Hallo, ik ga een simpele houten overkapping maken, een lengte van 7 meter en een diepte van zo'n 3 meter. Niks fancy, gewoon netjes strak en van die polycarbonaat platen erop, in ieder geval niks met een hoog gewicht.
Zit alleen even met een kwestie, heb het in paint even getekend:
![maten.jpg]()
Ik heb aan de gevel het kozijn op de bovenverdieping en onderverdieping doorlopend met een rand ertussen, dat is waar ik de muurbalk wil gaan bevestigen. Dit kozijn ligt een paar centimeter verzonken in de muur waardoor ik aan een zijde maar 35 centimeter ruimte heb om die balk tegen de muur aan te bevestigen, dan een lengte van 3 meter waarop ik het helemaal niet kan bevestigen, de ruimte erna weer wel.
Is dit een haalbaar idee? Zou dit stevig genoeg zijn? Zou het eventueel stevig genoeg zijn om over te lopen indien nodig?
Ik was aan het denken dat kleine stuk te verankeren met 2 of 3 bouten in plaats van 1, alleen is de kozijnbreedte niet bevestigd, en is best een aardige lengte, iets dat me een beetje huiverig maakt.
Is dit te doen? Of moet ik iets anders gaan verzinnen? Ook met de gedachte op sneeuw en het gewicht daarvan. Heb weinig behoefte in een overkapping in mijn nek.
Had zelf het idee die lengte van 7 meter op te delen in twee stukken, en deze balk dan dubbel te bevestigen, misschien wordt het dan wel steviger.