Spanje is veiliger? Echt? Ik heb een beeld van dat er sloppenwijken zijn en het verder qua veiligheid net Parijs is. Dus zeker niet veiliger dan Nederland?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:16 schreef LXIV het volgende:
Klimaat en levensstijl. Zie het ook. Spanje komt toch veiliger over dan Nederland. Zal nog wel meer worden.
En als je vanuit hier vier ton kunt meebrengen dan heb je dat toch een leuke woning
Ik kom er ook vaak, bijvoorbeeld Malaga, en dat geeft toch echt wel een veiligere ‘vibe’ als een vergelijkbaar grote stad in Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:17 schreef socialmedialurker het volgende:
[..]
Spanje is veiliger? Echt? Ik heb een beeld van dat er sloppenwijken zijn en het verder qua veiligheid net Parijs is. Dus zeker niet veiliger dan Nederland?
Steken ze vanuit die wijken ook 17-jarige Spaanse meisjes neer? Of worden deze wijken gefinancierd met Spaans belastinggeld? Of gooien ze het vuilnis vanaf het balkon zó op straat?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:55 schreef roos94 het volgende:
Genoeg spaanse wijken waar het Nederland 2.0 is
NL supermarkt/cafeetjes/straten/muziek
En dan hier maar zeuren op buitenlanders die niet integreren
Integreert een Nederlander in Spanje als hij leeft in een NLse bubbel?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Steken ze vanuit die wijken ook 17-jarige Spaanse meisjes neer? Of worden deze wijken gefinancierd met Spaans belastinggeld? Of gooien ze het vuilnis vanaf het balkon zó op straat?
Het gaat erom je aan de wet te houden en positief bij te dragen. Als dat gebeurde maakte in nl niemand zich druk om Turkse muziek of falafel als avondeten, voor zover dat nu wel gebeurdquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Integreert een Nederlander in Spanje als hij leeft in een NLse bubbel?
Malaga en Barcelona zijn 2 Europese tech hubs. Apple heeft onlangs nog een nieuwe hub geopend in Marbella.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Lijkt me wel lachen om daar te wonen.
Maar ik kan helaas nog niet met pensioen. En wat voor werk moet je daar dan doen?
Alleen maar ongeschoolde simpele baantjes lijkt me?
Verder zie ik ook best veel Spanjaarden op het werk die juist naar hier zijn gekomen.
Het gras is niet altijd groener, integendeel, dorre uitgedroogde vlaktes daar. Dan zie ik toch liever de groene Hollandse weides.
Het gaat erom dat je op z'n minst de taal leert. Ken genoeg Nederlanders in Malaga/Alicante regio die hier al jarenlang wonen en nog steeds geen 2 volzinnen Spaans kunnen lullenquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom je aan de wet te houden en positief bij te dragen. Als dat gebeurde maakte in nl niemand zich druk om Turkse muziek of falafel als avondeten, voor zover dat nu wel gebeurd
Nederlanders zijn in het buitenland niet bepaald populair.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Steken ze vanuit die wijken ook 17-jarige Spaanse meisjes neer? Of worden deze wijken gefinancierd met Spaans belastinggeld? Of gooien ze het vuilnis vanaf het balkon zó op straat?
Nee, als je in het buitenland woont dan moet je zelf integreren. Je woont niet in Nederland, gedraag je dan ook niet zo.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom je aan de wet te houden en positief bij te dragen. Als dat gebeurde maakte in nl niemand zich druk om Turkse muziek of falafel als avondeten, voor zover dat nu wel gebeurd
Heb je voorbeelden/onderbouwing?quote:Op zondag 28 september 2025 20:23 schreef bianconeri het volgende:
Nederlanders zijn in het buitenland niet bepaald populair.
Die 'fantastische levensstijl' m.b.t. manana manana is echt wel een grote misvatting.quote:Op zondag 28 september 2025 20:24 schreef bianconeri het volgende:
Fantastisch weer en een fijne levensstijl (manana manana idee).
Economisch en wat dan ook is het daar absoluut niet beter, maar daar moet het ook niet om gaan.
Klopt hoor, maar ik ben vaak genoeg in Spanje geweest en heb Spaanse vrienden.quote:Op maandag 29 september 2025 02:12 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Die 'fantastische levensstijl' m.b.t. manana manana is echt wel een grote misvatting.
Spanjaarden slapen minder en maken langere werkdagen dan in andere Europese landen. Vergeleken met Nederland maken ze meer werkuren voor minder loon en vaak met minder middelen.
Als je financieel al helemaal binnen bent is het een prima land uiteraard. Fijn klimaat (hoewel de zomers wel erg heet zijn), goed eten, sociale mensen en goede gezondheidszorg.
Vooral hoe ongelofelijk luid Nederlanders zijn.quote:
Zo heb je ook van die dorpen waar gepensioneerden uit VK de plaatselijke Spanjaarden hebben weggejaagd. Echt triest.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:55 schreef roos94 het volgende:
Genoeg spaanse wijken waar het Nederland 2.0 is
NL supermarkt/cafeetjes/straten/muziek
En dan hier maar zeuren op buitenlanders die niet integreren
Duitsers, Engels en in mindere mate Polen zijn net zo...quote:Op maandag 29 september 2025 07:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar ik ben vaak genoeg in Spanje geweest en heb Spaanse vrienden.
Ondanks dit soort zaken is de hele levensstijl gewoon heel anders dan in Nederland.
Veel minder gejaagd.
[..]
Vooral hoe ongelofelijk luid Nederlanders zijn.
Ooit in bv een Barcelona of Valencia geweest? Als je mensen hard hoort praten en je komt erachter welke taal ze spreken is dat in mijn ervaring altijd een Nederlands gezin/groep.
En dat is dan nog niet eens op een Costa zuip vakantie.
ik ben het met alles hier eens!quote:Op zondag 28 september 2025 20:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederlanders zijn in het buitenland niet bepaald populair.
Niet zo zeer omdat ze anderen neersteken, wat overigens in NL ook vrijwel nooit voorkomt.
[..]
Nee, als je in het buitenland woont dan moet je zelf integreren. Je woont niet in Nederland, gedraag je dan ook niet zo.
Ik woon zelf dan ook niet in NL, en ja bepaalde dingen voelen dan heel vreemd aan. Alleen ik ga dat niet veranderen, en ik ben de vreemde eend hier. Niet andersom.
Zo ongeveer de gehele oude penoze van Nederland heeft vastgoed aan de costa del sol.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ken er ook zo een die een huis heeft gekocht in idd de Alicante regio en daar gepensioneerde familie heeft gezet. Spaans leren, wel nee joh waarom zou je toch ook!quote:Op zondag 7 september 2025 11:44 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je op z'n minst de taal leert. Ken genoeg Nederlanders in Malaga/Alicante regio die hier al jarenlang wonen en nog steeds geen 2 volzinnen Spaans kunnen lullen
Dan ben je een kneus
Ola!quote:Op maandag 29 december 2025 20:33 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Zelfde doen Nederlanders ook in Portugal. Je zou op zich na 1 jaar wel ergens redelijk de taal van moeten hebben opgepikt, maar sommigen komen na 5 jaar nog niet verder dan hallo (ja, ik ken echt zulke mensen)
Duitsers en Polen hebben die reputatie echter totaal niet.quote:Op maandag 29 december 2025 20:31 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Duitsers, Engels en in mindere mate Polen zijn net zo...
Polen zijn over het algemeen meer Belgisch dan Nederlands qua luidruchtigheid.quote:Op maandag 29 december 2025 21:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Duitsers en Polen hebben die reputatie echter totaal niet.
Polen in NL overigens wel.
Nederlanders en idd ook Engelsen (en Russen) hebben echt met afstand de slechtste reputatie. Met reden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |