Die zegt Zwitserland en dat klopt ook wel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 07:18 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat zei chatgpt toen je het vroeg?

Zwitserland. En Japan volgens mij ook, toch @Budapestenaar?quote:Op zondag 31 augustus 2025 07:05 schreef Individual het volgende:
Waar zijn de schoonste en best georganiseerde landen ter wereld?

In Japan is alles brandschoon en super goed georganiseerdquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zwitserland. En Japan volgens mij ook, toch @:budapestenaar?

Ik ben recent in Japan geweest, maar zo schoon is het daar toch ook niet meer overal.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
In Japan is alles brandschoon en super goed georganiseerd

Ik alleen ‘s morgens in uitgaansgebieden waar de troep nog niet was opgeruimd. Ik zag geen verschil eigenlijk tussen Osaka en Tokioquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:17 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik ben recent in Japan geweest, maar zo schoon is het daar toch ook niet meer overal.
Tokio is heel schoon ja, maar in Osaka heb ik toch wel geregeld troep op straat zien liggen en in Kamakura ook wel.

Wanneer ben je geweest?quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik alleen ‘s morgens in uitgaansgebieden waar de troep nog niet was opgeruimd. Ik zag geen verschil eigenlijk tussen Osaka en Tokio

Ik was er in april. Ben eigenlijk wel erg verliefd geworden op het landquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:25 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Wanneer ben je geweest?
Dit was mijn 3e keer in Japan, hiervoor was ik 5 jaar geleden voor het laatst in Japan geweest en toen was Osaka wel vergelijkbaar met Tokio qua rotzooi op straat (bijna niets dus).
Zal ook wel met het toenemende toerisme te maken te hebben.
Maar dan nog, als je het vergelijkt met andere landen op de wereld is nog steeds relatief schoon.

@bitterbalquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:27 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Het centrum van Hong Kong vond ik ook wel erg schoon.
Maar daar buiten zal het niet zo schoon zijn vermoed ik.

Zo'n zeven jaar geleden geweest, dus geen idee hoe het er nu voor staat, maar voor een miljoenenstad als Singapore vond ik het er inderdaad erg schoon.quote:Op zondag 31 augustus 2025 07:05 schreef Individual het volgende:
Singapoore heb ik wel gehoord dat het schoon is, maar is dat zo?

Opvallend schoon inderdaad, maar nog niet op het niveau van Singapore. Al heb je daar natuurlijk nog wel veel te veel auto's in de stad. Japan en Zuid Korea ben ik nog niet geweest.quote:
Dat is dan sterk verbeterd. Eind jaren 90 was ik in een half jaar in Macau en toen heb ik HK meerdere malen bezocht. Vond het destijds niet bepaald schoon.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:27 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Het centrum van Hong Kong vond ik ook wel erg schoon.
Maar daar buiten zal het niet zo schoon zijn vermoed ik.

Dit is zo'n standaard kutantwoord.quote:Op zondag 31 augustus 2025 07:18 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat zei chatgpt toen je het vroeg?

Daar heeft het kapitalisme, met het gevolg dat iedereen 300x meer koopt dan die nodig heeft en alles maar op straat kan flikkeren, nog niet toegeslagen, inderdaad.quote:

Maar wel waarquote:Op maandag 15 september 2025 11:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is zo'n standaard kutantwoord.

Alleen vraag ik me af hoe Oostenrijk is buiten de alpen om, meer aan de oostkant en bij Wenen in de buurt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:10 schreef mhofstede95 het volgende:
Ik heb meerdere keren gereisd, maar ik vind Oostenrijk toch wel 1 van de meest schone landen. Schone lucht, zuiver drinkwater, enorme natuurbescherming en het milieubeleid zoals biologische landbouw merk je wel dat het een erg schoon land is. De wegen zijn netjes, de huizen zijn mooi en de burgers zijn vriendelijk!

heb je zeker gelijk in ze laten inderdaad vaak alleen de goede kanten van het land zien. kijk maar naar nederland iedereen op de wereld denkt ook dat alles hier perfect is maar we weten allemaal 1 voor 1 hoe het er hier aan toe gaat en hoe t er hier uit ziet.....quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Alleen vraag ik me af hoe Oostenrijk is buiten de alpen om, meer aan de oostkant en bij Wenen in de buurt bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, de toeristische plekjes zijn erg schoon.

Dat lijkt me de beste kanshebber. Buiten dat de mensen daar amper afval hebben, want niks te koop/geen geld, maar ook een forse werkstraf (5-10 jaar) als je wat op straat gooit.quote:

In Zwitserland staat er maar een jaar op, en hier is het minstens zo schoon. En bijna net zo saai.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:39 schreef YoopY het volgende:
[..]
Dat lijkt me de beste kanshebber. Buiten dat de mensen daar amper afval hebben, want niks te koop/geen geld, maar ook een forse werkstraf (5-10 jaar) als je wat op straat gooit.
Daar kan je van de straat eten.

Ja Japan is schoon, maar dit stopt als je van de paden de natuur in gaat.quote:

Landen als India,quote:Op zondag 31 augustus 2025 07:05 schreef Individual het volgende:
In welk land zou je 'van de straat' kunnen eten?

Ik heb weinig zin om een loslopende koe te slachten daar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Landen als India,
ligt zoveel troep op straat dat een maaltijd bij elkaar zoeken zo gedaan moet zijn

9 prullenbakken in heel Japanquote:Op zondag 31 augustus 2025 08:06 schreef 111210 het volgende:
Singapore heeft ook wel wat buitenwijken in chinatown en little india die naar onze maatstaven niet echt schoon zijn.
Maar over het algemeen is het best wel netjes en schoon ja.
Verder zou ik dan toch Japan zeggen, negen prullenbakken te vinden want iedereen neemt zijn zooi mee naar huis. Ligt echt niks op de grond daar.
Of het moet van de vele asociale (Chinese) toeristen komen die het land de laatste jaren overspoelen en geen manieren hebben
Idem met Zwitserland, op toeristische plekken in de bergen bijvoorbeeld vind je helaas vaker troep dan elders.
Finland ga ik volgende maand heen, dus zal het in m’n achterhoofd houden als ik er ben.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |