Er zijn privé gegevens gelekt, waaronder naam, adres, telefoonnummers, geboortedatum, bsn-nummer, testuitslagen en namen van zorgverleners. Soms ook telefoonnummers. Dit alles kan op allerlei manieren worden gebruikt voor (dentiteits)fraude bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Welke data lekt er dan precies, en waarom is dit een probleem als je niks te verbergen hebt?
Maar die 4 eerste dingen worden vaak al opgegeven/gevraagd bij een willekeurige webshop als je iets bestelt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn privé gegevens gelekt, waaronder naam, adres, telefoonnummers, geboortedatum, bsn-nummer, testuitslagen en namen van zorgverleners. Soms ook telefoonnummers. Dit alles kan op allerlei manieren worden gebruikt voor (dentiteits)fraude bijvoorbeeld.
Het gaat natuurlijk om de combinatie van die gegevens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar die 4 eerste dingen worden vaak al opgegeven/gevraagd bij een willekeurige webshop als je iets bestelt.
Dus ik snap nog niet wat men daarmee kan frauderen dan.
Geboortedatum ja?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar die 4 eerste dingen worden vaak al opgegeven/gevraagd bij een willekeurige webshop als je iets bestelt.
Zonder naam en adres kun je überhaupt niks bestellen.
Dus ik snap nog niet wat men daarmee kan frauderen dan.
Ja man, ik krijg altijd wel reclame met een kortingscode oid omdat je jarig bent van verschillende bedrijven.quote:
Apart. Die krijg ik nooit. En mocht ik die wel krijgen, is het altijd 1-1-1999.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja man, ik krijg altijd wel reclame met een kortingscode oid omdat je jarig bent van verschillende bedrijven.
Nou vul ik vaak wel gewoon een random datum in.
Die optie wordt wel vaak gegeven, maar niet als verplicht veld. Voor de mensen die graag extraatjes willen (die overigens vaak niet heel veel vooratellen).quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Apart. Die krijg ik nooit. En mocht ik die wel krijgen, is het altijd 1-1-1999.
Ze moeten niet zo zeuren dus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik snap best dat het niet heel fijn is, zeker als je een vervelende uitslag hebt gehad van het onderzoek. Maar vroeger werd er gewoon nog eens in de zoveel tijd een telefoonboek door de brievenbus gegooid met daarin adressen, namen en telefoonnummers van iedereen in je gemeente. We slaan wel een klein beetje door.
Bedankt voor de samenvatting. Er is inderdaad vrij weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze moeten niet zo zeuren dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |