abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218679307
Hier ziekmelden voor 9.00 telefonisch. Mag niet via magister. Als ze ziek naar huis gaan wordt een van de ouders gebeld. Hier wonen ze in de straat van school dus mogen ze alleen naar huis. We moeten dan wel even terugbellen naar school als ze thuis zijn.

Bij zoon twee keer gebeurd. Een keer in de eerste en een keer in de tweede.

Volgens mij mag een tweede dag ziekmelding wel via magister ofzo en na het weekend worden ze automatisch beter gemeld. Als dat niet zo is moet je opnieuw bellen.

Ook voor ortho afspraken oid moet je bellen. Ik denk om te voorkomen dat kinderen zich via het ouderaccount van magister die bijvoorbeeld op een iPad staat zelf gaan ziekmelden
pi_218679506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik dus wel, helaas. Op de basisschool in groep 2 een gebroken hiel, een verstuikte enkel en gewoon ziek. En op het VO: een hersenschudding, pijn op zn borst, een val met behoorlijk wat beschadigingen, mishandeld en af en toe voor de katse-je-weet-wel, omdat meneer het even helemaal gehad heeft. Maar dat gebeurd niet heel vaak en ja, dan haal ik hem gewoon op want ik ben een watje :') :') :')
Maar ik zit dus direct tegen het plafond als school belt. Wat nu weer... En dat het ernstig bij hem kan zijn, heeft ie wel bewezen.
Autsj.
Op de basisschool moesten we jongste wel ophalen, maar dat was meestal simpele buikpijn.

Ook bedenk me opeens. Oudste heb ik op het VO wel opgehaald, toen hij zijn schouderkop gebroken had. Die moesten we wel ophalen. En daarna nog 6 weken heen en weer brengen :X
pi_218680410
Ah die goede oude tijd dat je zelf briefjes schreef omdat je naar de tandarts moest, of de huisarts of een andere smoes.
'Ziek' naar huis gaan maar dan het winkelcentrum in.

Dat kan zeker allemaal niet meer? Of je ouders wijsmaken dat je tot 6 uur op school zat maar je eigenlijk in de kroeg hing (en ik dronk niet eens)

Deze oude, melancholieke moeder is blij dat ze in de jaren 80 is geboren.
pi_218680654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:52 schreef exode het volgende:
Ah die goede oude tijd dat je zelf briefjes schreef omdat je naar de tandarts moest, of de huisarts of een andere smoes.
'Ziek' naar huis gaan maar dan het winkelcentrum in.

Dat kan zeker allemaal niet meer? Of je ouders wijsmaken dat je tot 6 uur op school zat maar je eigenlijk in de kroeg hing (en ik dronk niet eens)

Dkeze oude, melancholieke moeder is blij dat ze in de jaren 80 is geboren.
Ik heb wat handtekeningen vervalst toen :+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 september 2025 @ 23:02:34 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_218682295
Ik schreef al mijn briefjes zelf en er waren er bij die daadwerkelijk door mijn moeder ondertekend werden :D
Dat ging goed tot het jaar dat mijn oom onze coordiinator werd, toen werd het wat heet onder de voeten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218682690
Ik heb nooit dergelijke briefjes ingeleverd, maar wij moesten de eerste twee maanden van de 1e klas wel parafen halen van alle vakken voor het maken van je huiswerk. Ik denk dat ik er minimaal twee nog steeds na kan maken :D daarna boeide niemand het meer of je het maakte.

Ik heb wel in de 6e mega veel gespijbeld. Minimaal om de week op vrijdag het 2e uur (1e en 3e uur had ik al vrij) zodat ik de eerste 3 uur + kleine pauze vrij had en pas 11:20 hoefde te beginnen, en soms de hele dag als het 4e of 6e uur ook uitviel (5e uur was studie-uur) . Nooit wat over gehoord… Mijn toenmalige vriend had een eigen huis waar ik dan kon verblijven, dus mn ouders hadden ook geen idee. Ik denk dat de leerkracht van dat 2e uur het gewoon niet doorgaf oid.
pi_218682906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 19:40 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Autsj.
Op de basisschool moesten we jongste wel ophalen, maar dat was meestal simpele buikpijn.

Ook bedenk me opeens. Oudste heb ik op het VO wel opgehaald, toen hij zijn schouderkop gebroken had. Die moesten we wel ophalen. En daarna nog 6 weken heen en weer brengen :X
Schouderkop gebroken :{ , hoe dan?
Zoon brak zn hiel toen ie van een klimrek moest springen, niet hoog hoor maar kwam wél verkeerd terecht.

Ik had een moeder die me gewoon ziekmeldde als ik geen zin had maar alleen als ik die dag geen belangrijke vakken of toetsen had. Ze wilde liever weten dat ik niet op school was dan dat ik spijbelde :D
Ik droeg als puber best veel make-up. Als ik dan de make-up van mn gezicht poetste, naar de docent ging, zei dat ik me niet lekker voelde, hij mn bleke hoofd zag en dan zei dat ik er ziekjes uitzag en naar huis mocht, noem ik geen spijbelen :P Dus, ik heb nooit gespijbeld *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218683152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.
Bij de jongste op school bellen ze of het akkoord is dat ze naar huis komt.
En de oudste belden ze laatst dat ze niet in de les zat waar ze wel had moeten zijn. Ik had gemaild dat ze er niet zou zijn dat uur, maar dat was blijkbaar niet blijven hangen.
Op zich wel netjes.

Ik heb wel eens een briefje vervalst voor gym, maar verder niet.
Hier gaat ziekmelden via som, we krijgen dan een mail dat ze zijn ziekgemeld.
Fake it till you make it...
pi_218683178
Ik denk dat ze op mijn VO vaker mijn versie van mijn moeders handtekening zagen dan haar eigen :P

Maar dat was eigenlijk alleen voor gym. Iets met motorisch niet handig en een heel enthousiaste leraar. Ook gym op externe locatie en geen fiets ter plekke. Dus dan moest je mee op een bagagedrager en ik had niet zoveel vrienden. :{

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 06:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Schouderkop gebroken :{ , hoe dan?
Zoon brak zn hiel toen ie van een klimrek moest springen, niet hoog hoor maar kwam wél verkeerd terecht.
Ze waren in groepjes buiten aan het filmen voor een media-vak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218683480
Nooit iets vervalst
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_218683559
Ik geloof niet dat ik ooit gespijbeld heb of briefjes vervalst hebt. Ik was veel te braaf en te bleu vroeger oO< ergens nog wel een beetje hoor.

En ergens verwacht ik dat ook van m’n kinderen ofzo. Man was vroeger alles behalve braaf en die had ook een moeder die bijna overal briefjes voor schreef als hij dat wilde. Maar toch staat hij er voor het grootste deel wel hetzelfde in als ik. Al zal hij als puntje bij paaltje komt wel wat soepeler zijn.

Maar ik ga ze niet de hele tijd volgen op magister. Ik heb met ze afgesproken dat ik er op vertrouw dat ze eerlijk zijn.

En in de eerste en tweede mogen ze tijdens pauze of tussenuur niet van school weg. Heb ook gezegd dat als ze dat toch doen, ze geen problemen krijgen met mij, maar als ze op school problemen krijgen daarmee, dat dat hun eigen risico is. Ze hoeven daar dan niet te zeggen ‘maar van mama mag dat’ ;)
Oudste is nooit gepakt, heeft dat denk ik ook alleen in de tweede regelmatig gedaan. Waarschijnlijk toen ze niet meer zo op vielen door hun lengte of brugsmurf-uitstraling of zo.
pi_218683739
Ik was eerder bezig met verwerken.

De overstap naar de middelbare school was zwaar genoeg.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_218683949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 08:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit gespijbeld heb of briefjes vervalst hebt. Ik was veel te braaf en te bleu vroeger oO< ergens nog wel een beetje hoor.

En ergens verwacht ik dat ook van m’n kinderen ofzo. Man was vroeger alles behalve braaf en die had ook een moeder die bijna overal briefjes voor schreef als hij dat wilde. Maar toch staat hij er voor het grootste deel wel hetzelfde in als ik. Al zal hij als puntje bij paaltje komt wel wat soepeler zijn.

Maar ik ga ze niet de hele tijd volgen op magister. Ik heb met ze afgesproken dat ik er op vertrouw dat ze eerlijk zijn.

En in de eerste en tweede mogen ze tijdens pauze of tussenuur niet van school weg. Heb ook gezegd dat als ze dat toch doen, ze geen problemen krijgen met mij, maar als ze op school problemen krijgen daarmee, dat dat hun eigen risico is. Ze hoeven daar dan niet te zeggen ‘maar van mama mag dat’ ;)
Oudste is nooit gepakt, heeft dat denk ik ook alleen in de tweede regelmatig gedaan. Waarschijnlijk toen ze niet meer zo op vielen door hun lengte of brugsmurf-uitstraling of zo.
Dit ^^, Ik vond zwart rijden in de tram al zoooo naar, maar iedereen deed het en mijn moeder ging geen strippenkaart betalen voor uitstapjes in een tussenuur. Dus als ik meewilde, had ik weinig keus. Of soms als ik met de bus naar school mocht (dan moest het wel windkracht 10 zijn of heel hard sneeuwen :')) dan zei ik tegen de buschauffeur dat ik 1 zone nodig had, terwijl mijn halte eigenlijk net 1 stop na de zonegrens was. Peentjes zweten hoor :D oO<.

Veel spannender werd het niet. Sommigen gingen in een tussenuur naar de coffeeshop (5 min lopen) maar dat durfde ik echt niet. Ik ben ook maar 1x uit de klas gestuurd in 6 jaar. En dat was echt per ongeluk, iedereen die geen boek bij zich had moest de klas uit (was aangekondigd) en ik dacht écht dat mijn boek in mijn kluisje lag...

Bij de oudste op school mogen 1e en 2e jaars ook het terrein niet af. Het terrein is echter enorm groot, dus ik vraag me af hoe ze dat controleren. Er zit ook geen hek omheen ofzo, dus tja.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 05-09-2025 09:45:23 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 september 2025 @ 09:30:02 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218684191
Ik ben de helft van m'n laatste jaar niet geweest. Ik zat op het gymnasium en zo lang je cijfers goed waren, boeide niemand dat wat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218684242
@Deepfreeze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had op den duur een permaban voor gym, mocht niet eens meer in de kleedkamer komen :') Rookte op de plee, ging naar de schoolbieb maar eigenlijk stiekem naar buiten om te paffen, sneakte tijdens de les als de docent even weg was door het raam naar de benzinepomp om wat dan ook te kopen, werd een keer bijna van school getrapt, moest nablijven, was vaak te laat... Ben blij dat beide kinderen braver zijn dan ik :+

En jaa, ik reed altijd grijs in de bus. Deed ik ook een keer toen ik met mijn moeder naar de tandarts moest. Zij braaf twee zones en ik één. Maar we kwamen samen binnen én zaten bij elkaar. Zet de buschauffeur de bus stil, op de zonegrens, kwam achter het stuur vandaan met zn stempel en liep zoo, foep, mijn kant op. Kreeg er voor straf nog een extra zone bij :')
Nooit meer gedaan. Met mijn moeder erbij dan 8-)
If they say
pi_218684354
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:33 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Deepfreeze
SPOILER
Ik had op den duur een permaban voor gym, mocht niet eens meer in de kleedkamer komen :') Rookte op de plee, ging naar de schoolbieb maar eigenlijk stiekem naar buiten om te paffen, sneakte tijdens de les als de docent even weg was door het raam naar de benzinepomp om wat dan ook te kopen, werd een keer bijna van school getrapt, moest nablijven, was vaak te laat... Ben blij dat beide kinderen braver zijn dan ik :+

En jaa, ik reed altijd grijs in de bus. Deed ik ook een keer toen ik met mijn moeder naar de tandarts moest. Zij braaf twee zones en ik één. Maar we kwamen samen binnen én zaten bij elkaar. Zet de buschauffeur de bus stil, op de zonegrens, kwam achter het stuur vandaan met zn stempel en liep zoo, foep, mijn kant op. Kreeg er voor straf nog een extra zone bij :')
Nooit meer gedaan. Met mijn moeder erbij dan 8-)
Omg dat was dus echt mijn angst. Elke keer weer. Of dat ik eruit gezet werd en dan verder moest lopen / te laat op school kwam. Ik was ook bang dat ik op de terugweg dezelfde chauffeur zou hebben en dat hij mij nog zou herinneren.

Mijn moeder sprokkelde zelf ook strippen op deze manier. Ik heb ook nog tot veel langer met een kinderstrippenkaart gedaan. Ik was klein voor mijn leeftijd dus dat kon best. Ik moest dan wel zeggen dat ik 11 was. Vreselijk vond ik dat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218684461
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:33 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Deepfreeze
SPOILER
Ja hoor, ook sneller dan verwacht en hij heeft 0,0 last verder. Hij mocht van de trauma-arts na 4 weken voorzichtig proberen om zijn arm omhoog te doen (met zijn vingers lopend op de muur langzaam hoger). Na 3,5 week kwam ik zijn kamer in de ochtend en daar lag meneer, heerlijk aan het uitrekken met zijn armen rechts boven zijn hoofd. :D
pi_218684488
Ik ben regelmatig de bus uitgezet met mijn roze strippenkaart omdat ik te oud zou zijn. Ik durfde dan niet zo goed weerwoord te geven terwijl ik echt nog 10 was, maar gewoon lang voor mijn leeftijd. Regelmatig dus dan maar de volgende bus genomen of een stuk gelopen. Vond t wel heel naar.
pi_218684522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 09:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Omg dat was dus echt mijn angst. Elke keer weer. Of dat ik eruit gezet werd en dan verder moest lopen / te laat op school kwam. Ik was ook bang dat ik op de terugweg dezelfde chauffeur zou hebben en dat hij mij nog zou herinneren.

Mijn moeder sprokkelde zelf ook strippen op deze manier. Ik heb ook nog tot veel langer met een kinderstrippenkaart gedaan. Ik was klein voor mijn leeftijd dus dat kon best. Ik moest dan wel zeggen dat ik 11 was. Vreselijk vond ik dat.
Als ik gesnapt werd, hield ik me van de domme, heel onschuldig kijken en zeggen dat ik écht niet wist hoeveel zones het was. Alleen werkte dat die keer dus niet omdat zij naast me zat :D
Was wel een wijze les want later, als ik dan met een vriendin reisde, deden we gewoon allebei dezelfde aantal zones afstempelen. Dan viel het niet op 8-)
De roze strippenkaart heb ik ook langer gebruikt dan was toegestaan, maar toen ik in de bus zat, afgeladen met tieners die allemaal bij dezelfde VO school uitstapten, kon dat niet meer. Toen ben ik de blauwe gaan gebruiken.
If they say
pi_218684575
Whaha, teken dus dat het goed ging, @Deepfreeze :D
Gelukkig is het goedgekomen.
Zoon zat 5 weken int gips en was al die tijd thuis. School wilde blijkbaar geen risico nemen want hij mocht er niet op staan. En op krukken lopen ging niet. Hij schoof op zn kont door het huis, was geen doen op school :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik ben regelmatig de bus uitgezet met mijn roze strippenkaart omdat ik te oud zou zijn. Ik durfde dan niet zo goed weerwoord te geven terwijl ik echt nog 10 was, maar gewoon lang voor mijn leeftijd. Regelmatig dus dan maar de volgende bus genomen of een stuk gelopen. Vond t wel heel naar.
Oeh, das wel minder :{
If they say
pi_218684709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Whaha, teken dus dat het goed ging, @:Deepfreeze :D
Zoon zat 5 weken int gips en was al die tijd thuis. School wilde blijkbaar geen risico nemen want hij mocht er niet op staan. En op krukken lopen ging niet. Hij schoof op zn kont door het huis, was geen doen op school :+
[..]
Oeh, das wel minder :{
Rolstoel geen optie? :?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218684810
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Whaha, teken dus dat het goed ging, @:Deepfreeze :D

Gips ging niet met een schouder, dus die hing vast in een sling. Hij is na anderhalve week weer naar school gegaan met een ipad voor de notities, een deel van zijn boeken en vrienden die zijn tas tilden. Ik moest hem alleen naar school brengen, want fietsen en OV was geen optie.

Met benen ben je wel iets meer beperkt met de mobiliteit idd . C heeft de sling op school wel langer om gehad dan thuis, vooral zodat andere kinderen zagen dat ze niet tegen hem aan moesten stoten.
pi_218685136
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Rolstoel geen optie? :?
Hij was 5 en zou dan hulp nodig hebben gehad en dat zag school niet zitten. Hij was allang blij, toen al, dat ie thuis mocht blijven. Heeft ook niet echt wat gemist.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 10:40 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Gips ging niet met een schouder, dus die hing vast in een sling. Hij is na anderhalve week weer naar school gegaan met een ipad voor de notities, een deel van zijn boeken en vrienden die zijn tas tilden. Ik moest hem alleen naar school brengen, want fietsen en OV was geen optie.

Met benen ben je wel iets meer beperkt met de mobiliteit idd . C heeft de sling op school wel langer om gehad dan thuis, vooral zodat andere kinderen zagen dat ze niet tegen hem aan moesten stoten.
Nee, gips gaat dan niet. Best heftig hoor, al die tijd een arm niet kunnen bewegen.
Wel fijn dat school heeft meegedacht en hij met de ipad mocht werken. In het VO is langere tijd afwezig gewoon echt niet te doen.
If they say
pi_218685185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 11:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hij was 5 en zou dan hulp nodig hebben gehad en dat zag school niet zitten. Hij was allang blij, toen al, dat ie thuis mocht blijven. Heeft ook niet echt wat gemist.
[..]
Nee, gips gaat dan niet. Best heftig hoor, al die tijd een arm niet kunnen bewegen.
Wel fijn dat school heeft meegedacht en hij met de ipad mocht werken. In het VO is langere tijd afwezig gewoon echt niet te doen.
Ah ja, met 5 jaar is het ook niet zo'n issue om thuis te blijven idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218685351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 11:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze boden vanuit school ook een laptop aan, maar dat was echt een bakbeest. Hij moest die wel gebruiken bij die laatste toetsweek, maar toen was zijn arm net goed genoeg om te schrijven. Hij was ook eigenwijs en wilde die laptop gewoon niet gebruiken.

Hij zat al in de 3e en kon wel iets missen gelukkig. Viel ook nog met 2 vrije dagen met hemelvaart.

Het kind heeft een hoge pijngrens. Hij zat op dag 2 al met de Switch controller in zijn handen (zijn 2 delen, dus dat kon terwijl hij zijn ene arm stil hield). Zijn vrienden keken gek toen ze even op ziekenbezoek kwamen. Die waren ook geschrokken van wat er gebeurd was, maar waren snel gerust en hebben lekker ge-mario-kart. We hebben snel een muis gekocht waarmee je met je duim kunt bewegen ipv op de tafel bewegen. Dus vanaf dag 4 zat hij heerlijk te gamen. :D
De pijnstillers konden we na een dag of 4 ook wel afbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')