Dus? Als je geen helm wil, pak je naar de normale fiets luie mormels.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, maar regels maken voor fatbikes is te lastig, dus dan zijn alle bikes het haasje
Als ik een fietser met een helm zie ga ik full Carmageddon.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:17 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik fiets op mijn ebike niet harder dan op mijn gewone fiets, dus vind ik onnodig. Daarnaast snap ik de statistieken etc die erbij horen, maar is het psychologisch effect voor overige weggebruikers wel dat minder om mijn veiligheid hoeven na te denken, omdat ik een helm draag.
Ja maar dat is omdat je hond erbij is, niet zozeer omdat je een ebike hebt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Oh en ga ik op mijn gewone fiets een stuk sneller de Berg af dan met mijn ebike, omdat Ambar voorop zit en niet gelanceerd hoeft te worden. Dus ik rijd op mijn ebike sowieso ontzettend voorzichtig om mijn kleine boef.
Dit is allemaal geprobeerd en de fabrikanten hadden zelfs al andere varianten klaarstaan. Dus dat werd water naar de zee dragen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon bij alle fatbikes/ebikes zeggen dat de ondersteuning op max 20 km/h mag zitten en dat er anders een kenteken en helm bij moet?
Tevens het importeren van fatbikes verbieden, iets van een keurmerk toevoegen / aankoopbewijs. Zodat elke fatbike / ebike zonder kenteken ook aan die regels moet voldoen.
Gelijk ook het probleem opgelost van alle bejaarden die met 25 km/h door de stad heen sjezen
CarmaLipps.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik een fietser met een helm zie ga ik full Carmageddon.
Dan mogen ze scootmobiels ook even gaan begrenzen en die mensen waarschuwen. Iedereen klaagt maar over die fatbikes maar die scootmobiels zijn ook kut met peren.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon bij alle fatbikes/ebikes zeggen dat de ondersteuning op max 20 km/h mag zitten en dat er anders een kenteken en helm bij moet?
Tevens het importeren van fatbikes verbieden, iets van een keurmerk toevoegen / aankoopbewijs. Zodat elke fatbike / ebike zonder kenteken ook aan die regels moet voldoen.
Gelijk ook het probleem opgelost van alle bejaarden die met 25 km/h door de stad heen sjezen
Volgens mij moet dat best mogelijk zijn. Als ze maar echt willen. Maar de wil om echt iets op te lossen mis ik een beetje in politiek Den Haag.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, maar regels maken voor fatbikes is te lastig, dus dan zijn alle bikes het haasje
Bofkont.quote:
die ondersteuning is al tot max 25.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
nee, daar vind ik ook dat je een helm op moet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Als je geen helm wil, pak je naar de normale fiets luie mormels.
Ohja echt wel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan mogen ze scootmobiels ook even gaan begrenzen en die mensen waarschuwen. Iedereen klaagt maar over die fatbikes maar die scootmobiels zijn ook kut met peren.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:27 schreef gianni61 het volgende:
nee, daar vind ik ook dat je een helm op moet.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:28 schreef Nattekat het volgende:
25km/h is trouwens echt belachelijk hard
Dat mag ook best omlaag naar normaal fietstempo.
Fiets jij wel eens? 25km/h is op een gewone fiets zeker op langere afstand op een normale fiets best haalbaar. Vroeger ook gedaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat hele volksstammen een auto kopen ivm een helmpje.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Helmplicht is ook wel een beetje de fietscultuur om zeep helpen
Met mijn tourfiets is het ook niet meer leuk om een rondje te gaan fietsen. Voorheen was ik degene die iedereen, op de wielrenners na, inhaalde, nu haalt iedere idioot op een ebike me fluitend in, wanneer ik tegen de wind in aan het ploeteren ben.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:28 schreef Nattekat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |