Dat kwam hier 7 km verderop na de regen pasquote:Op woensdag 3 september 2025 19:59 schreef DemonRage het volgende:
Hehe, er is een bui gearriveerd in Eindhoven.
Vooralsnog geen onweer (of ik heb er gewoon nog niets van gemerkt)
Nou ja, meer een terreurbui en wat onweer in de vertequote:
Terreur buien hit?quote:
Zit je bet aan de goede kantquote:Op woensdag 3 september 2025 19:30 schreef mitt het volgende:
[..]
Iets verderop
Bijzonder weertje, dat zeker.
Ja hoor, iets naar het noorden krijgen ze er weer van langs. Hier iets zuidelijker/westelijker (geen idee waar hij precies zit) weer een enorme flopshowquote:
Ik HAAT woeiquote:Op donderdag 4 september 2025 09:26 schreef MissHobje het volgende:
Prachtige dag nu al, wel lekker woei! Krijg al zin in strand
Denk dat hier de airco nog wel even aan moet komend weekendquote:Op donderdag 4 september 2025 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Het airco seizoen loopt hier op zijn eind.... finally
Gister al 27.5 graden in de woonkamer zonder airco, dus gewoon met de plafond ventilatoren was het prima uit te houden. (week daarvoor hadden we nog 30c binnen als we de airco niet aan zouden doen)
Luchtvochtigheid is ook merkbaar omlaag gegaan afgelopen week
Bij mij ook geen onweer... misschien de nacht maar niet gemerktquote:Op donderdag 4 september 2025 09:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Flopshow? Geen enkel ontlading gezien, wat buien en wind zoals verwacht. Dus inderdaad flopshow!
Graadje of 27 in jouw omgeving dit weekend zie ik. Heftig idd.quote:Op donderdag 4 september 2025 09:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk dat hier de airco nog wel even aan moet komend weekend
Snap wel dat jij iets verder landinwaarts gaat verhuizen. Hoge luchtvochtigheid met hoge temperaturen is dicht aan de kust gewoon best wel goor elke dag. Dat heb je hier dus ook. Verschilt wel tussen hoog en heel hoog, maar fijn is andersquote:Op donderdag 4 september 2025 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graadje of 27 in jouw omgeving dit weekend zie ik. Heftig idd.
Echter in jouw microklimaat zal dat vast resulteren in gevoelstemperaturen van 38 graden bij onbewolkt en volledig windstil.
Absoluut. We zijn inmiddels ook al paar keer richting omgeving Murcia gereden in juli/augustus, om het alvast wat te gaan ervaren.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Snap wel dat jij iets verder landinwaarts gaat verhuizen. Hoge luchtvochtigheid met hoge temperaturen is dicht aan de kust gewoon best wel goor elke dag. Dat heb je hier dus ook. Verschilt wel tussen hoog en heel hoog, maar fijn is anders
Hihiquote:Op donderdag 4 september 2025 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Absoluut. We zijn inmiddels ook al paar keer richting omgeving Murcia gereden in juli/augustus, om het alvast wat te gaan ervaren.
En daar op een terrasje in de schaduw gezeten bij 37 graden en 23% rv .... met een briesje, prima.
Ja het is warm, uiteraard.... maar zo goed als geen plakzweet-lichaam, het is prima vol te houden.
Vervolgens kom je weer hier bij 32 graden en 69% lv en je bent continu zeiknat en het voelt alsof je in een broeikas zit
Spanje. Kiezen tusse kutweer en nog kutter weerquote:Op donderdag 4 september 2025 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Absoluut. We zijn inmiddels ook al paar keer richting omgeving Murcia gereden in juli/augustus, om het alvast wat te gaan ervaren.
En daar op een terrasje in de schaduw gezeten bij 37 graden en 23% rv .... met een briesje, prima.
Ja het is warm, uiteraard.... maar zo goed als geen plakzweet-lichaam, het is prima vol te houden.
Vervolgens kom je weer hier bij 32 graden en 69% lv en je bent continu zeiknat en het voelt alsof je in een broeikas zit
Inmiddels prettige 28 graden en 34% lv dus de "hihi" is voorbij. Succes met wat je te wachten staat:quote:
Ik ga vast 'voorkoelen' denk ik ja.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graadje of 27 in jouw omgeving dit weekend zie ik. Heftig idd.
Echter in jouw microklimaat zal dat vast resulteren in gevoelstemperaturen van 38 graden bij onbewolkt en volledig windstil.
Wacht maar.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inmiddels prettige 28 graden en 34% lv dus de "hihi" is voorbij. Succes met wat je te wachten staat:
[ afbeelding ]
Hihi
Vergeet niet de koelvesten in de diepvries kist te leggen.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga vast 'voorkoelen' denk ik ja.
Check.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vergeet niet de koelvesten in de diepvries kist te leggen.
Tsja. Mensen hebben verschillende smaken hequote:Op donderdag 4 september 2025 11:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Spanje. Kiezen tusse kutweer en nog kutter weer
En het wordt alleen maar erger.
Hooguit dat ik eens in de winter naar Spanje zou gaan je, dan is het voor mij nog net te doenquote:Op donderdag 4 september 2025 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja. Mensen hebben verschillende smaken he![]()
Ik heb geen grote problemen met 30+ zolang het droge hitte is, en ja de klamme hitte hier in de zomer aan de kust vind ik idd minder, geef ik zonder problemen toe.
Maar tevens is de 30+ periode hier min of meer 3 maanden. Dus 9 maanden per jaar is het sowieso meer dan prima.
Maar anyway, in mijn bescheiden mening is het belangrijk dat je op zijn minst de ruime meerderheid van het jaar je je prettig voelt in het klimaat waarin je leeft.
In mijn geval was dat in Nederland rond de 30% en hier in Spanje 75% (3 maanden minder prettig, 9 maanden gewoon prettig) Voor jou is het denk ik ook zo, maar dan precies andersom verdeeld, nietwaar? Ergo; je zit dan prima waar je zit, toch?
Tot slot, het is voor mij ook het landschap, de bergen en natuur hier, de cultuur, en alles eromheen. Het licht is hier ook gewoon anders, is moeilijk te beschrijven voor me. Komt denk ik ook omdat uiteraard het landschap hier mediterraans is, de huizen een andere kleur hebben, het zonlicht reflecteert ook anders dan in NL. Je kan hier in December nog steeds s'middags met je zonnebril op lopen omdat het gewoon alsnog bright as fuck is. I love it.![]()
En ja dat is niet iedereens voorkeur, I know that, en gelukkig maar, komen al genoeg Hollanders deze kant op namelijk
Spanje is fucking groot he. Je kan ook naar het 'groene' noord Spanje, Bilbao / Santander. Heb je haast nog meer regen jaarrond dan Nederlandquote:Op donderdag 4 september 2025 12:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hooguit dat ik eens in de winter naar Spanje zou gaan je, dan is het voor mij nog net te doen
Landschap is bijna ieder land wel een verbetering ten opzichte van Nederland.
Waar?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |