abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218571993
Hoi Allen,
Ik weet niet zo goed of dit op de juiste plaats staat, zo niet dan mag het verplaatst worden.

Ik zit met een dingetje. Vandaag heb ik 3 emails van chime gehad. Eerst een 'nieuwe login mail, daarna een 'welkom to chime email, en nu een 'your debit card is on route' email.

Ik heb geen account met chime gemaakt, hier heb ik ook geen interesse in. Het is wel mijn email adres fie gebruikt is.
Is dit een scam? Heeft iemand mijn gegevens gebruikt? Moet ik iets doen of kan ik het gewoon negeren?
Ik weet het niet zo goed.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:17:53 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218572176
ik zet je topic sowieso even naar DIG.

En wat betreft je zorgen maken, ik zou gewoon de mails in een mapje zetten met de naam chime of weet ik wat. Verder niets mee doen. Nergens op klikken etc.
Mag aannemen dat als iemand echt daar een account heeft gemaakt en per ongeluk jouw mailadres heeft gebruikt dat dat wel opgelost wordt. En verwacht ook dat ze identificatiegegevens nodig hebben net als in Nederland om een rekening te openen, dus ook daarover zou ik me geen zorgen maken.

Waarom de mails bewaren?
Mocht er nog eens iemand ergens over komen klagen, dan kun je laten weten hoe schimmig het er vanuit jouw kant uit zag en daarna gedag zeggen.
Is dat nodig? Nee.
Kan het kwaad? Nee (vind ik)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:37:41 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218572269
wat is de exacte afzender van de mail(dit kan ook vervalst worden dus het zegt niet alles)

kan goed een scam zijn, niemand die een account heeft gemaakt maar dat ze gegevens phishen op deze manier omdat jij denkt dat je actie moet ondernemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218572363
Even kijken of dit werkt. Het zijn verschillende emails

Het lukt me niet om de print screens hier in het bericht te krijgen. Het zijn in ieder geval de email adressen:
New login is alerts@account.chime.com
Welkom is hello@notify.chime.com
En de debit card is important@account.chime.com

[ Bericht 28% gewijzigd door tetsuo-shima op 23-08-2025 16:03:10 ]
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:28:45 #5
459912 FlippingCoin
pi_218572540
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:55 schreef tetsuo-shima het volgende:

Het lukt me niet om de print screens hier in het bericht te krijgen. Het zijn in ieder geval de email adressen:
en willen ze dat je ergens op een linkje klikt? zo ja kan je die hier in een spoiler copy pasten?

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 23-08-2025 16:46:27 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Spellchecker zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:31:03 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218572554
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:55 schreef tetsuo-shima het volgende:

Probeer het eens via https://postimages.org/nl/

En dan de 3e optie vanaf onderaan om de afbeelding hier te plaatsen.
pi_218572734

Dit is dan de inhoud van een email als voorbeeld:

[

[ Bericht 18% gewijzigd door tetsuo-shima op 23-08-2025 17:14:08 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:19:42 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218572786
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:07 schreef tetsuo-shima het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[[ link | afbeelding ]
bevestigd een Amerikaans adres.
Amerika heeft net als in NL een verplichte identificatie voor het openen van een rekening/account voor een CreditCard.

Mailadres door iemand verkeerd ingevoerd dus
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:22:01 #9
459912 FlippingCoin
pi_218572806
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:07 schreef tetsuo-shima het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[[ link | afbeelding ]
afzender lijkt wel legitiem, maar dat kan je spoofen

klik sowieso niet op een linkje uit de emails, als je wat wil regelen doe dit dan via de chime website zelf

je kan contact met ze opnemen (via hun website te vinden contact informatie) en melden dat je deze berichten krijgt
pi_218572941
Ik had ook nergens op geklikt, heb wel op internet een email adres van chime gevonden en daar naar gemaild maar kreeg een mail terug dat ik alleen maar kon bellen.
Misschien dat toch maar eens doen. Wilde dat eigenlijk niet
pi_218573054
Vast een verkeerd emailadres. Ik krijg 5-10 mailtjes van o.a. bedrijven gericht aan een Amerikaan met bijna hetzelfde mailadres (die persoon heeft een '.' extra.)

Gewoon in een mapje gooien en verder niet te veel moeite insteken.
pi_218573116
Oke thanks, jullie stellen me gelukkig wat gerust.
pi_218585113
Ik heb even onboarding getest, en lijkt er op dat ze primair controleren via telefoonnummer, kortom een typo in het emailadres lijkt me meest logische.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218598671
Ik heb een redelijk kort Gmail-adres waarop ik al jaaaaren rekeningen, facturen, abonnementen, inloggegevens etc. binnenkrijg. Vermoedelijk ook vaak van mensen die het verkeerde adres invoeren. Er is zelfs een Nigeriaan die zijn online bankrekening heeft gekoppeld aan mijn e-mail. Het e-mailadres is hierdoor nauwelijks meer bruikbaar helaas.
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')