oja, ik heb niet veel geld.
[Dit bericht is gewijzigd door Infinity123 op 23-02-2003 17:21]
totaal minder dan 200 euro.
En ik denk dat kleuren als rood, oranje en geel wel heel egr mooi zijn in jouw keuken. Daarmee kun ej accenten aanbrengen door bv rode pannenlappen te kopen. ed. hoeft niet veel te kosten.
Keuken incl. inbouwapparatuur heeft mij in totaal 1500 euro gekost...
Die kastjes die je hebt, zowel boven het aanrecht als eronder, lijken erg veel op de mijne. Toch ziet het er bij mij niet armoedig uit. Probleem is die geiser. Bij mij zit de combi-ketel achter een deurtje, zodat je hem niet ziet, ziet er veel netter en strakker uit.
Je zou dus die geiser hoger kunnen plaatsen en dan achter een deurtje, in dezelfde stijl als wat er nu hangt. Scheelt een stuk denk ik.
quote:Die geiser kan je niet zomaar verplaatsen ivm gas en waterleidingen ,verbrandingsgassen en kraan. Het is bovendien een huur geiser, dus dat zal ook wel niet mogen.
Op zondag 23 februari 2003 17:23 schreef Zambezi het volgende:
Je zou de muren lichtgeel kunnen schilderen, ben je dat ziekenhuis-wit kwijt, ziet er nog zonnig uit ook.Die kastjes die je hebt, zowel boven het aanrecht als eronder, lijken erg veel op de mijne. Toch ziet het er bij mij niet armoedig uit. Probleem is die geiser. Bij mij zit de combi-ketel achter een deurtje, zodat je hem niet ziet, ziet er veel netter en strakker uit.
Je zou dus die geiser hoger kunnen plaatsen en dan achter een deurtje, in dezelfde stijl als wat er nu hangt. Scheelt een stuk denk ik.
quote:Afvoer? Waar zie jij dan een afvoer van verbrandingsgassen op die geiser?
Op zondag 23 februari 2003 17:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Die geiser kan je niet zomaar verplaatsen ivm gas en waterleidingen ,verbrandingsgassen en kraan. Het is bovendien een huur geiser, dus dat zal ook wel niet mogen.
quote:aan de bovenkant natuurlijk! Zelfs nu ie zo laag hangt zit er al een bruinige plek op het plafond, dus hoger hangen lijkt me niet goed.
Op zondag 23 februari 2003 17:34 schreef Light het volgende:[..]
Afvoer? Waar zie jij dan een afvoer van verbrandingsgassen op die geiser?
quote:maar dat wil ik toch niet, is me zowiezo teveel werk, dus andere tips graag!
Op zondag 23 februari 2003 17:39 schreef Furby het volgende:
je kan je geiser makkelijk verhangen maar dan zal je er een kraan bij moeten kopen en die zijn DUUUUUUUUUUURRRRRRR
quote:Ja, maar da's dus geen afvoer. Een echte afvoer leidt de gassen naar buiten, dan blijven ze niet in je keuken hangen.
Op zondag 23 februari 2003 17:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
aan de bovenkant natuurlijk! Zelfs nu ie zo laag hangt zit er al een bruinige plek op het plafond, dus hoger hangen lijkt me niet goed.
quote:Ik vind het wel prettig, graits verwarming, scheelt stookkosten..
Op zondag 23 februari 2003 17:50 schreef Light het volgende:[..]
Ja, maar da's dus geen afvoer. Een echte afvoer leidt de gassen naar buiten, dan blijven ze niet in je keuken hangen.
Succes gegarandeerd
quote:ey, ook van het formule1.nl forum?
Op zondag 23 februari 2003 17:59 schreef Kyara het volgende:
Deurtjes verven, evt. andere handvatten, leuke potjes met pasta's en olijfolie en zo neerzetten (Xenos).Succes gegarandeerd
Succes. Ow ja en deurtjes verven daar zou ik niet aan beginnen, vestig de aandacht op de muur.
quote:Lees de tips hierboven!
Op zondag 23 februari 2003 21:38 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
wij hebben ook zo'n kutkeuken
quote:NOUJA ZEG Je noemt precie alle dingen op die ik met pijn en moeite heb gemaakt!!
Op zondag 23 februari 2003 21:38 schreef Kimmie het volgende:
Als je dan toch dat lelijke gijzertje inbouwt zou ik die rommelplankjes of slopen of ervoor zorgen dat je die ook niet meer ziet.
En een hoop geld meenemen. Een deurtje van Bruynzeel kost zo 30, 40 euro p/stuk, en meer afhankelijk van het type deur.
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:20 schreef Infinity123 het volgende:
Verder zou ik enkele hout-sierstrips kopen en die langs de randen van de keukenkastjes lijmen.
quote:AAAAAAAAAarrghhhh, de ultime manier om je keuken te verkloten. De jaren 70 hebben we nu toch wel gehad of niet?
Op zondag 23 februari 2003 17:30 schreef Furby het volgende:
plakplastic (egaal of houtstructuur bv) op de deurtjes, andere handgrepen en verven. Er bestaat overigens ook een soort tegelverf om je tegeltjes een andere kleur mee te geven.
quote:Van die gezellige troep die altijd in de weg staat.
Op zondag 23 februari 2003 17:59 schreef Kyara het volgende:
leuke potjes met pasta's en olijfolie en zo neerzetten (Xenos).
Muren verven lijkt me het makkelijkst en goedkoopst om mee te beginnen. Je kan ook 1 muur in een lekker knallende kleur verven en de rest gewoon wit laten.
En zo'n keukentrap maakt het natuurlijk ook niet erg gezellig he
quote:Ja hallo: Bruynzeel!
Op zondag 23 februari 2003 22:08 schreef BenKetting het volgende:
En een hoop geld meenemen. Een deurtje van Bruynzeel kost zo 30, 40 euro p/stuk, en meer afhankelijk van het type deur.
Je kan ook multiplex bij de DHZ zaak op maat (ook hier goed op de maat letten) laten zagen en er zelf de scharnieren inzetten.
Deze bijvoorbeeld voor ¤ 150,-:
quote:Ik denk alleen dat die keuken niet in de ruimte past die BHFH beschikbaar heeft. Dan wordt het dus heel veel verbouwen, en 'k kan me voorstellen dat dat niet helemaal de planning is.
Op zondag 23 februari 2003 22:44 schreef Blue-eyes het volgende:
Kijk eens op marktplaats.nl. Daar staan best leuke 2e hands keukens voor weinig geld.Deze bijvoorbeeld voor ¤ 150,-:
[afbeelding]
Gooi daar een mooie kersenkleur keukenblad op van links naar rechts van muur tot muur met een mooie inbouw spoelbak, dat staat al veel strakker.
Maak tegeltjes goed schoon, verf de muurtjes geel en klaar ben je.
een veel opgeruimdere en frissere keuken voor weinig
quote:dat is wel een idee, dat blad.. maar van muur tot muur?? dat kan nniet, waar moet mijn fornuis dan staan! Ik ga ook wel eens kijken of ik die geiser op de één of andere manier kan inbouwen.. en dan wellicht iets fraaier afwerken door een ander slurfje te monteren.. verhangen ga ik niet doen, dat wordt me te lastig.
Op maandag 24 februari 2003 00:19 schreef Kanjer het volgende:
Haal nou eerst eens dat wafeltjesblad eraf.Gooi daar een mooie kersenkleur keukenblad op van links naar rechts van muur tot muur met een mooie inbouw spoelbak, dat staat al veel strakker.
Maak tegeltjes goed schoon, verf de muurtjes geel en klaar ben je.
een veel opgeruimdere en frissere keuken voor weinig
bah, vieze hound !
quote:het sopdoekje dat er hangt ziet er ook niet al te schoon uit
Op maandag 24 februari 2003 12:11 schreef Aarsmade het volgende:
En for crying out loud, maak eerst die muur eens schoon. Er zit een hele vuile veeg onder die luchtopening.bah, vieze hound !
Onder de kastjes zou je een sierrand kunnen maken met verlichting erachter. Staat heel gezellig 's avonds.
De kastdeurtjes zou je kunnen vervangen door hout, hoewel dat wel weer wat duurder is, maar wel mooi.
Succes!
Enne....laat je ook de foto's van na de verbouwing zien?
quote:dat zijn pannelappen! en die theedoek is wel schoon hoor! en jah die muur wil ik nou juist wat aan doen, die is ook verkleurd!
Op maandag 24 februari 2003 12:47 schreef moussy het volgende:[..]
het sopdoekje dat er hangt ziet er ook niet al te schoon uit
quote:Afzuigkap is onmogelijk en ook onnodig, waar moet die afvoer heen? Die kan/mag niet in dat gat in de muur! dan zit iedereen in mijn etenslucht En bovendien zie ik er het nut niet van in , als het rokerig wordt zet ik de balkondeur open... .. Ik ga in ieder geval de muren verven heb ik bedacht, wellicht een nieuw aanrecht blad en iets doen aan de kastjes, de geiser ga ik kijken of ik er iets mee kan wua wegwerken.. Tegenls voegen mooi maken en een lichtje wegwerken is wellicht wel een leuk idee!
Op maandag 24 februari 2003 12:59 schreef Gia het volgende:
Als je nou een afzuigkap boven je fornuis hangt en dan de ruimte tussen de kastjes dicht maakt, zodat je de geiser bijna niet meer ziet. Dan kun je daarboven, iets naar binnen de ruimte boven de kastjes, geiser en afzuigkap dicht maken. Op de kastjes ontstaat zo een rand waar je wat potjes en prullaria kwijt kan.Onder de kastjes zou je een sierrand kunnen maken met verlichting erachter. Staat heel gezellig 's avonds.
De kastdeurtjes zou je kunnen vervangen door hout, hoewel dat wel weer wat duurder is, maar wel mooi.Succes!
Enne....laat je ook de foto's van na de verbouwing zien?
Als het project af is plaats ik wel foto's... kan wel even duren hoor, want kheb niet veel tijd momenteel..
quote:Afzuigkap kan wel. Moet dan een 'motorloze' zijn, die kan op het centrale afzuigsysteem. Scheelt toch weer een beetje.
Op maandag 24 februari 2003 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Afzuigkap is onmogelijk en ook onnodig, waar moet die afvoer heen? Die kan/mag niet in dat gat in de muur! dan zit iedereen in mijn etenslucht En bovendien zie ik er het nut niet van in , als het rokerig wordt zet ik de balkondeur open... .. Ik ga in ieder geval de muren verven heb ik bedacht, wellicht een nieuw aanrecht blad en iets doen aan de kastjes, de geiser ga ik kijken of ik er iets mee kan wua wegwerken.. Tegenls voegen mooi maken en een lichtje wegwerken is wellicht wel een leuk idee!
Als het project af is plaats ik wel foto's... kan wel even duren hoor, want kheb niet veel tijd momenteel..
quote:Kan, maar je kan beter dan een kap met een koolstoffilter nemen. Die filtert de lucht en blaast het gewoon weer de ruimte in. Ook handig !
Op maandag 24 februari 2003 13:17 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Afzuigkap kan wel. Moet dan een 'motorloze' zijn, die kan op het centrale afzuigsysteem. Scheelt toch weer een beetje.
quote:Ik WIL GEEN afzuigkap.
Op maandag 24 februari 2003 13:20 schreef Aarsmade het volgende:[..]
Kan, maar je kan beter dan een kap met een koolstoffilter nemen. Die filtert de lucht en blaast het gewoon weer de ruimte in. Ook handig !
andere knoppen, muur ander kleurtje, je kan de deurtjes ook schilderen, ander aanrechtblad etc! moet je zelf geen 2 linkerhanden hebben!!
quote:Voor "weing" kom ik het wel even doen hoor
Op maandag 24 februari 2003 13:26 schreef poep het volgende:
maar wat er allemaal beschreven staat zijn goedkope oplossingen!!andere knoppen, muur ander kleurtje, je kan de deurtjes ook schilderen, ander aanrechtblad etc! moet je zelf geen 2 linkerhanden hebben!!
quote:vergis je je nou alweer?
Op maandag 24 februari 2003 13:29 schreef Kanjer het volgende:[..]
Voor "weing" kom ik het wel even doen hoor
quote:Je MOET!!!!
Op maandag 24 februari 2003 13:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik WIL GEEN afzuigkap.
quote:Weing= weinig
Op maandag 24 februari 2003 13:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
vergis je je nou alweer?
Alweer?
quote:Ik ben geen meisje.. of was jij dat niet
Op maandag 24 februari 2003 13:48 schreef Kanjer het volgende:[..]
Weing= weinig
Alweer?
quote:Voorrij kosten vallen wel mee, de arbeidsuren daarentegen......
Op maandag 24 februari 2003 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik ben geen meisje.. of was jij dat niet
maar ik denk dat je voorrij kosten anders wel eens tegen zullen vallen..
quote:ZOveel kastjes zitten er toch niet aan dat keukentje
Op vrijdag 28 februari 2003 14:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nou ik heb zonet spullen gehaald, lekker zonnig kleurtje voor de muren, havana geel en tegel voegen spul om de voegen mooi wit te maken... Ik wilde ook mooie handgreepjes kopen voor de kastjes... (wil de kastjes ook verven en dan met mooie greepjes afwerken, vroegen ze 10 euro per greepje..daar wacht ik dus nog ff mee , zoek de volgende keer ff verder naar wat meer betaalbare..
Veel plezier met schilderen, Havana geel zal de rest best wel opfleuren. Als de muur eenmaal geverfd is hoeven de kastjes niet meer, overdaad schaadt...
quote:Dank je .. dat laatste dacht ik ook al, dus daarom wilde ik eerst zien hoe het eruit ziet als de muren geverfd zijn en de boel wat is opgeruimd....
Op vrijdag 28 februari 2003 15:12 schreef Kimmie het volgende:[..]
ZOveel kastjes zitten er toch niet aan dat keukentje
Veel plezier met schilderen, Havana geel zal de rest best wel opfleuren. Als de muur eenmaal geverfd is hoeven de kastjes niet meer, overdaad schaadt...
En het zijn toch 8 handgreepjes die ik nodig heb (á 10,95), dus das dan wel 87,50 = (F192,50) dat vind ik echt iets teveel voor een paar suffe handgreepjes.... (en het was nog wel praxis) belachelijke prijs!
quote:Ja ok, ik vergis me nogal eens in Euro's
Op vrijdag 28 februari 2003 15:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dank je .. dat laatste dacht ik ook al, dus daarom wilde ik eerst zien hoe het eruit ziet als de muren geverfd zijn en de boel wat is opgeruimd....
En het zijn toch 8 handgreepjes die ik nodig heb (á 10,95), dus das dan wel 87,50 = (F192,50) dat vind ik echt iets teveel voor een paar suffe handgreepjes.... (en het was nog wel praxis) belachelijke prijs!
Eet je ook in die keuken?
quote:neenee ik eet daar niet, een eettafel kan er echt niet staan..!
Op vrijdag 28 februari 2003 16:02 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ja ok, ik vergis me nogal eens in Euro's
. ALs de zon op die muur schijnt zal het mooi zijn, voor 'svonds zou je er een heldere niet al te lelijke spot op kunnen richten om het 'zoneffect' ook 'savonds te krijgen.
Eet je ook in die keuken?
quote:Ikea heeft een redelijke keuze uit handgrepen, en zijn echt betaalbaar....
Op vrijdag 28 februari 2003 15:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dank je .. dat laatste dacht ik ook al, dus daarom wilde ik eerst zien hoe het eruit ziet als de muren geverfd zijn en de boel wat is opgeruimd....
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 01-03-2003 17:56]
quote:Wauw!!! Dat ziet er al weer heel mooi uit
Op zaterdag 1 maart 2003 17:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zo na vandaag! muren geverfd, de boel opgeruimd, tegels en voegen schoon.. Vond nog een paar oude souvenirs die wel leuk staan op die plankjes! Ook een spot daar neergezet.. . kastjes en handvaten moet ik nog bedenken wat het leukste is, maar het is al stukken mooier (wat nette muren en tegels al niet kan veranderen) aan de andere kant heb ik nog niks gedaan overigens, voor een volgende keer, maar ben toch tevreden wat ik dit weekend al heb gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:hehe.. waarom heb je dat luchtroostertje meegeschilderd?
Op zaterdag 1 maart 2003 12:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
1 muur geverfd... wat een werk zeg..
quote:Makkelijk toch.. anders moet je hem afplakken
Op zaterdag 1 maart 2003 18:03 schreef HiZ het volgende:[..]
hehe.. waarom heb je dat luchtroostertje meegeschilderd?
quote:Dan gaat het op in de muur en zie je het niet meer zo ,dat lelijke ding, bovendien wel makkelijk, hoef je er niet omheen te verven en anders had ik het bovendien ook moeten verven zaten allemaal lelijke vlekken op die er niet meer uit te krijgen zijn anders.
Op zaterdag 1 maart 2003 18:03 schreef HiZ het volgende:[..]
hehe.. waarom heb je dat luchtroostertje meegeschilderd?
Heb je de deur ook meegepakt of niet?
quote:Nej, niet prio 1 kan ik beter een andere deur erin doen met mooie raamjes... maja das nogal duur.
Op zaterdag 1 maart 2003 18:16 schreef Qarinx het volgende:
Ziet er goed uit BHFH...Heb je de deur ook meegepakt of niet?
Nog even een tip voor de nieuwe knopjes/greepjes voor de keukenkastjes: de goed gesorteerde ijzer/gereedschapsboer heeft ook vaak goedkope knopjes/greepjes. Wij zijn bezig met het bouwen van een tv-kast en bij de ijzerboer kosten mooie strakke rvs-knopjes ongeveer 3 euro per stuk. Prijs greepjes weet ik helaas niet, maar 10 euro lijkt me erg veel.
[Dit bericht is gewijzigd door femmeChantal op 02-03-2003 07:56]
Wanneer ga je de rest verven? Volgend weekend?
Goeie tip he die voegen
Ik had het geel trouwens wat 'warmer' verwacht.
quote:Dat weet ik wel, maar het lijkt zo.
Op zondag 2 maart 2003 19:17 schreef Kimmie het volgende:
Jongens kijk nou ff goed op die foto het is toch helder dat dat kleurtje bovenin die deur gewoon reflectie is.Goeie tip he die voegen
Ik had het geel trouwens wat 'warmer' verwacht.
En ik had ook iets warmer verwacht, dit is een beetje licht oranje/geel/wit/creme. Mengeling van dat ongeveer .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |