Heb jij nog suggesties voor de oplossing ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:39 schreef Momo het volgende:
Jammer dat er geen genuanceerd gesprek kan worden gevoerd over wat te doen met dit soort gevaarlijke figuren die illegaal zijn zonder links/rechts schuldig geneuzel.
Er gaan inmiddels meer stemmen op om het stelsel eens grondig te veranderen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:39 schreef Momo het volgende:
Jammer dat er geen genuanceerd gesprek kan worden gevoerd over wat te doen met dit soort gevaarlijke figuren die illegaal zijn zonder links/rechts schuldig geneuzel.
Zou misschien een oplossing kunnen zijn, al weet ik niet of dit kan met wetten. En in sommige gevallen zal je misschien uitzonderingen krijgen als ergens een oorlog uitbreekt en mensen per direct vluchten.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Er gaan inmiddels meer stemmen op om het stelsel eens grondig te veranderen.
[ x ]
Ik weet ook niet of je hiervoor mensenrechtenverdragen aan moet passen. Maar het uitgangspunt lijkt mij helder.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou misschien een oplossing kunnen zijn, al weet ik niet of dit kan met wetten. En in sommige gevallen zal je misschien uitzonderingen krijgen als ergens een oorlog uitbreekt en mensen per direct vluchten.
Ze zouden ook strenger moeten zijn op asielzoekers of statushouders die serieuze overtredingen begaan. Al willen andere landen nooit dat soort probleemgevallen terugnemen.
https://www.ewmagazine.nl(...)asielbeleid-1498620/quote:Ook wil De Wever een nieuw asielsysteem op basis van vier uitgangspunten. Het belangrijkste punt is dat migranten die zonder toestemming Europese grond betreden, het recht verspillen om ooit nog Europees burger te worden.
‘Zij die erin slagen de EU zonder toelating fysiek te betreden, mogen nooit burgerschap verkrijgen. Ze mogen van Europa nooit hun thuis maken.’
Je moet dan denk ik wel DNA opslaan van iedere nieuwkomer, aangezien ze zo een nieuwe identiteit verzinnen, is dat juridisch haalbaar?quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Er gaan inmiddels meer stemmen op om het stelsel eens grondig te veranderen.
[ x ]
Dat heet gezond verstand, ik deed het altijd al omdat ik niemand vertrouw in mijn rug.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:18 schreef kwiwi het volgende:
![]()
Sinds dat voor de trein duwen een aantal jaren geleden voor het eerst in het nieuws was, of mij in ieder geval opviel, sta ik op het perron altijd met m'n rug tegen een muurtje als ik vrij dicht bij de rails sta. Inmiddels eigenlijk onbewust/automatisch. Is toch te triest voor woorden
Dan moeten we dat maar juridisch mogelijk maken als daar het pijnpunt ligt.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:18 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je moet dan denk ik wel DNA opslaan van iedere nieuwkomer, aangezien ze zo een nieuwe identiteit verzinnen, is dat juridisch haalbaar?
De unie zou dit op moeten lossen, en wel sneller dan nu. Het hele systeem is zo ingerichtquote:Op vrijdag 5 september 2025 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moeten we dat maar juridisch mogelijk maken als daar het pijnpunt ligt.
Ons huidige vreemdelingenbeleid legt een bom onder Schengen. En geen enkel land of bevolking is blij met hoe het nu gaat. Alleen vind ik de EU altijd weer zo traag reageren.
Daarin ben ik het eens met De Wever: we moeten als Benelux hierin gewoon de handen in een slaan en onze krachten bundelen om dit voor elkaar te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |