quote:
Helaas wel.
Een van mijn favoriete kaasjes was Picante de Beira-Baixa, een kaasje uit Portugal op het grensgebied met Spanje. Dat was een tijd bij mijn toenmalige kaashandel te koop, en op een gegeven moment heb ik zelfs 2 wieltjes (iets van 35x7 cm, niet die gigantische waar Nederlande kaas in gemaakt wordt) gekocht. Maar na een tijdje was het niet meer leverbaar.
Ik heb toen contact gezocht met de Nederlandse importeur, die vertelde dat ze een keuze hadden gemaakt om het niet meer in het assortiment te hebben, omdat het niet meer voldoende verkocht zou worden.
De Portugese exporteur gaf toe dat de importeur het niet meer wilde omdat de aluminium-verpakking te kwetsbaar was en daardoor teveel verlies door transport optrad. Nog wel netjes van de importeur om de exporteur af te schermen.
Een van de meisjes van de kaashandel heeft het nog geprobeerd te vinden op haar vakantie, maar zij zat aan de kust, niet in de bergachtige binnenlanden waar dit vandaan kwam.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.