abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2025 @ 07:17:39 #1
305004 Killders
M'n TWEET klopt" Fab
pi_218647265
"Picnic dreigt met vertrek uit Nederland"
Vertaling naar gewone mensentaal: "Ik ben zo een slechte ondernemer, dat ik niet winstgevend wordt als ik mijn werknemers niet mag uitknijpen met een hongerloontje, en ze willekeurig mag ontslaan wanneer me dat uitkomt."
Wellicht ... heppie dan geen bestaansrecht? Zie ook: Warren Buffet over belastingverlaging zoekende ondernemers.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:29 schreef gwn_een_user het volgende:
Picnic dreigt met vertrek uit Nederland
en ziedaar het zoveelste (aankomende) vertrek van een techbedrijf uit nederland.

als Picnic verplicht wordt de supermarkt-cao toe te passen zullen hun loonkosten stijgen. dit zou de kosten met 40% verhogen. het hele punt van Picnic is goedkopere boodschappen. het bedrijfsmodel is gebaseerd op een extreem efficiënte en strak georganiseerde logistiek om kosten te besparen. het bedrijf is al jarenlang verliesgevend geweest, zoals een beetje elke tech startup, maar de operatie zelf is fundamenteel winstgevend als je de grote investeringen en afschrijvingen erbuiten laat. het verlies wordt elk jaar steeds kleiner.

nou, ik ben fundamenteel vóór innovatie, meer efficiëntie en lagere kosten in zoveel mogelijk aspecten,

Dit is een ZELDZAAM kortzichtige reactie, die, met alle respect, erg dom is. De poster zal wel niet dom zijn, maar zn reactie is dat zeker. Het klinkt als typisch elitair VVD huilie huilie gemekker, omdat ie het heeft over "ik ben tegen hoge KOSTEN" zonder zich daarbij rekenschap te geven van het FEIT dat die "kosten" natuurlijk iemands LOON is waar die persoon van moet leven en de stijgende huurprijzen betalen. DIT is Nederlands grootste probleem: de totale afwezigheid van logica en het oogkleppen-egoisme van de VVD die ons pareltjes heeft gebracht als "BINNENLANDSE spreiding van asielzoekers zet de grenzen naar het BUITENland open" en "Lekker samenwerken met de PartiVVilders zal ons nooit zetels kosten" Waarlijk bizar, en alleen mogelijk als je in een enclave met andere rijke st....ds woont.
[b]Ik haat het als ze tijdens een Vuvuzela concert zomaar beginnen met voetballen ^-^ ;) -O_[/b]
pi_218647424
Gelijk op de block maar. :)
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 1 september 2025 @ 07:28:55 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218647445
Als ze hun werknemers niet kunnen betalen nemen ze maar arbeidsmigranten in dienst. Haha groetjes de VVD
  maandag 1 september 2025 @ 07:45:45 #4
305004 Killders
M'n TWEET klopt" Fab
pi_218647680
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 07:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Gelijk op de block maar. :)
Opgerot staat netjes .... DOEI, HÈ!
[b]Ik haat het als ze tijdens een Vuvuzela concert zomaar beginnen met voetballen ^-^ ;) -O_[/b]
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 11:06:29 #5
375570 crew  Cyan9
pi_218649526
In de woorden van TS: doei hè.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')