Omdat het een andere diersoort is, het totaal niet op ons lijkt en het knap vervelend is om er eentje in de buurt te hebben.quote:
Maar paarden lijken ook niet op ons maar toch hebben we minder moeite ermee om varkens te doden dan paardenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 03:18 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat het een andere diersoort is en het totaal niet op ons lijkt
Ethiek heeft een esthetische dimensie.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 03:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar paarden lijken ook niet op ons maar toch hebben we minder moeite ermee om varkens te doden dan paarden
Nee, dit zeg ik echt nooit.quote:We zeggen altijd mensen zijn gelijkwaardig.
Willen we welquote:Op woensdag 27 augustus 2025 03:06 schreef Masberum het volgende:
Ik vraag me alleen af, je hebt hele domme mensen en hele slimme mensen. Maar ze zijn nog steeds gelijkwaardig en die willen we niet dood maken.
Afhankelijk van het land waar je in woontquote:Op woensdag 27 augustus 2025 03:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar paarden lijken ook niet op ons maar toch hebben we minder moeite ermee om varkens te doden dan paarden
Die laatste alinea, vraag me af en toe echt af van welke planeet jij komt met je opmerkingenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Willen we welEr zijn genoeg mensen die van mij best dood zouden mogen. Maar daarom hebben we gevangenisstraffen. En we hebben met elkaar afgesproken dat we dat niet doen, vooral omdat dat de maatschappij eenvoudiger maakt om in te leven. Het is erg lastig om in een wereld te leven waar iedereen elkaar constant doodmaakt. Muggen of dieren doodmaken heeft weinig negatieve invloed op ons, tenzij het huisdieren zijn. Daarom mogen we dieren waarmee we geen band hebben over het algemeen wel doodmaken.
Er zijn ook best maatschappijen voor te stellen waar de dommen afgezonderd leven van de slimmen. De dommen worden dan steeds kleiner, lelijker, armer en dommer (omdat ze alleen maar met elkaar voortplanten), terwijl de slimmen steeds groter, mooier, rijker en slimmer worden. Uiteindelijk zal dit vermoedelijk lijden tot genocide.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die laatste alinea, vraag me af en toe echt af van welke planeet jij komt met je opmerkingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |