abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218671925
Fijn dat je haar hebt kunnen helpen door te praten!
En een vervelend gevoel voor het raken van het paaltje :*

Hier net een beetje boos geworden op de trainers van beide kinderen. Ze hadden de training door laten gaan omdat ze hoopten dat de regen voor het grootste deel langs ons af zou gaan. Helemaal prima en van wat water worden ze niet slechter mocht het toch gaan regenen. Dus de kinderen op de fiets naar het sportveld net buiten het dorp.

Niet lang nadat de training begon begon het hard te regenen en toen had ik al wel verwacht dat de kinderen eerder naar huis zouden gaan. Maar op het moment dat ik dat appje kreeg dat de kinderen opgehaald mochten worden die niet met de fiets waren begon het ook flink te bliksemen (geen donder, maar echt flits na flits na flits).

Dus ik nog reageren in de groepsapp dat ik hoop dat ze de kinderen die op de fiets waren nog even lieten wachten tot het onweer voorbij was. Omdat ik dat écht onveilig vind onder de bomen naast het fietspad.

Maar de kinderen waren al weg.. (had ze ook prima op willen halen, al had de fiets dan niet meegekund, maar 20 minuten wachten in de kleedruimte tot het onweer voorbij was had ook een optie geweest).

Heb het de kinderen zelf ook nog maar weer eens op het hart gedrukt (maar dat zijn ze waarschijnlijk bij een volgende bui ook weer vergeten, hun kennende..)
pi_218672365
Ach GM, dan heb je echt een kut dag!
Hopelijk heeft je dochter het toch nog wel leuk gehad. Fijn dat je er voor haar was. :)

En wat die auto betreft: ja, daar zou ik me ook echt naar onder voelen om dat aan mijn pa te vertellen. Dan ben je toch weer dat kleine dochtertje.
Herkenbaar, zulke gevoelens.
pi_218672376
Eens hoor, @hilliebillie
Dat had een makkelijke oplossing geweest. Wat een verstand. :N
pi_218672424
Wat leuk van de oorbellen Tink! Hier kregen we datzelfde advies inderdaad (niet draaien, zoutoplossing ipv alcohol). Desondanks steeds ontstekingen en na 2 keer schieten hebben we het opgegeven helaas.

Wat rot van die laadpaal Hupje, klinkt alsof er niet is nagedacht over die plek :{

Wat sneu dat je dochter zoveel heimwee heeft Gewoonmezelf, maar aan fijn dat jullie wel even goed hebben kunnen praten. Hopelijk heeft ze het verder wel naar haar zin.
En schrikken van dat paaltje, hopelijk heeft je vader begrip en wordt hij niet boos. Je hebt het niet opzettelijk gedaan!

Ik snap je boosheid Hilliebillie, ik zou het ook echt veel te gevaarlijk vinden op de fiets met zoveel onweer :N

Verder voor de statistieken:
De 8 (over 2 maanden 9) jarige is 1.39 en dat is gemiddeld in haar klas.
De 7 jarige is 1.22 en de ena kleinste van haar klas. Heeft ze nog geluk dat ze in de zomervakantie een groeispurt heeft gehad want daarvoor was ze helemaal een kabouter :')

Ik ben niet ziek geworden, maar wel flink verkouden. Is er een ongeschreven regel als het gaat om bruiloften en zo verkouden zijn? Lijkt mij dat dat moet kunnen, maar wil ook niet de plank volledig misslaan.

Ik heb vanmiddag een extra hanggedeelte in de kledingkast van de 7 jarige gemonteerd en wat planken verplaatst. Geeft meteen extra opbergruimte, ik word daar happy van. En voor de kamer van de 8 jarige gaan we morgen een vakkenkast halen met opbergdozen, in de plaats van een lagere kast die ze nu heeft staan. En een zitzak zonder vulling die je kan vullen met knuffels. Want die knuffels nemen haar kamer over :') Daarna lekker opnieuw inruimen en opruimen, ik kan daar zo'n gelukkig mens van worden, maar ik ben misschien een beetje raar O+
  woensdag 3 september 2025 @ 22:37:50 #105
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_218672511
Dochter bijna 12 is nu 1.44 ongeveer en dat is klein in haar klas. Over een maand weer controle in het ziekenhuis benieuwd of ze nog wat is gegroeid (nu ze al een tijdje menstrueert)
  woensdag 3 september 2025 @ 23:16:46 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218672720
Ai, dat is idd wel klein ja.

Hier 16jr en 1m95 en 17jr en 1m92.
pi_218673315
Ah GM wat een vervelende dag. Stoer van je dochter dat ze ondanks heimwee doorzet!
  donderdag 4 september 2025 @ 08:00:21 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218673373
Ach gm, wat een rotdag :* knuffel!

Dochter heeft met speldjes haar haar helemaal naar achter gedaan zodat iedereen haar oorbellen kan zien. Ik denk dat we maar lekker op tijd naar school gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218673658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dochter bijna 12 is nu 1.44 ongeveer en dat is klein in haar klas. Over een maand weer controle in het ziekenhuis benieuwd of ze nog wat is gegroeid (nu ze al een tijdje menstrueert)
Ik ben na de start van mijn menstruatie hooguit nog 1 cm gegroeid denk ik -O-.

Onze jongste is nu 10 en zit in groep 8. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd, dus met ca. 1.33 echt wel een onderdeurtje :P. Maar het valt niet zo heel erg op in een klas met groep 6/7/8 bij elkaar. Dat zal volgend jaar op het VO wel anders zijn. Zelf zit hij er niet mee, vooralsnog.

De oudste is sinds 2 dagen niet lekker. Gister is hij thuisgebleven, hij was misselijk en je weet niet hoe het dan loopt. In de loop van de dag ging het wel weer, hij heeft normaal geluncht en avondeten op. Vanmorgen weer hetzelfde riedeltje, beetje misselijk. Wel een bak yoghurt op en een kop thee, ging goed. Dus wij zeggen dat hij het gewoon mag gaan proberen. Kind helemaal overstuur dat het écht niet goed zou gaan... :? Ben ik dan gek? Je merkt niks aan hem verder. Vorig schooljaar had hij een tijdje een heel lage bloeddruk en daardoor niet lekker. Ja, dat is rot, maar je kan nu eenmaal niet voor elke dwarszittende scheet thuisblijven (vind ik dan, en ik ben elke maand ongesteld dus vind dat ik wel enig recht van spreken heb :P). In alle consternatie was het inmiddels te laat om hem nog af te melden dus is hij nu toch naar school. Echt hoor... Het voelt zó rot om je kind zwaar overstuur naar school te sturen maar ik zie echt geen reden om het niet te doen. -O-

[ Bericht 35% gewijzigd door Phaidra op 04-09-2025 09:07:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218673792
Ach @Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig :*

GM, nog even en dan is je meisje weer thuis. Knap wel dat ze toch blijft. Fijn dat je met haar hebt kunnen praten.
En kak van de auto. Hoop dat de reactie van je vader meevalt :*

En oorgaatjes... Ik kreeg ze, na veel gezeur op mn 10e, toen vond mijn moeder me oud genoeg. Maar zodra er maar een oorbel in de buurt komt, krijg ik een dikke oorlel, kan er niks in doen. En dichtgroeien, hooo maar :N Vind het wel jammer want ik hou van oorbellen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 4 september 2025 @ 09:57:35 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218674158
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig :*

GM, nog even en dan is je meisje weer thuis. Knap wel dat ze toch blijft. Fijn dat je met haar hebt kunnen praten.
En kak van de auto. Hoop dat de reactie van je vader meevalt :*

En oorgaatjes... Ik kreeg ze, na veel gezeur op mn 10e, toen vond mijn moeder me oud genoeg. Maar zodra er maar een oorbel in de buurt komt, krijg ik een dikke oorlel, kan er niks in doen. En dichtgroeien, hooo maar :N Vind het wel jammer want ik hou van oorbellen.
Onafhankelijk van het materiaal? Want met goedkoop spul heb ik dat ook, en met zilver. Maar met titanium of echt goud (en dan niet verguld, maar massief) gaat het perfect.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218674307
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Phaidra, das ook best een kutgevoel wat je dan hebt. Maar, als het niet gaat op school, dan kan hij zich daar toch ziekmelden? Kan ook erg meevallen en dan is het straks weer over. Soms hebben ze een zetje nodig :*
Ja, later afmelden kan natuurlijk ook, dat heb ik hem ook gezegd. Maar dat voelt voor hem blijkbaar anders, alsof een keuze voor school dan direct definitief is. Misschien vindt hij het lastig of vervelend om uiteindelijk zelf tussentijds te besluiten wanneer het écht niet meer gaat. Of vindt hij het spannend om zich dan te melden bij de administratie (dat herken ik wel van mezelf, ik was altijd heel onzeker).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218674368
@Phaidra dat is ook echt lastig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaatje moet ik niet meer. Ooit graag gaatjes gewild, gekregen en na een paar weken ingegroeide zweerknopjes. Dat zou niet moeten kunnen zij "men".. Maar ik krijg nu al jeuk van een horloge/ring/ketting. Ik vermoed dat als het op de huid al irriteert, dat het intern vast nog irritanter zijn zal. Hechtingen zijn ook drama.
Ik kon 10 jaar nadat ik oorbellen gehad had, nog eentje erin prikken trouwens, die groeien ook niet echt dicht dus.

@GM Binnenkort weer je meisje knuffelen! Hopelijk wordt het een fijne dag!
pi_218674558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 08:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ben na de start van mijn menstruatie hooguit nog 1 cm gegroeid denk ik -O-.

Onze jongste is nu 10 en zit in groep 8. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd, dus met ca. 1.33 echt wel een onderdeurtje :P. Maar het valt niet zo heel erg op in een klas met groep 6/7/8 bij elkaar. Dat zal volgend jaar op het VO wel anders zijn. Zelf zit hij er niet mee, vooralsnog.

De oudste is sinds 2 dagen niet lekker. Gister is hij thuisgebleven, hij was misselijk en je weet niet hoe het dan loopt. In de loop van de dag ging het wel weer, hij heeft normaal geluncht en avondeten op. Vanmorgen weer hetzelfde riedeltje, beetje misselijk. Wel een bak yoghurt op en een kop thee, ging goed. Dus wij zeggen dat hij het gewoon mag gaan proberen. Kind helemaal overstuur dat het écht niet goed zou gaan... :? Ben ik dan gek? Je merkt niks aan hem verder. Vorig schooljaar had hij een tijdje een heel lage bloeddruk en daardoor niet lekker. Ja, dat is rot, maar je kan nu eenmaal niet voor elke dwarszittende scheet thuisblijven (vind ik dan, en ik ben elke maand ongesteld dus vind dat ik wel enig recht van spreken heb :P). In alle consternatie was het inmiddels te laat om hem nog af te melden dus is hij nu toch naar school. Echt hoor... Het voelt zó rot om je kind zwaar overstuur naar school te sturen maar ik zie echt geen reden om het niet te doen. -O-
Ik stuur ze ook gewoon hoor, Dochterlief heeft er een handje van gehad om zich te pas en onpas af te melden met misselijkheid en buikpijn en eenmaal thuis was er dan niks meer aan de hand... Nu moet ze van mij naar school, desnoods met een emmer aan dr oren :+ (koorts en echt overgeven blijft ze natuurlijk thuis)

Dochter belde gisteravond nog huilend op, dik snikken en ze moesten nog in het donker gaan fietsen en dat vind ze dan eng, dus nog even gepraat, de leuke dingen benoemd, dat ze vandaag ook allemaal leuke dingen gaan doen EN bonte avond.. en overmorgen (inmiddels morgen) kom je weer thuis...
Vanmorgen even contact gehad met 1 van de moeders die haar liet bellen, vannacht alles goed gegaan en mijn ervaring is dat het na de 1e nacht vaak beter gaat.
Maar deze moedergans heeft slecht geslapen en zelfs haar broer met grote mond miste zijn zus vanmorgen :+
S. 2014
J. 2016
pi_218674626
@Deepfreeze, onze oudste zit nu in de tweede van het VO, dus ik vind het ook wel dat hij mag ervaren dat er onderscheid is tussen echt ziek en 'niet zo lekker'. Bij dat laatste mag je best jezelf een zetje geven. Je voelt je nu eenmaal niet altijd 100% fit. Vorig schooljaar hebben we de hele mallemolen gehad aan bloedprikken en lichamelijk onderzoek, daar is alleen een lage bloeddruk uitgekomen. Hij zegt dat er niks aan de hand is op school, hij gaat normaal ook met plezier. Ik vermoed dat het wel een psychische kant heeft, zorgen maken of het wel goed zal gaan, wat natuurlijk ook weer een effect op je lijf kan hebben. Dan blijf je in een cirkeltje zitten. Maar op het VO kan je nu eenmaal minder makkelijk een paar dagen missen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218674689
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik stuur ze ook gewoon hoor, Dochterlief heeft er een handje van gehad om zich te pas en onpas af te melden met misselijkheid en buikpijn en eenmaal thuis was er dan niks meer aan de hand... Nu moet ze van mij naar school, desnoods met een emmer aan dr oren :+ (koorts en echt overgeven blijft ze natuurlijk thuis)

Dochter belde gisteravond nog huilend op, dik snikken en ze moesten nog in het donker gaan fietsen en dat vind ze dan eng, dus nog even gepraat, de leuke dingen benoemd, dat ze vandaag ook allemaal leuke dingen gaan doen EN bonte avond.. en overmorgen (inmiddels morgen) kom je weer thuis...
Vanmorgen even contact gehad met 1 van de moeders die haar liet bellen, vannacht alles goed gegaan en mijn ervaring is dat het na de 1e nacht vaak beter gaat.
Maar deze moedergans heeft slecht geslapen en zelfs haar broer met grote mond miste zijn zus vanmorgen :+
Heimwee lijkt me ook echt vreselijk rot, voor het kind zelf maar zeker ook voor de ouder(s). Keek je dan zelf achteraf wel met trots terug op zo'n uitje? Overheersen de leuke kanten?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218674839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:32 schreef Phaidra het volgende:
@:Deepfreeze, onze oudste zit nu in de tweede van het VO, dus ik vind het ook wel dat hij mag ervaren dat er onderscheid is tussen echt ziek en 'niet zo lekker'. Bij dat laatste mag je best jezelf een zetje geven. Je voelt je nu eenmaal niet altijd 100% fit. Vorig schooljaar hebben we de hele mallemolen gehad aan bloedprikken en lichamelijk onderzoek, daar is alleen een lage bloeddruk uitgekomen. Hij zegt dat er niks aan de hand is op school, hij gaat normaal ook met plezier. Ik vermoed dat het wel een psychische kant heeft, zorgen maken of het wel goed zal gaan, wat natuurlijk ook weer een effect op je lijf kan hebben. Dan blijf je in een cirkeltje zitten. Maar op het VO kan je nu eenmaal minder makkelijk een paar dagen missen.
Nee, dan wil je liever niet teveel uitleg missen. Zeker zo de eerste weken, ze hebben hier over 5 weken alweer toetsweek. Ik hoop dat jullie een manier vinden om dat cirkeltje te doorbreken. Hier was het D die zei dat hij dan maar gewoon naar school ging en merkte dat de hoofdpijn opkwam op het moment dat hij aan stom werk later die werk dacht. Of als hij zich verveelde. Hij kon het dus zelf oplossen..
(maar op de basisschool een paar jaar therapie gehad, we hebben het idee dat hij van een emotionele achterstand door is geslagen naar heel mentaal wijs zijn.)
pi_218675783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heimwee lijkt me ook echt vreselijk rot, voor het kind zelf maar zeker ook voor de ouder(s). Keek je dan zelf achteraf wel met trots terug op zo'n uitje? Overheersen de leuke kanten?
Uiteindelijk vond ik het altijd jammer dat het voorbij was en kijk ik er met plezier op terug.
Ik ga er een beetje vanuit dat zij morgen ook zo thuis komt
S. 2014
J. 2016
pi_218676634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Onafhankelijk van het materiaal? Want met goedkoop spul heb ik dat ook, en met zilver. Maar met titanium of echt goud (en dan niet verguld, maar massief) gaat het perfect.
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.

@Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.
En het VO idd, das toch net ff wat anders dan de basisschool. Ze missen met één dag al zoveel.
Heb je ondertussen wat gehoord?

Zoon heeft ook vaak hoofdpijn/buikpijn, heeft standaard pcm in zn tas zitten. Ik weet dat hij school nog steeds niet leuk vindt en het vaak daardoor komt. Wel een aantal keer foon gehad dat hij zich niet goed voelde. En niet alle keren was er écht iets. Hem boeit die drempel dus niks :')
If they say
  donderdag 4 september 2025 @ 15:29:08 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218677424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup, maakt niks uit welk materiaal het is. Sterker nog, zonder oorbel raken de gaatjes soms ook geïrriteerd.

@:Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.
En het VO idd, das toch net ff wat anders dan de basisschool. Ze missen met één dag al zoveel.

Zoon heeft ook vaak hoofdpijn/buikpijn, heeft standaard pcm in zn tas zitten. Ik weet dat hij school nog steeds niet leuk vindt en het vaak daardoor komt. Wel een aantal keer foon gehad dat hij zich niet goed voelde. En niet alle keren was er écht iets. Hem boeit die drempel dus niks :')
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.
pi_218677501
Ze mogen hier in de eerste 3 klassen niet zelf ziek naar huis. Een van de ouders moet ze halen, en idd dan belt de congierge/receptionist. Heeft mijn dochter nog nooit gehad, maar een vriendinnetje heel vaak (dochterlief is nog steeds verbaasd dat de ouders er steeds intrappen, want in dit geval gaat t vaak om geen zin meer. Maar ze wonen vlakbij school en moeder werkt niet dus het is niet veel gedoe. Ik zou niet zo blij worden om omde haverklap te moeten opdraven)
pi_218677605
Bij ons zou ophalen vaak niet mogelijk zijn (iig niet voor einde schooltijd :D). Ik geef zelf vaak les/ cursus/training, en vriend werkt soms op projecten op 1,5 tot 2 uur rijden. Geen idee trouwens wat ze op zoon's school doen. Op de basisschool heb ik m in 8 jaar nooit ziek op hoeven halen (wel een paar keer wegens onhandigheid, veel bloed en een bezoek aan de huisarts voor lijmen/hechtingen), dus ik verwacht dat t wel los zal lopen.
pi_218677710
Hier meldt de leerling zich ziek bij de leerkracht. Dan kan het kind naar het leerlingbureau. Soms belt mijn kind zelf, soms bellen ze met de schooltelefoon. Dan is het even overleg tussen ouder, kind en leerlingbegeleider. Kan het kind zelf naar huis en is er iemand om het kind op te vangen? Ophalen heb ik nog niet hoeven doen, zo ernstig was het nooit :X
Zo ging het de eerste jaren iig.
pi_218677919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

@:Phaidra, het is ook best een drempel om je op school ziek te melden. Briefje halen bij de docent, naar de admin, die belt dan op... Maar toch, als het écht niet gaat dan ziet een docent dat vast ook wel.

Hij heeft het volgehouden tot het eind van de dag. Hij is wel moe nu, dus op tijd naar bed :).

@Tink89 ze zijn bij ons ook wel streng. Ouders moeten bij ziekte élke dag bellen voor 8.30 voor ziekmelding (dus ook als je meerdere dagen achter elkaar ziek bent) en om naar huis te mogen tussendoor worden de ouders ook gebeld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218678251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 15:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Bellen op het VO? Dat heeft mijn middelbare school nooit gedaan. Is ook wel al 20 jaar geleden natuurlijk.
Jup, en dus ophalen. En bij ongeoorloofd afwezig, dan wordt er gemaild en gesmsst. Plus ook bij ziek zijn elke dag melden via Magister. Ze zitten hier echt heel erg bovenop het spijbelen. Krijgen ze zo geen kans voor ;)

Fijn @Phaidra, dat hij het toch heeft volgehouden :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 16:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier meldt de leerling zich ziek bij de leerkracht. Dan kan het kind naar het leerlingbureau. Soms belt mijn kind zelf, soms bellen ze met de schooltelefoon. Dan is het even overleg tussen ouder, kind en leerlingbegeleider. Kan het kind zelf naar huis en is er iemand om het kind op te vangen? Ophalen heb ik nog niet hoeven doen, zo ernstig was het nooit :X
Zo ging het de eerste jaren iig.
Ik dus wel, helaas. Op de basisschool in groep 2 een gebroken hiel, een verstuikte enkel en gewoon ziek. En op het VO: een hersenschudding, pijn op zn borst, een val met behoorlijk wat beschadigingen, mishandeld en af en toe voor de katse-je-weet-wel, omdat meneer het even helemaal gehad heeft. Maar dat gebeurd niet heel vaak en ja, dan haal ik hem gewoon op want ik ben een watje :') :') :')
Maar ik zit dus direct tegen het plafond als school belt. Wat nu weer... En dat het ernstig bij hem kan zijn, heeft ie wel bewezen.
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')