In dat geval zouden we de rekening ook keihard moeten doorsturen naar België, wij lossen hun shit immers op.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zelfs als ze dat niet hebben. Een paar weken geleden nog een rechter die het terugzenden naar België (!) verbood
Nou ja België kan er ook niks aan doen dat de Nederlandse rechter dit verboden heeft (niet dat ze klagen denk ikquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
In dat geval zouden we de rekening ook keihard moeten doorsturen naar België, wij lossen hun shit immers op.
Nee de Belgische overheid zorgt niet voor voldoende capaciteit waardoor mannen veelal niet opgevangen kunnen worden, ik kan me de gedachtegang van de rechter op zich voorstellen. Sowieso is het bizar dat dit probleem binnen de EU niet opgelost word, Hongarije neemt maar 40 asielzoekers per jaar opquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou ja België kan er ook niks aan doen dat de Nederlandse rechter dit verboden heeft (niet dat ze klagen denk ik). Maar het is compleet verknipt natuurlijk
Moeten zij weten, maar het is van de zotte dat we ze dus niet uit kunnen zetten naar Belgiequote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee de Belgische overheid zorgt niet voor voldoende capaciteit waardoor mannen veelal niet opgevangen kunnen worden, ik kan me de gedachtegang van de rechter op zich voorstellen. Sowieso is het bizar dat dit probleem binnen de EU niet opgelost word, Hongarije neemt maar 40 asielzoekers per jaar op![]()
![]()
Neemt niet weg dat we de rekening nog steeds wel kunnen sturen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Moeten zij weten, maar het is van de zotte dat we ze dus niet uit kunnen zetten naar Belgie
Terug willen of niet is toch niet onderdeel van de vraag of er asiel wordt verleend?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 01:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het zal er wel mee te maken hebben dat de meeste Syrische vluchtelingen inmiddels al zo lang in Nederland wonen dat ze hier mogen blijven en niet meer gedwongen teruggestuurd kunnen worden. Mogelijk speelt ook mee dat ze ook niet meer terug willen, niet alleen om dat het leven in Nederland toch wat comfortabeler is, maar ook omdat ze de nieuwe machthebbers in Syrië eigenlijk ook niet willen.
Dat alle linkse partijen onbeperkte migratie willen is een verzinsel van rechts.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:48 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dus een links kabinet gaat voor beter beleid zorgen terwijl zij met open armen vluchtelingen willen ontvangen? Dat dat niet werkt blijkt nu steeds meer. En dat terwijl de migratiediscussie momenteel toch wel op 1 staat. Zie de PVV in de peilingen. Er is maar 1 reden waarom die zo hoog staan.
Uiteraard, en dan als er na een paar maanden niet betaald wordt Big Frank sturenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat we de rekening nog steeds wel kunnen sturen.
Nee, ze hebben allemaal een trauma jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Terug willen of niet is toch niet onderdeel van de vraag of er asiel wordt verleend?
Ik heb een aantal podcasts geluisterd, en ik vraag me eigenlijk af of het niet zou helpen om standaard bij elke asielzoeker uit een aantal landen een psychologische test af te nemen. Ze hebben vaak traumas opgelopen voor en tijdens hun vlucht, plus dat ze gewend zijn aan hele andere manieren om daar (niet) mee om te gaan. Zo'n test zou dan kunnen leiden tot een verplichte behandeling, al dan niet in een gesloten inrichting als de test aantoont dat er gevaar voor de samenleving is.
Die is doodquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uiteraard, en dan als er na een paar maanden niet betaald wordt Big Frank sturen
[ afbeelding ]
Niet allemaal, maar vanuit sommige landen veel wel, of dat beweren ze, en liegen bij asiel-aanvraag lijkt me sowieso reden tot afwijzen. En dat zou er bij zo'n onderzoek ook uitkomen. Een extra check voordat ze in de samenleving komen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, ze hebben allemaal een trauma ja![]()
Ze komen allemaal zwaar getraumatiseerd uit zeer onveilige landen - in wat voor een realiteit leef jij?
Dit schorem uit veilige landen helemaal niet meer binnen laten. Niks check of wat dan ook. Op dit soort parelkansen zit helemaal niemand te wachtenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar vanuit sommige landen veel wel, of dat beweren ze, en liegen bij asiel-aanvraag lijkt me sowieso reden tot afwijzen. En dat zou er bij zo'n onderzoek ook uitkomen. Een extra check voordat ze in de samenleving komen.
Wat mij betreft zou Europa een stuk harder moeten optreden tegen veilige landers. Bij de Europese grenzen al, en al helemaal als ze nog een aantal grenzen verder in de EU opduiken. Zet maar opvangcentra op in de veilige landen van herkomst. Als EU zou je toch genoeg gewicht in de schaal moeten kunnen leggen om dat gedaan te krijgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit schorem uit veilige landen helemaal niet meer binnen laten. Niks check of wat dan ook. Op dit soort parelkansen zit helemaal niemand te wachten
Nee hoor, links beleid gaat ongetwijfeld eindigen in meer pathologische empathie voor (niet-Westerse) migranten en dus ook meer asielzoekers en verblijfsvergunningen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:25 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dat alle linkse partijen onbeperkte migratie willen is een verzinsel van rechts.
En beter beleid? Op dit moment is er nauwelijks beleid.
En ja, links beleid is beter dan geen beleid.
De PVV staat zo hoog omdat ze populaire praatjes hebben. Het zijn dan ook populisten.
Maar wat schiet je op met praatjes? De PVV maakt geen beleid, maar sloopt wat beleid en rent dan hard weg. Daar schieten we in Nederland echt niets mee op.
Of je rechts of links bent: Nederland heeft en functionerende regering nodig. Zeker met dit soort issues.
Kabinetten met rechtse en linkse partijen zien dit als een heet hangijzer en doen niets.
Kabinetten met rechtse partijen bezuinigen wat op de IND, roepen dan dat ze hun verkiezingsbeloftes over immigratie, integratie, en de gerelateerde zaken hebben ingelost, en laten de consequenties over aan de maatschappij.
Laat een kabinet met linkse partijen het maar is proberen.
Nee hoor, echt links heeft niks met de mensen die een geloof hebben, omdat ze weten dat de mensen met een geloof tegen individuen groepsdwang gebruiken om hun zin te krijgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, links beleid gaat ongetwijfeld eindigen in meer pathologische empathie voor (niet-Westerse) migranten en dus ook meer asielzoekers en verblijfsvergunningen.
Zoals de eerste regel in de door jou gequote post al zegt:quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, links beleid gaat ongetwijfeld eindigen in meer pathologische empathie voor (niet-Westerse) migranten en dus ook meer asielzoekers en verblijfsvergunningen.
Vooral een verzinsel van populistisch rechts moet ik trouwens wel zeggen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:25 schreef Shotty het volgende:
Dat alle linkse partijen onbeperkte migratie willen is een verzinsel van rechts.
Over onbeperkte migratie heb ik het helemaal niet gehad, ik zei 'meer asielzoekers en verblijfsvergunningen'. Dat is dus een toename van het aantal migranten en niet onbeperkt migratie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
Zoals de eerste regel in de door jou gequote post al zegt:
[..]
Vooral een verzinsel van populistisch rechts moet ik trouwens wel zeggen.
Misschien een trektocht richting Syrië voor die arme jongens regelen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:32 schreef TAmaru het volgende:
Wat erg voor ze dat ze in zo'n uitzichtloze situatie zitten nu hun thuisland veilig is en dat ze zich zo vervelen, zeg
Het migratiesaldo was vorig jaar 138.000. PvdA/GL wil er 40.000-60.000. Dat is dus minder dan nu. Oftewel, links beleid is beter dan geen beleid nu.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Over onbeperkte migratie heb ik het helemaal niet gehad, ik zei 'meer asielzoekers en verblijfsvergunningen'. Dat is dus een toename van het aantal migranten en niet onbeperkt migratie.
Kun je trouwens ook onderbouwen met een paar goede argumenten waarom volgens jou links beleid wél voor een verbetering zou gaan zorgen en ook hoe dit er in de praktijk uit zou zien? Je beticht anderen hier telkens wel van verzinsels, maar je geeft zelf geen enkel argument waarom een links kabinet voor verbetering zou zorgen.
Wat links tot op heden namelijk vooral heeft gedaan is alle oplossing van rechtse kabinetten waar mogelijk tegenwerken en op lokaal niveau laten zien waar men voor staat door bijvoorbeeld statushouders voorrang te geven in de sociale huur.
Wat heb jij nou weer gedronken?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:58 schreef gwn_een_user het volgende:
ik lees tegenwoordig zowat elke dag hetzelfde over de koerden in japan, veel overlast en seksueel misbruik van vrouwen en meisjes
ok? jouw punt?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:41 schreef Shotty het volgende:
[..]
Wat heb jij nou weer gedronken?
De overlast en seksueel misbruik in Japan is inderdaad een groot probleem, maar dat wordt gepleegd door Japanners, niet door Koerden…
misschien moeten we dat dan hier ook maar invoeren. " Syrier? En zit je beetje onrust te stoken? Nou, kom maar even hier met je handje. Ow je hebt ook nog meisjes lastig gevallen? Nou leg je piemeltje ook maar meteen op tafel. Zullen we die ook meteen even kortwieken. Ies koltoer toch? Die wou je toch zo graag meenemen?"quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In Syrië zijn de straffen van een andere orde, daar kon je hand geamputeerd worden voor diefstal.
Geen handje en piemeltje meer. Wedden dat ie alsnog met zijn stompje aan de gang gaat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
misschien moeten we dat dan hier ook maar invoeren. " Syrier? En zit je beetje onrust te stoken? Nou, kom maar even hier met je handje. Ow je hebt ook nog meisjes lastig gevallen? Nou leg je piemeltje ook maar meteen op tafel. Zullen we die ook meteen even kortwieken. Ies koltoer toch? Die wou je toch zo graag meenemen?"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |