abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:24:27 #1
367000 roos94
pi_218596641
Wanneer er een bankoverval of verkrachting wordt gepleegd is niet de vraag "was het een man of vrouw" nee de vraag is 'hoe zag die man eruit'.

Er zijn uitzonderingen, maar bijna alle veroordeelden van verkrachtingen, overvallen, misbruik, moord zijn man.

Doen vrouwen net zoveel shit en worden ze niet gepakt?
Hebben mannen een genetisch profiel die meer neigt naar ellende?

Wat maakt dat een vrouw niet in de bosjes staat te wachten om een tienermeisje om te brengen en een man wel?

Heeft het allemaal te maken met libido of testosteron?

Zijn mannen meer gevoelig voor status en groepsdruk?

Hoe kan die verhouding zó scheef zijn?
pi_218596693
https://www.omroeppenm.nl(...)onderzoekt-toedracht

Stel ik jou de vraag, wat maakt het uit dat het slachtoffer een vrouw is, als mannen ook slachtoffer zijn, wat nauwelijks in de media te horen is?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:34:27 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218596742
Testosteron
The End Times are wild
pi_218596765
Opvoeding. Ik ben zo Nederlands als een glas melk, de omgeving waarin ik opgroeide ook, en jongens krijgen al van kleins af aan te horen dat ze stoer moeten zijn. En dat dat vooral is met machogedrag én geweld.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:45:04 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218596813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:37 schreef Ilse10 het volgende:
Opvoeding. Ik ben zo Nederlands als een glas melk, de omgeving waarin ik opgroeide ook, en jongens krijgen al van kleins af aan te horen dat ze stoer moeten zijn. En dat dat vooral is met machogedrag én geweld.
Rare post dit.

1. Nederlandse opvoedingen zijn doorgaans veel minder gefocussed op machogedrag dan andere landen
2. Denken dat je sterk en stoer moet zijn heeft niks te maken met geweld en misdrijven plegen en meer met zelfvertrouwen.

In werkelijkheid is de reden dat voornamelijk mannen misdrijven plegen een veel complexer vraagstuk dan "oh ik mocht vroeger niet huilen als ik van de wip afviel". Maar er missen op dit moment bij de meeste mensen enkele sleutelinzichten die de nuance aanbrengen.

Eentje van de vele zulks sleutelinzichten is: waarom stelen mannen vaker? Wellicht deels omdat mannen degene zijn die bereid zijn de fysieke arbeid te stoppen in het vergaren van overlevingsmiddelen in benauwde situaties waar vrouwen een beetje die verwachting dus outsourcen naar mannnen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218596821
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet terug naar land van herkomst. Omdat ie hier als illegaal is bestempeld, kan hij geen huis krijgen. Door een misdrijf te plegen, hoe wrang ook, heeft hij onderdak geregeld in het land waar hij is aangekomen en plukt hij indirect de vruchten van de economie van het land.

Vrouwen van dergelijke culturen staan in het land van herkomst voortdurend achter het aanrecht, daar zijn gelijkheid en gelijke rechten iets wat ze mogelijkerwijs uit een sprookjesboek kunnen opdoen, net zoals mensen hier kunnen fantaseren over een zwevend tapijt of een wensuitbrengende geest uit een fles. Pas als de man in het land van aankomst een beroep doet op de rechten van het land van aankomst om zijn familie hier naartoe over te laten vliegen, dikwijls omdat hij zich hier succesvol gevestigd heeft, doet de vrouw hier ook haar intrede.

[ Bericht 47% gewijzigd door Metalfrost op 26-08-2025 13:52:20 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_218596830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:46 schreef Metalfrost het volgende:
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet terug naar land van herkomst. Omdat ie hier als illegaal is bestempeld, kan hij geen huis krijgen. Door een misdrijf te plegen, hoe wrang ook, heeft hij onderdak geregeld in het land waar hij is aangekomen en plukt hij indirect de vruchten van de economie van het land.
Lees eerst de OP en probeer het nog eens.
pi_218596858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rare post dit.

1. Nederlandse opvoedingen zijn doorgaans veel minder gefocussed op machogedrag dan andere landen
2. Denken dat je sterk en stoer moet zijn heeft niks te maken met geweld en misdrijven plegen en meer met zelfvertrouwen.

In werkelijkheid is de reden dat voornamelijk mannen misdrijven plegen een veel complexer vraagstuk dan "oh ik mocht vroeger niet huilen als ik van de wip afviel". Maar er missen op dit moment bij de meeste mensen enkele sleutelinzichten die de nuance aanbrengen.

Eentje van de vele zulks sleutelinzichten is: waarom stelen mannen vaker? Wellicht deels omdat mannen degene zijn die bereid zijn de fysieke arbeid te stoppen in het vergaren van overlevingsmiddelen in benauwde situaties waar vrouwen een beetje die verwachting dus outsourcen naar mannnen.
Ik zag laatst nog een filmpje waarbij zakkenrollers gesnapt werden.
Het was wel een groepje Oost Europese vrouwen.
Het is echt niet zo dat er geen vrouwelijke criminelen zijn.
Ze doen het alleen anders. Geniepiger.
Bijvoorbeeld door oude mensjes hun geld, pasjes en sieraden aan de deur af te laten geven.
  Miss 200.000.000! dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:52:22 #9
367000 roos94
pi_218596870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld door oude mensjes hun geld, pasjes en sieraden aan de deur af te laten geven.
Ik denk niet dat zakkenrollers onder zware delicten vallen
pi_218596885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Lees eerst de OP en probeer het nog eens.
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'

Ik heb daarna wat toegevoegd aan mijn reactie.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218596891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:52 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat zakkenrollers onder zware delicten vallen
Ik vind het zwaar genoeg
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:55:18 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218596897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Dat is een ander sleutelinzicht idd. De cijfers zijn niet per se zo sterk uit elkaar. Alleen vrouwen kiezen minder vaak voor misdaad met fysiek geweld dan mannen. Voor ik denk vrij duidelijke redenen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218596912
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dat is een ander sleutelinzicht idd. De cijfers zijn niet per se zo sterk uit elkaar. Alleen vrouwen kiezen minder vaak voor misdaad met fysiek geweld dan mannen. Voor ik denk vrij duidelijke redenen.
Fysiek zouden ze vaak verliezen, dus doen ze psychische spelletjes en manipulatie. Daar zijn zij dan weer beter in.
Babbeltrucs en zo.
pi_218596924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'

quote:

[..]

Gelul van de bovenste plank, want je verklaart helemaal niks.
pi_218596943
Als ze echter tot geweld over gaan, zijn ze soms nog gemener dan mannen.
pi_218596947
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://www.omroeppenm.nl(...)onderzoekt-toedracht

Stel ik jou de vraag, wat maakt het uit dat het slachtoffer een vrouw is, als mannen ook slachtoffer zijn, wat nauwelijks in de media te horen is?
Mannen zijn veel vaker slachtoffer van elkaar en hun eigen en elkaars agressie. Dat is wel even anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218596949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rare post dit.

Vergelijkingen met andere landen lijken me niet nodig, we hebben ons eigen referentiekader.

Ik merkte op school heel erg dat jongens maar gewoon met elkaar mogen vechten, schelden en noem maar op. Dat zou gezond en speels jongensgedrag zijn. Als er dan een keer een meisje bij betrokken was, was het meteen een schande. Want meisjes moeten bescheiden zijn en mogen niet vechten.
pi_218596963
quote:

[..]

Het gaat om mannen uit alle culturen. Niet alleen andere culturen.

Dit wordt overigens geen andere-culturen-bash-topic.
pi_218596971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:00 schreef marc0871 het volgende:
Als ze echter tot geweld over gaan, zijn ze soms nog gemener dan mannen.
Vrouwen onder elkaar kunnen inderdaad vreselijk zijn. Maar daar blijft het vaak bij woorden, en ook niet zo grof als de doorsnee man.

Meiden zeggen misschien een keer iets als “kankerhoer ik stomp je in je moeders kut” maar dan kijken mensen dat meisje doorgaans wel heel vreemd aan. Terwijl als jongens het doen het veel vaker normaal wordt bevonden.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:07:36 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218597026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:01 schreef Ilse10 het volgende:

[..]
Vergelijkingen met andere landen lijken me niet nodig, we hebben ons eigen referentiekader.
Jij specificeert hier ineens vanuit de context van Nederlander zijn of niet. Ik begon daar niet over.

quote:
Ik merkte op school heel erg dat jongens maar gewoon met elkaar mogen vechten, schelden en noem maar op. Dat zou gezond en speels jongensgedrag zijn. Als er dan een keer een meisje bij betrokken was, was het meteen een schande. Want meisjes moeten bescheiden zijn en mogen niet vechten.
En jij denkt dat dat arbitrair zo is gekomen? In een ander universum zijn jongens de bescheiden kindjes en zijn meisjes de vechtersbazen? Of komt dit gewoon deels door fysieke verschillen en is dit de culturele uitwerking hier van?
pi_218597034
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat om mannen uit alle culturen. Niet alleen andere culturen.

Dit wordt overigens geen andere-culturen-bash-topic.
Nee, ze zijn al overgegaan naar het vrouwen bashen.
"Ja maar vrouwen..." :')
pi_218597055
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mannen zijn veel vaker slachtoffer van elkaar en hun eigen en elkaars agressie. Dat is wel even anders.
Dat was de boodschap niet
pi_218597075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat was de boodschap niet
Dan sloeg je vraag nergens op.

Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @roos94 ?
pi_218597077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Jij specificeert hier ineens vanuit de context van Nederlander zijn of niet. Ik begon daar niet over.
[..]
En jij denkt dat dat arbitrair zo is gekomen? In een ander universum zijn jongens de bescheiden kindjes en zijn meisjes de vechtersbazen? Of komt dit gewoon deels door fysieke verschillen en is dit de culturele uitwerking hier van?
Misschien zijn er wel fysieke verschillen. Maar van specifiek bij jongens dit gedrag maar toelaten is geen enkele school of stad ooit veiliger geworden, integendeel zelfs.
pi_218597117
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan sloeg je vraag nergens op.

Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @:roos94 ?
Oke, dus mannen in het algemeen benoemen is geen probleem, maar als het wederom een vluchteling is is het wel ineens vet erg en zo :')

Niet alle mannen zijn honden, zo ook niet alle vluchtelingen. Dan kun je net zo goed "mensen" zeggen. Of voel jij je dan onterecht aangesproken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')