quote:"Om eerlijk te zijn heb ik mijn huiswerk voor deze etappe misschien niet helemaal goed gedaan", erkende Vingegaard toen hij aan het uitfietsen was na zijn ritzege. Toen de Deen aanviel op de slotklim, dacht hij namelijk dat de finish dichterbij was. "Ik was verrast toen ik het bord met 10 kilometer zag."
Ayoso neemt, zoals velen, het klassement van de Vuelta niet serieus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Ayuso is binnen op een schitterende 157e plaats, met ruim 22 minuten achterstand. Zich mooi gespaard voor de lastige etappe van morgen.
Oprecht, ik zou hem uit de race halen, maar dat gaat Matxin nooit doen met zijn oogappel.
Grappen en grollen met Jonas Vingegaard.quote:
Ik zie juist allerlei nobuddies dat klassement ontzettend serieus nemen. Ik kijk even naar Garcia Pierna, Lecerf, Lopez, Chumil, Riccitello...quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:59 schreef kibo het volgende:
[..]
Ayoso neemt, zoals velen, het klassement van de Vuelta niet serieus.
En terecht.
Beetje sparen en als het zo uitkomt toeslaan voor een etappe zege. Dat levert nog wat tenminste.
Staat dat troosteloze skelet daar straks op het podium in Madrid, so let it be.
Kan me alleen niet voorstellen dat Traeen dinsdag gaat overleven. Dan moet ie zelf gaan aanvallenquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:30 schreef Felagund het volgende:
Wel weer frappante ploegtactieken. Visma die in groep 3 gaat rijden terwijl Jonas op kop rijdt, Ayuso die geen zin heeft om voor zijn ploeg te werken, Soler die achter Almeida aan gaat rijden.
Het kan zijn dat er dinsdag weer weinig gebeurd, het is weer een unipuerto met een niet al te lastige slotklim.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan me alleen niet voorstellen dat Traeen dinsdag gaat overleven. Dan moet ie zelf gaan aanvallen
Dan hoeft Visma in ieder geval niks te doen die dag en morgen geen verplichte zaken m.b.t. de media?quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan me alleen niet voorstellen dat Traeen dinsdag gaat overleven. Dan moet ie zelf gaan aanvallen
Lidl-Trek lijkt mij niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Gaan Ciccone en Tom dinsdag weer de ploeg op kop zetten? Het lijkt me vrij duidelijk dat Visma weer rustig aan gaat doen.
quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:30 schreef Felagund het volgende:
Wel weer frappante ploegtactieken. Visma die in groep 3 gaat rijden terwijl Jonas op kop rijdt, Ayuso die geen zin heeft om voor zijn ploeg te werken, Soler die achter Almeida aan gaat rijden.
Het was voor Sepp! Die alsnog liet lopenquote:Terwijl Vingegaard naar de zege soleerde, reden Ben Tulett en Sepp Kuss namens Visma | Lease a Bike ook op kop in de groep met rodetruidrager Torstein Træen. Wat was daar de reden van? “Het was vooral bedoeld om Sepp ook in het klassement te houden. Het was achter de eerste achtervolgende groep. We hadden Sepp natuurlijk graag in dezelfde groep gehad als Ciccone, Matteo (Jorgenson, red.) en die jongens, maar dat was niet het geval. Daarnaast was het natuurlijk ook heel goed dat Torstein en Bahrain Victorious de trui hebben.”
Dan heeft ook de rest sterk gereden op die laatste klim.quote:
Ik denk dat Lidl-Trek inmiddels wel beseft, dat zij niet onnodig meer voor de groene trui hoeven te rijden. Jasper Philipsen is hierin geen bedreiging.quote:
LIDL heeft zelf al harakiri gepleegd op dat vlak. Er zijn meer kansen voor Jonas dan voor Mads. Mes heeft nog kansen in etappe 15, 19 en 21 zou je kunnen zeggen. Gisteren had hij het verschil op 50 punten kunnen houden als de vluchters mochten winnen.quote:Op maandag 1 september 2025 08:37 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat Lidl-Trek inmiddels wel beseft, dat zij niet onnodig meer voor de groene trui hoeven te rijden. Jasper Philipsen is hierin geen bedreiging.
Dat zal ook niet de renner zijn die ze als bedreiging zienquote:Op maandag 1 september 2025 08:37 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat Lidl-Trek inmiddels wel beseft, dat zij niet onnodig meer voor de groene trui hoeven te rijden. Jasper Philipsen is hierin geen bedreiging.
En Mads kan in de meeste bergritten ook punten pakken in de tussensprints als hij in de aanval gaat. Ook de vraag of Visma vaak voor de rit gaat rijden (ga er vanuit dat andere ploegen niet veel meer gaan helpen)quote:Op maandag 1 september 2025 08:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
LIDL heeft zelf al harakiri gepleegd op dat vlak. Er zijn meer kansen voor Jonas dan voor Mads. Mes heeft nog kansen in etappe 15, 19 en 21 zou je kunnen zeggen. Gisteren had hij het verschil op 50 punten kunnen houden als de vluchters mochten winnen.
Bergop pak je wel stuk minder punten uiteraard en het zal geen doel zijn van Jonas dus daar komt ie nog goed mee weg.
Ayuso was moe van de etappe naar Zaragoza!! Arm kind.quote:“Ik was behoorlijk moe en kon het team niet veel hulp bieden”, aldus Ayuso. “Ik doe ook niet meer mee voor het klassement, dus het had geen nut om door te duwen alleen maar om het doorduwen zelf. Ik had er toch niet bij gezeten. Nog vijf minuten extra doorduwen had geen zin.”
Lijkt me een plausibele verklaring!quote:Op maandag 1 september 2025 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ayuso was moe van de etappe naar Zaragoza!! Arm kind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |