Ja, of dat inderdaadquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
of gewoon voor ene tientje een afgetrapte fiets kopen en fietsen als je geen geld hebt
Heb er ook wel eens appeltaart mee gemaaktquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh zondeAnders kon je er appelmoes ofzo van maken
Onze grootste sponsor.quote:
Volgens mij is een bijstandsuitkering iets van 1300 euro (en dan krijg je vast wel huur en zorg toeslag).quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:56 schreef kwiwi het volgende:
Zit dat programma Overtreders weer te kijken. Dan heb je van die mensen die een poortje intrappen op het station om zwart te rijden, en vervolgens vertellen ze dat ze geen geld meer hebben om hun OV op te laden. Aan de ene kant vind ik dat wel zielig, en help je die mensen niet met een boete geven. Maar ja je kunt het ook niet laten gaan, en misschien moeten ze leren beter met hun geld om te gaan.
Kan me bijna niet voorstellen dat je in Nederland, met de hoogte van de uitkeringen, echt helemaal niks overhoudt voor een metrokaartje als je een beetje fatsoenlijk met je geld omgaat.
Heb jij toch geen last van. Meer plaats op de weg voor jou.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zal het vast nog gezelliger van worden in de treintje.
De treintjequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zal het vast nog gezelliger van worden in de treintje.
Als je echt niks hebt krijg je toch ook nog extra hulp van de gemeente?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:05 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Volgens mij is een bijstandsuitkering iets van 1300 euro (en dan krijg je vast wel huur en zorg toeslag).
Lijkt mij krapjes met de huidige prijzen voor huur, boodschappen, zorg.
Goed burgerschap is ook aan anderen denken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb jij toch geen last van. Meer plaats op de weg voor jou.
Zou gratis OV ook prima vinden, maar ja dat is me nogal een kostenpost in Nederland. Moet er weer flink in iets gesneden worden dat waarschijnlijk ook gewoon nodig is, zoals onderwijs of zorg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onze grootste sponsor.
Maar zijn gewoon aantal zaken die je als basisdiensten moet zien. NS gooit ieder jaar weer 10-15% bovenop de prijs en gaat het dan vreemd vinden dat er minder mensen in de trein zitten.
Als je de stookkosten niet meer kunt betalen krijg je zelfs gratis geld voor kratten bier en LEGO.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je echt niks hebt krijg je toch ook nog extra hulp van de gemeente?
Ja en omdat er minder mensen in de trein zitten moet de prijs weer omhoog omdat er niet genoeg mensen inzittenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Onze grootste sponsor.
Maar zijn gewoon aantal zaken die je als basisdiensten moet zien. NS gooit ieder jaar weer 10-15% bovenop de prijs en gaat het dan vreemd vinden dat er minder mensen in de trein zitten.
Gelukkig snijden waar daar nu niet inquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou gratis OV ook prima vinden, maar ja dat is me nogal een kostenpost in Nederland. Moet er weer flink in iets gesneden worden dat waarschijnlijk ook gewoon nodig is, zoals onderwijs of zorg.
Geen idee. Ligt denk ik ook aan je gemeente. Volgens mij zijn er wel gemeenten die potjes hebben voor bijzondere bijstand, maar of dat een ‘recht’ is zou ik niet weten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je echt niks hebt krijg je toch ook nog extra hulp van de gemeente?
Kun je straks gratis met de trein naar het ziekenhuis, als je weer eens neer bent gestoken door een ongeschoolde gekkiequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gelukkig snijden waar daar nu niet in
Cursus Arabisch erbij om je in het OV verstaanbaar te kunnen maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kun je straks gratis met de trein naar het ziekenhuis, als je weer eens neer bent gestoken door een ongeschoolde gekkie
Kom je bij het ziekenhuis, deur dicht omdat het is wegbezuinigdquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kun je straks gratis met de trein naar het ziekenhuis, als je weer eens neer bent gestoken door een ongeschoolde gekkie
Zodat het plebs lekker daarmee gaat en wij niet in de file hoeven te staanquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:12 schreef Ygritte het volgende:
Waarom zou openbaar vervoer gratis moeten zijn?
Nou op zich zou het fijn zijn als dat gratis is, zodat iedereen in ieder geval ten alle tijde* mobiel is. Geld of geen geld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:12 schreef Ygritte het volgende:
Oh ja eenschquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zodat het plebs lekker daarmee gaat en wij niet in de file hoeven te staan
"Wij zijn permanent gesloten. Maar u kon hier in ieder geval gratis naartoe met de trein! Grgr."quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kom je bij het ziekenhuis, deur dicht omdat het is wegbezuinigd
hoef je niet te glippenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:12 schreef Ygritte het volgende:
Van mij zou dat niet hoeven. ik vind het tegenwoordig wel vreselijk duur dus dat er een gesubsidieerde variant zou bestaan voor mensen die het écht nodig hebben kan ik mij dan nog wel iets bij voorstellen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan mensen die naar ziekenhuizen/hulpverleners moeten, jongeren die geen recht op een ov kaart hebben maar wel naar school moeten, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou op zich zou het fijn zijn als dat gratis is, zodat iedereen in ieder geval ten alle tijde* mobiel is. Geld of geen geld.
*Tenzij blaadjes op de rails, of vlokken sneeuw, of regen, of teveel zon.
Te dicht bij je telefoon gehouden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kwam terug in het hotel en tien deed de card het niet om mijn deur open te maken. Dus ik kon mijn kamer niet meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |