Heb tot voor kort altijd pannen met anti-aanbaklaag gebruikt. M'n RVS pan vond ik ongelooflijk kut omdat alles er in aanbakte, maar ik wist toen nog niet helemaal hoe je het moest gebruiken.
Tijdje geleden een dure
Tefal pan gekocht, maar binnen no time ging alles er in aanbakken.
Cheap-ass kutding gekocht, ook met anti-aanbaklaag; de laag zelf was prima, maar de pan was zo dun dat alles veel te snel ging.
Toen mijn rvs pan (nadat het jaaaaaaaaren in de kast had gelegen) een nieuwe kans gegeven, en met succes!

Komt ook deels door filmpjes van Shadiversity; doordat die allerlei zwaarden testen kwam ik meer te weten over messen en heb een goede koksmes gekocht, waarna ik besloot om ook eindelijk een keer een fatsoenlijke pan te gaan gebruiken; die ouwe rvs dus.
Ook meteen de oude plastic snijplanken weggedonderd; ik gebruik nu alleen nog maar houten. Ik had al een heel goede uit een toko (eentje uit 1 stuk hout), maar die was erg groot en ik heb nog een kleine er bij gekocht.
Met de rvs pan schuif ik het vlees wel eerst een poosje heen en weer en rond enzo, zodat het niet te veel blijft plakken. Als het buitenste laagje wat gaar is, kan ik het met rust laten.