Bron:https://www.nu.nl/buitenl(...)wilde-smokkelen.htmlquote:Nederlander opgepakt die 60.000 sigaretten over Duitse grens wilde smokkelen
De Duitse douane heeft een 26-jarige Nederlander aangehouden die 60.000 sigaretten naar Duitsland probeerde te smokkelen. De man zei dat hij verdwaald was en Duitsland helemaal niet in wilde, maar dat geloofde de politie niet.
De douane deed een inspectie bij het Duitse Ahaus, vlak over de grens bij Enschede. In de auto van de Nederlander troffen douaniers 60.000 illegale sigaretten aan. Dat wil zeggen dat daarover geen belasting was betaald. Volgens de Duitse politie gaat het om een bedrag van 12.000 euro aan niet-betaalde accijns.
Toen de douane de auto van de man in Münster wilde laten inspecteren, zei de man eerst dat hij verdwaald was en Duitsland helemaal niet in wilde. Hij vroeg of hij terug mocht rijden. Maar de douane geloofde hem niet en besloot zijn auto alsnog aan een grondige inspectie te onderwerpen.
Daarbij ontdekten douaniers "verschillende pakjes" met in totaal bijna 60.000 sigaretten. Die bleken illegaal, waarna de douane ze in beslag nam. De Nederlander mocht verder rijden, maar de politie start wel een strafrechtelijk onderzoek tegen hem.
Akkoord, stemmen overslaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het ook nogal raadselachtig, misschien probeerde hij van Duitsland naar Nederland te smokkelen maar raakt hij echt verdwaald in het grensgebied, ik zeg vrijspraak.
Dan is het nog altijd lucratiever en bovendien veiliger om deze aan te bieden op de Nederlandse markt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:05 schreef ACT-F het volgende:
Ik gok namaaksigaretten uit een illegaal fabriekje in Nederland.
Tja, zo is drugs ook illegaal. Niets slechts aan, maar wel strafbaar. De wet is niet heilig maatje.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Iets "ilegaal" noemen puur omdat er geen belasting over is betaald, stelletje geldwolven
Des te aannemelijker dat hij daadwerkelijk verdwaald was. Niet zo handig met zo'n ladingquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan is het nog altijd lucratiever en bovendien veiliger om deze aan te bieden op de Nederlandse markt.
Zo lees je ook wel eens over drugsrunners oid die dan een shitload aan verkeersovertredingen begaan en zo in the picture komenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Des te aannemelijker dat hij daadwerkelijk verdwaald was. Niet zo handig met zo'n lading
Drugs heeft nog slechte invloed op mensen, roken trouwens ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tja, zo is drugs ook illegaal. Niets slechts aan, maar wel strafbaar. De wet is niet heilig maatje.
'Slechte' invloed. Wie ben jij om dat te bepalen? Ik zou de persoon niet zijn die ik heden ten dage ben als ik de amfetamine niet had ontdekt. Wat een ander daarvan vindt zal mij werkelijk aan mijn kont roesten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Drugs heeft nog slechte invloed op mensen, roken trouwens ook.
Dat het daarom illegaal is kan inkomen, maar niet omdat er een minuscuul beetje belasting minder binnenkomt.
Dat zullen geen Nederlandse pakjes zijn geweestquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bron:https://www.nu.nl/buitenl(...)wilde-smokkelen.html
Bro snapt niet dat hij juist met XTC of wiet naar Duitsland moet en met drank en sigaretten terug moet komen 🤣
Oh ja amfetimine zag ik laatst een flimke over. En daarin werd gezegd dat het gruwelijke rotzooi is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
'Slechte' invloed. Wie ben jij om dat te bepalen? Ik zou de persoon niet zijn die ik heden ten dage ben als ik de amfetamine niet had ontdekt. Wat een ander daarvan vindt zal mij werkelijk aan mijn kont roesten.
Ken je bovendien het aloude gezegde niet?
[ afbeelding ]
Ja. Anders is het onzinquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:05 schreef ACT-F het volgende:
Ik gok namaaksigaretten uit een illegaal fabriekje in Nederland.
Kurzgezagt heeft al vaker flauwekul de wereld ingeslingerd, maar ken deze nog niet dus die gaat wel op de watchlist. Je moet ermee om kunnen gaanquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh ja amfetimine zag ik laatst een flimke over. En daarin werd gezegd dat het gruwelijke rotzooi is.
Bekijk deze YouTube-video
https://www.zoll.de/Share(...)ler_gestoppt_ms.htmlquote:"Versehentlich" die Grenze mit fast 60.000 Schmuggelzigaretten überquert
Ort und Datum : Münster, 22. August 2025
Zoll stoppt Mann an der niederländischen Grenze und verhindert Steuerschaden in Höhe von 12.000 Euro
Einen Mann, der knapp 60.000 unversteuerte Zigaretten in seinem Auto transportierte, haben Zollbeamte am niederländischen Grenzübergang Sandersküper angehalten. Der Steuerschaden, den sie damit verhinderten, beläuft sich auf knapp 12.000 Euro.
Er habe sich verfahren und gar nicht nach Deutschland einreisen wollen, sagte der 26-jährige Niederländer, als die Zollbeamten des Hauptzollamts Münster sein Fahrzeug kontrollieren wollten. Diese glaubten ihm jedoch nicht. Auf seine Bitte, sofort wieder zurückfahren zu dürfen, gingen die Zöllner deshalb nicht ein, sondern unterzogen sein Fahrzeug einer genaueren Kontrolle.
Dabei stießen sie auf mehrere Kartons mit Zigaretten, insgesamt knapp 60.000 Stück. Diese trugen jedoch keine vorgeschriebene Steuerbanderole, mit der nachgewiesen wird, dass die Tabaksteuer entrichtet wurde. Insgesamt wären dem Staat damit knapp 12.000 Euro an Steuern entgangen.
Der Zoll stellte deshalb die Zigaretten sicher und leitete ein Strafverfahren wegen Verdachts der Steuerhinterziehung gegen den Niederländer ein. Dieser durfte im Anschluss seine Fahrt fortsetzen.
Ik werd ooit door een aardige Zollman (en Jeroen) aan de kant gezet in Duitsland. Sprak die man gewoon Nederlands! Wilde vooral weten waar ik naartoe ging en of ik nog "iets" bij me had, zei maar wijselijk nee. Echt leuke mensen die Duitsers. Tot zover deze anekdote.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.zoll.de/Share(...)ler_gestoppt_ms.html
Geen accijnszegels erop.....
Ik ook! Maar het gesprek verliep anders:quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik werd ooit door een aardige Zollman (en Jeroen) aan de kant gezet in Duitsland. Sprak die man gewoon Nederlands! Wilde vooral weten waar ik naartoe ging en of ik nog "iets" bij me had, zei maar wijselijk nee. Echt leuke mensen die Duitsers. Tot zover deze anekdote.
Munster is zeg maar in Amsterdam roepen dat je perongeluk de grens overgestoken bentquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het ook nogal raadselachtig, misschien probeerde hij van Duitsland naar Nederland te smokkelen maar raakt hij echt verdwaald in het grensgebied, ik zeg vrijspraak.
Dat is het districtquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Munster is zeg maar in Amsterdam roepen dat je perongeluk de grens overgestoken bent
https://maps.app.goo.gl/BUJYfg7yn2r3HPa69quote:am niederländischen Grenzübergang Sandersküper
Ik heb dit helemaal in mijn hoofd nagespeeld en het was hilarisch!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ook! Maar het gesprek verliep anders:
AUSWEIS!
* Paspoort met Duits visum overhandigt
Wo gehen sie hin?
- Deutschland![]()
Und warum?![]()
Kürzerer weg![]()
* Overlegt met collega
Na gut, dann mal los.
Danke![]()
Toen werd het wel hoog tijd voor een dubbele nationaliteit. Kort erna werden de grenscontroles opgeheven
Het Duitse artikel noemt idd “ Hauptzollamt Münster” bij Nu maken ze daar “Münster” van. En dat is toch echt een stad die wel even rijden van de grens is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is het district
[..]
https://maps.app.goo.gl/BUJYfg7yn2r3HPa69
Nu.nl heeft een fout gemaakt met de tweede zin. De eerste klopt wel:quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het Duitse artikel noemt idd “ Hauptzollamt Münster” bij Nu maken ze daar “Münster” van. En dat is toch echt een stad die wel even rijden van de grens is.
Verderop staat er:quote:De douane deed een inspectie bij het Duitse Ahaus, vlak over de grens bij Enschede.
Dat moet natuurlijk zijn: Toen de douane van Münster de auto van de man wilde laten inspecterenquote:Toen de douane de auto van de man in Münster wilde laten inspecteren
Om dit soort dingen lees ik Nu al jaren niet meer, vol met taal/spelfouten en vertalingen die dus wat anders zeggen dan het origineel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nu.nl heeft een fout gemaakt met de tweede zin. De eerste klopt wel:
[..]
Verderop staat er:
[..]
Dat moet natuurlijk zijn: Toen de douane van Münster de auto van de man wilde laten inspecteren
De volgende keer Jetzt.de lezen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Om dit soort dingen lees ik Nu al jaren niet meer, vol met taal/spelfouten en vertalingen die dus wat anders zeggen dan het origineel.
Auhaus, vlak over de grens bij Enschede.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Munster is zeg maar in Amsterdam roepen dat je perongeluk de grens overgestoken bent
Kijk, een juristquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch klopt het wel dat je soms de grens over gaat zonder dat je een bord ziet. Ze kunnen die dingen nu eenmaal niet bij ieder bospaadje of zo neerzetten. Wat wil helpen zijn de electriciteitsdraden die ineens aan palen hangen zoals bij ons heel vroeger. Dan zit je toch echt in Die Heimat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een mensvijandige reactie weer op de vroege morgen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er moet veel meer gerookt worden, dat lost heet AOW probleem op
Integendeel, ik ben het advies as we speak aan het opvolgen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat een mensvijandige reactie weer op de vroege morgen.
Maar men gunt jou slechts een kort leven met veel grote onoplosbare problemen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Integendeel, ik ben het advies as we speak aan het opvolgen.
What else is new?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar men gunt jou slechts een kort leven met veel grote onoplosbare problemen.
Kort voor 11 is vroeg voor jou, dat verbaasd mij niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat een mensvijandige reactie weer op de vroege morgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |