https://www.ad.nl/voetbal(...)genstander~ae396788/quote:
Luis Suárez misdraagt zich na verloren finale Inter Miami: Uruguayaan bespuugt staflid tegenstander
Lionel Messi heeft met zijn club Inter Miami een gevoelig nederlaag geleden in de finale van de Leagues Cup. De ploeg verloor met 3-0 van Seattle Sounders. Na afloop ging het echter vooral over Luis Suárez, die zich misdroeg door een staflid van Seattle te bespugen.
Meteen na het laatste fluitsignaal stormde de 38-jarige Suárez richting Obed Vargas, een middenvelder van Seattle. De Uruguayaan pakte zijn tegenstander bij de nek en iets later kwam Sergio Busquets, ook al ex-FC Barcelona, zich er ook mee bemoeien. De Spanjaard verkocht diezelfde Vargas een vuistslag op de kin.
Vervolgens ontstond er massaal duw- en trekwerk en her en der werden er nog wat klappen uitgedeeld. De kemphanen kwamen uiteindelijk tot bedaren maar wat verderop was Luis Suarez nog niet uitgeraasd. Hij kreeg het aan de stok met een ouder staflid van de Sounders en op ingezoomde beelden is te zien hoe hij ook naar de man lijkt te spuwen. Die beelden gaan intussen viraal.
Niet de eerste keer
Suárez is niet aan zijn proefstuk toe, want in het verleden sloegen de stoppen wel vaker door bij de Uruguyaan. Zo beet de oud-Ajacied in het verleden al drie spelers (Otman Bakkal (2010), Branislav Ivanović (2013) en Giorgio Chiellini (2014)) en hij was ook betrokken bij een racisme-incident met Patrice Evra.
Terwijl aanvoerder Lionel Messi zich koest hield, wilde coach Javier Mascherano na afloop niet te veel kwijt. „Ik heb niks te zeggen, want ik stond er te ver af en ik heb niet gezien wat er gebeurd is. Maar niemand ziet dit graag gebeuren. Misschien werd er eerst geprovoceerd, maar ik weet niet wat er is gebeurd”, aldus de Argentijn.
Door de winst is Seattle nu het enige MLS-team dat alle vijf de trofeeën heeft gewonnen die te winnen zijn in de Amerikaanse clubcompetitie. Eerder won de ploeg al de MLS Cup, de CONCACAF Champions Cup, de U.S. Open Cup en de Supporters’ Shield.