Een kind op de wereld zetten maakt je leven dan wel opeens zinvol?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ken mensen die nu rond de 50 zijn en geen kinderen hebben. Toch mondt dat vaak uit in een leeg en doelloos leven. Op een zeker moment lijken die duikvakanties ook allemaal op elkaar. Ze gaan naar hun werk, maar waarom dan nog. Ze bouwen eigenlijk niks van waarde op.
Alleen leven is waardeloos?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ken mensen die nu rond de 50 zijn en geen kinderen hebben. Toch mondt dat vaak uit in een leeg en doelloos leven. Op een zeker moment lijken die duikvakanties ook allemaal op elkaar. Ze gaan naar hun werk, maar waarom dan nog. Ze bouwen eigenlijk niks van waarde op.
Nee hoor, 30 jaar geleden was er minder woningnood. Om maar wat te noemen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:41 schreef Remco het volgende:
De 'in deze wereld wil ik geen kind op de wereld zetten' vind ik altijd zo'n dooddoener. Alsof het 30 jaar geleden zoveel beter was, toen had je exact evenveel problemen oorlogen en ellende.
Die heten nu BAM moeders en het worden er steeds meer lijkt het wel.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een kind op de wereld zetten maakt je leven dan wel opeens zinvol?
En waar zijn de zgn BOM-moeders gebleven? Dit waren vrouwen die wel een kind wilden maar geen man.
Hoe zit het met mannen die hetzelfde hebben gedaan of zouden willen doen? Ja, ik besef dat het voor de man wat moelijker ligt, want vind maar eens een vrouw die voor jouw plezier negen maanden lang gaat rondsjouwen met jouw nageslacht, maar toch, het gaat over het principe.
'Nu'? Ik ken dat begrip uit de jaren '90. En ik ken er ook geen enkele. Heel typisch weer dat jij er zoveel kent.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die heten nu BAM moeders en het worden er steeds meer lijkt het wel.
Ik moest deze opzoeken. Bewust alleenstaand is (bijna) hetzelfde als bewust ongehuwd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die moet ik even op gaan zoeken, maar ik hoop heel hard dat de M niet voor 'Moeder' staat? Anders zijn het natuurlijk gewoon BOMs of BAMs of BO-moeders of BA-moeders of iets dergelijks. En niet B... A... Moeder-moedersquote:Op zondag 24 augustus 2025 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van wie moet dat?quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:23 schreef SuperNeger het volgende:
Nee ik ben pas in de 30 maar wel een man dus nog veel te jong voor kinderen. Misschien als ik een jaar of 40 of 50 ben.
Je moet toch je bloedlijn voortzetten.
Van de natuur.quote:
Dit slaat helemaal nergens op natuurlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Wat lees ik hier nou weer allemaalquote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ken mensen die nu rond de 50 zijn en geen kinderen hebben. Toch mondt dat vaak uit in een leeg en doelloos leven. Op een zeker moment lijken die duikvakanties ook allemaal op elkaar. Ze gaan naar hun werk, maar waarom dan nog Ze bouwen eigenlijk niks van waarde op.
Tegen de 60 zijn die kinderen ook uit huis, wat heb je er dan nog aan?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ja, en?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:41 schreef Remco het volgende:
Alsof het 30 jaar geleden zoveel beter was, toen had je exact evenveel problemen oorlogen en ellende.
Doe ze de groeten van mij.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ook. Ik kwam uit bij een bouwbedrijf. Komt wel heel dichtbij, ik ken een moeder die daar werkt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik moest deze opzoeken. Bewust alleenstaand is (bijna) hetzelfde als bewust ongehuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |