woensdag 3 september 2025 @ 14:44:56 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218668669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Geen idee hoe het precies zit, dat een tv-zender zich bemoeit met de competitie-indeling lijkt me wel vrij vreemd maar wat dat betreft is het bij de KNVB ook wel een zootje heb ik het idee.

Verder kun je prima een competitie met 16 teams draaien, in veel andere landen spelen er zelfs maar 12 of 14 teams in de hoogste afdeling.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 14:45:46 #159
pi_218668677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Geen idee hoe het precies zit, dat een tv-zender zich bemoeit met de competitie-indeling lijkt me wel vrij vreemd maar wat dat betreft is het bij de KNVB ook wel een zootje heb ik het idee.
Zal wel te maken hebben met het aantal wedstrijden en dus uitzendingen. Sponsoren etc.
  woensdag 3 september 2025 @ 14:46:53 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218668684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:44 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. Dat de competitie anders zou omvallen, weet ik niet. Ik denk dat er nu ook niet zoveel televisiegelden over de Eerste divisie gegenereerd worden.
nee maar het was een package deal voor het betaalde voetbal, ik kan het me niet zo heel goed herinneren maar anders wilden ze eerste divisie eigenlijk niet meer uitzenden en dan valt sponsoring voor die clubs ook snel weg, of iig een stuk lager.
pi_218668734
Me dunkt dat met zo ongeveer 2 jaar uitstel er aan het zorgvuldigheidsbeginsel ruimschoots is voldaan.

Moet er dan nog langer worden aangemodderd, ontdoken en gemanipuleerd worden met cijfertjes voor er actie mag worden ondernomen?

Rare uitspraak van deze rechter.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218668748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:52 schreef Montagui het volgende:
Me dunkt dat met zo ongeveer 2 jaar uitstel er aan het zorgvuldigheidsbeginsel ruimschoots is voldaan.

Moet er dan nog langer worden aangemodderd, ontdoken en gemanipuleerd worden met cijfertjes voor er actie mag worden ondernomen?

Eindelijk een verstandige reactie.
pi_218668842
Live persconferentie:

Bekijk deze YouTube-video
pi_218668844
Welkom terug O+
pi_218668863
knjb heeft weer gefaald
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218668866
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:52 schreef Montagui het volgende:

Maar er is nu een wezenlijk nieuwe situatie toch met een nieuw bestuur en organisatie.

Als Parrey aangebleven was had ik de KNVB gelijk gegeven maar hij ís weg en als de nieuwe eigenaars wel kunnen aantonen dat ze ‘schoon’ zijn: wie help je er dan mee door ze te weren en uiteindelijk failliet te laten gaan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218668881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:39 schreef jigggy het volgende:
_O-
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:33 schreef jigggy het volgende:

[..]
Dit is wel klaar hoor
_O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218668909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:17 schreef TokkieFamilie het volgende:
Hierbij een nieuwe voorspelling: de KNVB gaat Vitesse wederom VELE strafpunten opleggen. Bijvoorbeeld -30 punten. Leuk voor de competitie om wederom een club erbij te hebben die voor de bok zijn klote meedoet.
Dan is de vraag waarvoor?

De rechter heeft bepaald dat vitesse mee mag doen alsof er geen besluit is genomen, ze kunnen dus geen minpunten opleggen voor de gemiste wedstrijden.

Daarnaast schetste de knvb een beeld van voortdurende misleiding maar ook dat veegt de rechter van tafel, kennelijk kloppen de feite van de knvb niet.

En als laatste heeft de knvb te weinig rekening gehouden met de nieuwe naderende situatie.
speak only if it improves the silence.
pi_218668936
4 seizoenskaarten aangevraagd, yolo
Hooray for boobies!
pi_218668955
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan is de vraag waarvoor?

De rechter heeft bepaald dat vitesse mee mag doen alsof er geen besluit is genomen, ze kunnen dus geen minpunten opleggen voor de gemiste wedstrijden.

Daarnaast schetste de knvb een beeld van voortdurende misleiding maar ook dat veegt de rechter van tafel, kennelijk kloppen de feite van de knvb niet.

En als laatste heeft de knvb te weinig rekening gehouden met de nieuwe naderende situatie.
Vitesse zal er ook dit seizoen niet in slagen zijn papieren op orde te hebben of afspraken na te komen wat al heel snel zal resulteren in strafpunten. Ik blijft het bovendien bizar vinden dat velen nog altijd de fout bij de KNVB leggen. Dat die ene laatste rechter van mening is dat Vitesse niet heeft misleid wil nog niet zeggen dat al zijn voorgangers ongelijk hebben. Ik ben letterlijk van mening dat hier een vies spelletje heeft plaatsgevonden, dat de rechter beter gezegd flink onder druk is gezet.
pi_218668991
Linksom of rechtsom was het doodzonde voor het Nederlandse voetbal dat Vitesse verdween.
pi_218669021
De gene die heeft besloten om Vitesse toch op te nemen in het schema is goud waard.

Stel je toch voor dat vitesse volledig was verwijderd uit het schema, dan waren de rapen helemaal gaar.
speak only if it improves the silence.
pi_218669033
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:32 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Vitesse zal er ook dit seizoen niet in slagen zijn papieren op orde te hebben of afspraken na te komen wat al heel snel zal resulteren in strafpunten. Ik blijft het bovendien bizar vinden dat velen nog altijd de fout bij de KNVB leggen. Dat die ene laatste rechter van mening is dat Vitesse niet heeft misleid wil nog niet zeggen dat al zijn voorgangers ongelijk hebben. Ik ben letterlijk van mening dat hier een vies spelletje heeft plaatsgevonden, dat de rechter beter gezegd flink onder druk is gezet.
Ah je bent het niet figuurlijk van mening maar letterlijk ^O^ goede verduidelijking
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218669056
Kan de knvb hier weer tegen in beroep?
pi_218669117
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:29 schreef Spockjuh_ het volgende:
4 seizoenskaarten aangevraagd, yolo
Blijken ze in een totaal ander stadion te gaan spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')