abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218624782
In Duitsland zijn ze momenteel ook flink in shock.

Een uitgeprocedeerde Irakese asielzoeker heeft een 16 jarig meisje vanuit het niets voor de trein gegooid. Meisje is overleden.
De man is nu opgenomen in een psychiatrische instelling.

Dat is toch afschuwelijk.
Compleet failliet van het Europese asielsysteem.

Hier een vertaling van een stuk van het Duitse artikel, ik ga kijken of ik een Nederlandstalig stuk kan vinden. Zal de OP dan aanvullen.
quote:
Minister van Binnenlandse Zaken spreekt over problemen met het Europese asielsysteem

Volgens het Openbaar Ministerie werd de man in 2022 voor het eerst gecontroleerd door de federale politie in Braunschweig – tijdens welke de Irakees een asielaanvraag had ingediend. Zijn aanvraag werd in december 2022 afgewezen en uitzetting naar Litouwen is sinds maart 2025 mogelijk. Een verzoek tot uitzetting in voorlopige hechtenis werd echter in juli 2025 afgewezen. Na het uitzitten van een vervangende gevangenisstraf registreerde de man zich opnieuw als asielzoeker in Friedland.

Daniela Behrens, minister van Binnenlandse Zaken van Nedersaksen, zei dat de zaak de problemen met de Dublinprocedure verder aan het licht brengt. "Het is voor burgers onbegrijpelijk dat mensen jarenlang in Duitsland kunnen blijven , terwijl een heel ander EU-land voor hen verantwoordelijk is", aldus de SPD- politica.
https://www.spiegel.de/pa(...)08-99e4-03dc738bb350

Hoe kunnen we dit faalbeleid stoppen?

Edit:
Nederlandstalig artikel gevonden:
quote:
Duitsland in shock: 16-jarig meisje gegrepen door trein, maar DNA op haar schouder geeft onderzoek sinistere wending

Een voorbijrazende goederentrein maakte op het station van Friedland in de Duitse deelstaat Nedersaksen abrupt een einde aan het leven van een 16-jarig meisje. Twee weken lang gingen speurders uit van een tragisch ongeval. Tot nu. Want het drama blijkt mogelijk een koelbloedige daad: een 31-jarige Irakees is opgepakt op verdenking van doodslag.

De doorbraak kwam via forensisch onderzoek. Op de rechterschouder van het slachtoffer vonden speurders zo veel DNA van de verdachte dat toeval uitgesloten is. “Dit moet een stevige duw zijn geweest”, zegt aanklager Andreas Buck. “Geen lichte aanraking. Daarom is er een vermoeden van een opzettelijke daad.” Bewakingsbeelden zijn er niet.

Opmerkelijk: kort voor de fatale treinpassage kwam de politie al ter plaatse na een melding van een man die herrie schopte. Agenten troffen drie personen aan, onder wie de latere verdachte. Hij leidde de politie zelfs naar het perron waar het meisje al dood lag. Een alcoholtest wees 1,35 promille uit, maar bewijs voor betrokkenheid bij haar dood was er toen niet. Hij mocht gaan. Zijn betrokkenheid kwam aan het licht na de DNA-analyse.

Psychiatrische instelling
De verdachte diende in 2022 een asielaanvraag in, die werd afgewezen. Sinds maart 2025 kon hij eigenlijk worden uitgezet naar Litouwen, maar dat gebeurde niet. In juli zat hij kort in de cel omdat hij een boete niet had betaald. Een poging om hem in vreemdelingendetentie te plaatsen strandde voor de rechtbank. Ondertussen vroeg hij alweer asiel aan.

De onderzoeksrechter besliste om hem niet in voorarrest te plaatsen, maar in een psychiatrische instelling onder te brengen. Justitie vermoedt dat de man psychische problemen had op de dag van de feiten. Eerder werd bij hem paranoïde schizofrenie vastgesteld. Of hij uiteindelijk een celstraf krijgt of langdurig in een kliniek wordt vastgezet, is nog onduidelijk.

Willekeurig slachtoffer
Waarom de tiener moest sterven, blijft een raadsel. Volgens de aanklager was ze een willekeurig slachtoffer.

Bekend is wel dat de verdachte vaker onder valse namen opereerde. Speurders proberen nu zijn ware identiteit te achterhalen.

De zaak doet in Duitsland veel stof opwaaien. De politie riep al op tot voorzichtigheid na wilde speculaties op sociale media, waar onder meer de lokale AfD-afdeling al van moord sprak. De familie van het meisje klopte intussen aan bij politieke partijen, in de hoop dat de waarheid volledig boven water komt.

https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
  Spellchecker vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:10:55 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218624856
Krijg er ook een Lisa vibe bij:
Dat ze zijn ware identiteit niet kunnen achterhalen, uitgeprocedeerd en toch blijven en dan een willekeurig meisje vermoorden.

Echt wtf gebeurt er allemaal joh?
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:18:13 #4
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218624865
Migra... mannenprobleem!
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:18:25 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218624868
:{

Sinds dat voor de trein duwen een aantal jaren geleden voor het eerst in het nieuws was, of mij in ieder geval opviel, sta ik op het perron altijd met m'n rug tegen een muurtje als ik vrij dicht bij de rails sta. Inmiddels eigenlijk onbewust/automatisch. Is toch te triest voor woorden :{
pi_218624885
Wir schaffen das
No bitch to me
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:21:48 #7
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218624907
We zijn goed op weg naar minder minder minder ^O^
pi_218624963
quote:
Hij mag blijven, missie geslaagd.
pi_218624972
:r
U MAD?
pi_218624991
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:24 schreef Nober het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Zo cynisch had ik het nog niet bekeken. "Justitie vermoedt dat de man psychische problemen had op de dag van de feiten."
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:27:16 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218625010
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:24 schreef Nober het volgende:

[..]
Volledig betaald en verzorgd ook nog. Eigenlijk een wonder dat het niet vaker gebeurt wat dat beftreft :{
pi_218625027
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
In Duitsland zijn ze momenteel ook flink in shock.

Een uitgeprocedeerde Irakese asielzoeker heeft een 16 jarig meisje vanuit het niets voor de trein gegooid. Meisje is overleden.

Dat is toch afschuwelijk.
Compleet failliet van het Europese asielsysteem.

Hier een vertaling van een stuk van het Duitse artikel, ik ga kijken of ik een Nederlandstalig stuk kan vinden. Zal de OP dan aanvullen.
[..]
https://www.spiegel.de/pa(...)08-99e4-03dc738bb350

Hoe kunnen we dit faalbeleid stoppen?

Edit:
Nederlandstalig artikel gevonden:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
Haha. Zoveel artikelen en nog altijd zijn er mensen die de kop in het zand hebben. Verschrikkelijk.
pi_218625038
En dan die ouders. Daar breekt je hart toch voor. Mochten zelf er achteraan gaan wat er nu precies gebeurd is. Want stel je voor dat je de AfD munitie geeft.

quote:
De zaak doet in Duitsland veel stof opwaaien. De politie riep al op tot voorzichtigheid na wilde speculaties op sociale media, waar onder meer de lokale AfD-afdeling al van moord sprak. De familie van het meisje klopte intussen aan bij politieke partijen, in de hoop dat de waarheid volledig boven water komt.
pi_218625190
twitter

De maat is daar zo ongeveer ook wel vol kan ik me zo voorstellen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:03:05 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218625348
En de politiek blijft maar wegkijken.

Wil je een grote PVV? Want zo krijg je een grote PVV. En ik heb daar totaal geen zin in.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:18:42 #16
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218625455
Echt ziek dit
Want het wetboek ken ik ook
pi_218625483
Het argument van het deugvolk is dat autochtonen dit ook zovaak doen. Koekoek!
pi_218625540
Dit is het meisje wat voor de trein is geduwd.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:36:44 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218625550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 21:03 schreef Nattekat het volgende:
En de politiek blijft maar wegkijken.

Wil je een grote PVV? Want zo krijg je een grote PVV. En ik heb daar totaal geen zin in.
jA mAaR iN aBsoLuTe CiJfeRs PlEgEn AuToChTonEn MeEr mIsDrIjVeN dAn IrAkEzEn
pi_218625566
Verschrikkelijk. Weer een familie geraakt en een onschuldig meisje vermoord door ons bizarre asielbeleid.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:41:56 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218625598
Ik val in herhaling, maar damn dit is echt een topweek voor de diversiteit, zoveel geweld, zoveel doden, zoveel verrijking!

Lisa, homos in de Seine, rellen in zwitserland, dode tiener voor de trein, wat een week voor de empatische linksmensch O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:45:00 #22
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218625616
quote:
De immigratiedienst diende vervolgens een verzoek tot uitzetting en detentie in, maar dit verzoek werd afgewezen door de rechtbank van Hannover. De 31-jarige diende vervolgens blijkbaar een nieuwe asielaanvraag in in Friedland ( Nedersaksen ).
Dat vreemden eindeloos kunnen procederen en eindeloze rechten krijgen toegeschoven is een gotspe.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:46:19 #23
338319 ZarB
Piña colada
pi_218625624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Zo cynisch had ik het nog niet bekeken. "Justitie vermoedt dat de man psychische problemen had op de dag van de feiten."
En in zo'n instelling kunnen ze hem toch niet helpen. Het idee dat iedereen met geestelijke problemen geholpen kan worden moeten we ook maar eens vanaf. Sommige lichamelijke ziektes zijn ook niet te genezen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218625637
Het is toch ongelofelijk dat dit soort uitschot wordt beloond door ze hier op te nemen met alle gevolgen voor ons zorgsysteem.

Als dát de consequentie is, dan zullen er nog heel veel van dit soort gevallen volgen. Deze mensen doen alles om niet teruggestuurd te worden naar hun land van herkomst, en zie hier het resultaat.

En dat noemen ze dan een psychische stoornis 8)7
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:47:49 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218625638
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 21:41 schreef HeatWave het volgende:
Ik val in herhaling, maar damn dit is echt een topweek voor de diversiteit, zoveel geweld, zoveel doden, zoveel verrijking!

Lisa, homos in de Seine, rellen in zwitserland, dode tiener voor de trein, wat een week voor de empatische linksmensch O+.

In Dresden heeft van de week weer een Syrier wild om zich heen gestoken. In Duitsland is dit echt dagelijkse kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')