Doet me denken aan een oude buurman van me uit oost-Europa!

Die heeft een klusbedrijf maar wil er op den duur ee stoppen, dus heeft hij 2 DSRL's gekocht met een hele hoop lenzen. Hij heeft een kort cursusje fotografie gevolgd en noemde zichzelf daarna een professional en zei dat hij door die cursus beter dan mij is. (Ik heb de afgelopen 30 jaar honderdduizenden foto's gemaakt en heel veel over fotografie gelezen enzo.)
Hij ging meteen visitekaartjes laten maken voor huwelijkfotografie enzo.
Zijn specialiteit was om met Adobe Lightroom overal flitsende kleuren overheen te flikkeren en alles maximaal te verzadigen enzo.
Toen ik zelf ging trouwen, wilde hij wel gratis foto's komen maken.
Ik had een mooie plek gezien waar een mooi spel van licht en schaduw was, en 1 enkel bloemetje preeg precies een mooi straaltje licht.....FLITS! Ja hij gebruikte overal de flitser voor dus er was niets van de schaduwen te zien.
De extreem bewerkte foto's die hij opstuurde zagen er afschuwelijk uit en de originele RAW bestanden viel ook weinig van te maken omdat hij zeer hoge iso-waarden had gebruikt in fel zonlicht. Ook waren de meeste foto's van zeer ver weg genomen en stonden wij er heel klein op.
Hij kreeg op een gegeven moment een opdracht voor huwelijksfotografie, maar toen de mensen de resultaten gaven, wilden ze maar de helft betalen.
Die vent was woest en noemde hen oplichters en bedreigde hen met God weet wat allemaal!

Uiteindelijk hebben ze maar wel de volle pond betaald.