A is 100% verantwoordelijk voor het huishouden daar. Boodschappen, basic schoonmaaktaken etc. Sinds de geruchtenstroom is begonnen (twee jaar geleden dus), zijn alle hulpverleners die aan huis kwamen (thuiskapper, schoonmaakhulp etc) gestopt omdat ze 'niet bij een <specifiek soort crimineel> in huis wilden komen'. Dus M is de sigaar als A uit beeld is.quote:
Omdat M mijn directe-aangetrouwde-familielid is? En er verder niemand is die iets doet?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
Waarom zou jij daar iets mee moeten
Hopelijk niet. Oh fuck. Daar heb ik niet eens over nagedacht. Als ze beiden schuldig worden bevonden is de t*fuszooi wel compleet, ja.quote:
Ik woon al tien jaar niet meer in Schotland, geen idee. Maar.. I guess? Lijkt me dat daar ook wachtlijsten zijn enzo. Je kunt niet vanaf overmorgen ergens terecht, doorgaans..quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:15 schreef Armani XL het volgende:
Neem aan dat er in Schotland ook wel zorginstellingen zijn waar iemand die volledig hulpbehoevend is kan aankloppen?
Ja en? Had ie niet moeten doen wat ie heeft gedaan. Hoe is dat nu ineens per sé jullie probleem? Jullie wonen hier, zij woont daar, in huis nemen kan niet, jij wil je vrouw niet X tijd missen etc etc. Je sluit zo'n beetje alles al uit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:10 schreef User16909 het volgende:
[..]
A is 100% verantwoordelijk voor het huishouden daar. Boodschappen, basic schoonmaaktaken etc. Sinds de geruchtenstroom is begonnen (twee jaar geleden dus), zijn alle hulpverleners die aan huis kwamen (thuiskapper, schoonmaakhulp etc) gestopt omdat ze 'niet bij een <specifiek soort crimineel> in huis wilden komen'. Dus M is de sigaar als A uit beeld is.
Kunnen wij als 'naasten' iemand (M) dwingen om een verzorgingstehuis in te gaan? Ofzo?
Waarom dwingen? Wil M niet?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:10 schreef User16909 het volgende:
[..]
A is 100% verantwoordelijk voor het huishouden daar. Boodschappen, basic schoonmaaktaken etc. Sinds de geruchtenstroom is begonnen (twee jaar geleden dus), zijn alle hulpverleners die aan huis kwamen (thuiskapper, schoonmaakhulp etc) gestopt omdat ze 'niet bij een <specifiek soort crimineel> in huis wilden komen'. Dus M is de sigaar als A uit beeld is.
Kunnen wij als 'naasten' iemand (M) dwingen om een verzorgingstehuis in te gaan? Ofzo?
Absoluut, maar die zijn dus al jaren uit beeld omdat niemand iets met A te maken wil hebben (eerst door geruchten, nu door bekende misdaad). Hun huis is nog net niet met eieren bekogeld, maar de kans dat dat gaat gebeuren is extreem hoog.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:16 schreef Cupfighter het volgende:
Is dit niet een taak voor de hulpverlening?
Ik snap niet zo goed waar je op baseert dat die kans 'extreem hoog' is? Maar dat terzijde, wat maakt het uberhaupt uit of dat huis wel of niet met eieren bekogeld wordt? Dat zijn allemaal bijzaken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:22 schreef User16909 het volgende:
[..]
Absoluut, maar die zijn dus al jaren uit beeld omdat niemand iets met A te maken wil hebben (eerst door geruchten, nu door bekende misdaad). Hun huis is nog net niet met eieren bekogeld, maar de kans dat dat gaat gebeuren is extreem hoog.
A gaat levenslang de bak in toch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:22 schreef User16909 het volgende:
[..]
Absoluut, maar die zijn dus al jaren uit beeld omdat niemand iets met A te maken wil hebben (eerst door geruchten, nu door bekende misdaad). Hun huis is nog net niet met eieren bekogeld, maar de kans dat dat gaat gebeuren is extreem hoog.
M wil niet naar een instelling. Ik verwacht dat M eerder verhongert, dan dat ze een opname accepteert.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:20 schreef embedguy het volgende:
[..]
Waarom dwingen? Wil M niet?
En zou M nog steeds niet willen na een maand weg te hebben zitten kwijnen zonder zorg?
Excuses als ik hier overheen heb gelezen.
Extreem hoog door het type misdrijf. Het is van het soort waar huizen van daders bekogeld en beklad worden met krachttermen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je op baseert dat die kans 'extreem hoog' is? Maar dat terzijde, wat maakt het uberhaupt uit of dat huis wel of niet met eieren bekogeld wordt? Dat zijn allemaal bijzaken.
Maar A gaat toch de bak in dan is dat probleem opgelost toch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:22 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ja geen idee. Ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen. Ik heb twee jaar lang medelijden gehad met A omdat er 'valse beschuldigingen' waren en heb ook hardop (niet tegen mensen die A kent, maar tegen mijn eigen hulpverleners) uitgesproken dat ik niet geloof dat er iets gebeurd kan zijn. Nu heeft A ineens bekend.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maar A gaat toch de bak in dan is dat probleem opgelost toch?
Ja, leuk joh, maar in het licht van waar dit topic om gaat is een ei tegen een huis aan nou niet hetgene waar je op zou moeten focussen. Dus ja, het is in die zin wel degelijk bijzaak.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:33 schreef User16909 het volgende:
[..]
Extreem hoog door het type misdrijf. Het is van het soort waar huizen van daders bekogeld en beklad worden met krachttermen.
Is niet echt bijzaak. Dorpsgenoten die je huis (of de persoon) aanvallen zorgen niet bepaald voor een gevoel van veiligheid.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja en? Had ie niet moeten doen wat ie heeft gedaan. Hoe is dat nu ineens per sé jullie probleem? Jullie wonen hier, zij woont daar, in huis nemen kan niet, jij wil je vrouw niet X tijd missen etc etc. Je sluit zo'n beetje alles al uit.
Dus nogmaals; waarom zouden uitgerekend jullie hier iets mee moeten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |