abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218659206
Mijn zoon zit op theater. Ook heel bewust niet voor musical gekozen want het zang en dans gedeelte is niks voor hem. Maar theater ligt hem wel. Op school hebben ze ook drama trouwens.
pi_218660285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:21 schreef SaskiaR het volgende:
Tegenwoordig is archeoloog vooral heel veel achter de computer zitten om al je vondsten in GIS te verwerken :P
's Ochtends vroeg opstaan om voor de ergste hitte te gaan graven, tot 12 uur graven in de alsnog vreselijke hitte, de hele middag GISsen en daarna zuipen. Eén keer een opgravingscampagne gedaan en toen wist ik weer waarom ik historica ben geworden ;)
Oh boy, nou ben ik jaloers, ondanks het vele pc werk :D Goed, niet op de hitte, dat dan weer niet :P Waar ben je nu aan het opgraven?
Vroeger leek Egypte me O+ Nu ben ik meer geïnteresseerd in de vikingtijd en de UK. Blijf het echt jammer vinden want het lijkt me nog steeds echt heel tof O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218660324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh boy, nou ben ik jaloers, ondanks het vele pc werk :D Goed, niet op de hitte, dat dan weer niet :P Waar ben je nu aan het opgraven?
Vroeger leek Egypte me O+ Nu ben ik meer geïnteresseerd in de vikingtijd en de UK. Blijf het echt jammer vinden want het lijkt me nog steeds echt heel tof O+
Ik ben dus historica geworden, dus ik zit voornamelijk te lezen en schrijven achter de computer :)
De ene keer dat ik aan een opgraving heb deelgenomen was in de bergen in midden-Italië.

Als je het nog steeds leuk vindt, kan je natuurlijk ook re-enactment gaan doen, dat heb ik ook een tijdje gedaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218661392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ik ben dus historica geworden, dus ik zit voornamelijk te lezen en schrijven achter de computer :)
De ene keer dat ik aan een opgraving heb deelgenomen was in de bergen in midden-Italië.

Als je het nog steeds leuk vindt, kan je natuurlijk ook re-enactment gaan doen, dat heb ik ook een tijdje gedaan.
Historica is ook echt gaaf. Ik kan sowieso met mijn heup niet meer lekker uit de voeten. Hurken kan ik niet meer, bijvoorbeeld en dat maakt graven best lastig.
Heb je ook echt wat kunnen ontdekken?
Wat ik ook zo mooi vind is dat bij het verbouwen van oude panden, nog steeds spullen worden gevonden van eeuwen geleden. Het idee, dat dat zolang ergens gelegen heeft, dat heel vroeger iemand daar gebruik van heeft gemaakt O+
Ik keek voor re-enactment maar dat is echt niets voor mij. Ik vind acteren op welke manier dan ook, vreselijk :D
If they say
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:21:48 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_218661422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Historica is ook echt gaaf. Ik kan sowieso met mijn heup niet meer lekker uit de voeten. Hurken kan ik niet meer, bijvoorbeeld en dat maakt graven best lastig.
Heb je ook echt wat kunnen ontdekken?
Wat ik ook zo mooi vind is dat bij het verbouwen van oude panden, nog steeds spullen worden gevonden van eeuwen geleden. Het idee, dat dat zolang ergens gelegen heeft, dat heel vroeger iemand daar gebruik van heeft gemaakt O+
Ik keek voor re-enactment maar dat is echt niets voor mij. Ik vind acteren op welke manier dan ook, vreselijk :D
Geen musical of toneel voor jou dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218661478
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen musical of toneel voor jou dus :P
Oooh, noooo :D Straks ouderavond en ik heb ooit 1x wat gezegd, dat was 15 jaar geleden en alleen maar omdat haar mentor loog en mijn bloed kookte. Ik blijf liever in de schaduw 8-)
If they say
pi_218661508
Stedin stond net ineens voor de deur. Ze komen binnenkort de aansluiting uithakken, waterdicht afwerken, isoleren en aftimmeren.

Zag er inderdaad niet fraai uit meldde deze aardige man. Dus mijn 'we wachten wel op een gaslek' heeft toch indruk gemaakt.
pi_218661573
Wat gaan ze op dit opvang heftig om met luizen zeg :o Op school krijgen we een berichtje in parro met de melding dat er luizen zijn geconstateerd. In de kleuterklas kregen we die zo'n beetje maandelijks, in groep 3 nog een paar keer maar vanaf groep 4 bij de oudste niet meer gelukkig. Ik zat een keer met haar bij de kapper, toen die neten ontdekte. Oepsie. Gelukkig vond ze het geen enkel probleem. Verder hebben die van mij nog nooit luizen gehad, maar wij behandelden destijds ook heel vaak proactief (want alleen van het idee krijg ik al jeuk).

Ik wilde vroeger ook archeoloog worden O+ Toen we verhuisden (ik was 12) heb ik de hele achtertuin mogen omspitten op zoek naar mooie vondsten. Heb heel wat (ikea en hema) servies gevonden :') En toen ik ontdekte dat ons huis in de WO2 als ziekenboeg werd gebruikt voor Duitse soldaten (wat opzich al te gek was, want ik was als kind al gefascineerd door WO2), heb ik weken gezocht naar bewijs in de kruipkelder. Niks gevonden uiteraard, maar toch was het prachtig :+

Exode, wat fijn dat Stedin toch heeft besloten om te komen controleren!

Ik werd vanmorgen wakker met een verstopte neus, en heb nu spierpijn, kaakpijn, een rauwe keel, hoofdpijn en hik qua temperatuur tegen koorts aan. De 8 jarige is ook niet fit. School is duidelijk weer begonnen! Maar ik heb vrijdag een bruiloft dus kan het mij echt niet veroorloven om ziek te worden :{
pi_218661979
Ik heb 1x een opgraving gedaan voor mijn studie, was verplicht in het eerste jaar. In het pittoreske Tiel :P. Ik vond het wel heel leuk, vooral het precies intekenen van de vondsten. Maar fysiek behoorlijk zwaar in die Hollandse klei. En er zijn natuurlijk dagen dat je helemaal niks vindt.

Nog wel spijt dat ik niet ingetekend heb voor een zomeropgraving in Syrië. Ik twijfelde, had sowieso niet de eerste keus omdat ik niet dedicated Archeologie studeerde. Maar nu is heel veel kapot in Syrië en zit een vakantie naar de regio er waarschijnlijk ook niet meer in. Echt een gemiste kans.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:19:41 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_218662331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:49 schreef Schanu het volgende:
Wat gaan ze op dit opvang heftig om met luizen zeg :o Op school krijgen we een berichtje in parro met de melding dat er luizen zijn geconstateerd. In de kleuterklas kregen we die zo'n beetje maandelijks, in groep 3 nog een paar keer maar vanaf groep 4 bij de oudste niet meer gelukkig. Ik zat een keer met haar bij de kapper, toen die neten ontdekte. Oepsie. Gelukkig vond ze het geen enkel probleem. Verder hebben die van mij nog nooit luizen gehad, maar wij behandelden destijds ook heel vaak proactief (want alleen van het idee krijg ik al jeuk).

Ik wilde vroeger ook archeoloog worden O+ Toen we verhuisden (ik was 12) heb ik de hele achtertuin mogen omspitten op zoek naar mooie vondsten. Heb heel wat (ikea en hema) servies gevonden :') En toen ik ontdekte dat ons huis in de WO2 als ziekenboeg werd gebruikt voor Duitse soldaten (wat opzich al te gek was, want ik was als kind al gefascineerd door WO2), heb ik weken gezocht naar bewijs in de kruipkelder. Niks gevonden uiteraard, maar toch was het prachtig :+

Exode, wat fijn dat Stedin toch heeft besloten om te komen controleren!

Ik werd vanmorgen wakker met een verstopte neus, en heb nu spierpijn, kaakpijn, een rauwe keel, hoofdpijn en hik qua temperatuur tegen koorts aan. De 8 jarige is ook niet fit. School is duidelijk weer begonnen! Maar ik heb vrijdag een bruiloft dus kan het mij echt niet veroorloven om ziek te worden :{
Je kunt beter nu ziek worden, dan ben je vrijdag wellichjt beter ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:05:12 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218663253
En toen ineens ging het bizar rap achteruit met de gezondheid van mijn vader en is hij vanmiddag heel rustig overleden... ;(
Het gevoel dat nu overheerst is rust... we hebben ons zoveel zorgen gemaakt de afgelopen 3-4 maanden.
En het idee dat onze ouders nu weer samen zijn. Ik ben niet mega-spiritueel, maar als ik aan ze denk, dan zie ik ze samen ergens in Zuid-Frankrijk lekker genieten. O+
pi_218663300
Ach BE wat is dat snel gegaan, heel erg veel sterkte en gecondoleerd :*

En hou die mooie gedachte aan ze vast O+
pi_218663403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:05 schreef BE het volgende:
En toen ineens ging het bizar rap achteruit met de gezondheid van mijn vader en is hij vanmiddag heel rustig overleden... ;(
Het gevoel dat nu overheerst is rust... we hebben ons zoveel zorgen gemaakt de afgelopen 3-4 maanden.
En het idee dat onze ouders nu weer samen zijn. Ik ben niet mega-spiritueel, maar als ik aan ze denk, dan zie ik ze samen ergens in Zuid-Frankrijk lekker genieten. O+
Jeetje @BE, wat snel ineens. Gecondoleerd 😘🕯
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:16:33 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218664077
quote:
Sterkte en gecondoleerd en hopelijk kun je zelf ook een beetje genieten van de rust en de vrede die dit geeft :*
Lijkt me een heel apart gevoel, maar ik snap wat je bedoelt en het beeld dat ze samen ergens aan het genieten zijn vind ik heel mooi O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218664194
Gecondoleerd @BE
Mooi idee, van je ouders samen. *;
Sterkte!
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:37:18 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_218664258
Gecondoleerd BE! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 september 2025 @ 21:41:59 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_218664315
quote:
Sterkte voor jullie :* Wat is het snel gegaan inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218664323
quote:
Gecondoleerd :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218664359
Sterkte @BE
pi_218664440
Gecondoleerd en sterkte BE
S. 2014
J. 2016
pi_218664452
Gecondoleerd @BE, heel veel sterkte voor jou en de jouwe :*

En @Schanu, beterschap :* Hopelijk ben je vrijdag weer up and running.
If they say
pi_218664518
Gecondoleerd BE, veel sterkte en wat een mooie liefdevolle gedachte.
pi_218664585
Sterkte BE *;
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218664849
Sterkte BE
pi_218664865
Gecondoleerd BE. Heel veel sterkte :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')