quote:
Op maandag 20 oktober 2025 12:10 schreef User16909 het volgende:Update: partner weigert met M te bellen/praten sinds veroordeling. Mening: Waarom moet ik in vredesnaam een goede relatie onderhouden met iemand die bewust twintig jaar samen blijft met een crimineel?
Dat iemand een vraag stelt wil niet altijd zeggen dat ze een antwoord van je nodig hebben. Het kan vaak al opluchten om de frustratie met jou te delen. En hier is dat verpakt in een ogenschijnlijke vraag, maar die hoef je niet letterlijk te nemen.
En ‘ik weet het ook niet’ is ook een prima antwoord. Waarmee je laat zien dat je het onbegrip van je partner snapt en hij daar niet alleen in staat.
quote:
^Zucht. Daar weet ik dus ook geen antwoord op, maar M stuurt me wel steeds berichten op Messenger om te vragen of partner haar kan bellen. Ik zeg steeds braaf: "Ik geef 't door", maar als partner dan vervolgens blijft weigeren, weet ik ook niet wat ik er verder mee moet.
Ik geloof dat de optie 'alle contact met M en A verbreken' in gang is gezet.
Doordat je zegt ‘ ik geef het door’ blijf je voor M een ingang naar je partner.
Jij hebt daar last van.
Mijn tip: wees duidelijk naar M. Zeg dat je geen tussenpersoon meer wil zijn en niet meer door haar benaderd wil worden (in het algemeen of alleen voor deze vraag, ik weet niet welke mate van contact jij zelf wel nog zou willen). Ik neem aan dat M contactgegevens van partner heeft?
En negeer vervolgens alle vragen in die richting. Of, als je geen contact meer wil, blokkeer M.
En eigenlijk zou je dit ook met je partner moeten bespreken. Zeker als hij nog niet naar M gecommuniceerd heeft dat hij geen contact wil (dat haal ik niet uit je tekst dus weet ik niet). Dat jij overlast ervaart door zijn keuze. Bij hem duidelijk krijgen of M wel weet dat hij geen contact meer wil.
Als M dat weet dan kun je daar in jouw boodschap aan M nog naar verwijzen.
Als M dat niet weet dan is het toch echt aan je partner om dat een keer te melden. Als M geen gegevens van hem heeft en hij die niet wil delen kan hij een tijdelijk account of mailadres gebruiken. Maar hij moet het zelf doen, is niet jouw verantwoordelijkheid.
En als M jou dan alsnog blijft benaderen geldt het eerste deel van mijn advies.
Stel je eigen grenzen hierin.