Hopelijk treft dit geen mensen die net een woning gekocht hebben of binnenkort willen kopen.quote:De Hoop stelt dat woningbezitters veel geld hebben verdiend aan de schaarste op de woningmarkt. Door de schaarste zijn woningen meer waard geworden, zonder dat huizenbezitters daar iets voor hoefden te doen. Met de hypotheekrenteaftrek krijgen zij ook nog eens belastingvoordeel, wat De Hoop 'totaal onlogisch' vindt.
Met het geld wat het afschaffen van de hyptheekrenteaftrek oplevert, moeten huizen worden gebouwd, zegt hij: "Het moet zo snel mogelijk afgebouwd worden. Dat geld kun je dan weer investeren in betaalbare woningen, in het kader van solidariteit, zodat iedereen aan een woning kan komen."
De Hoop snapt dat het afschaffen van de aftrek 'niet populair' is. "Maar wij durven keuzes te maken."
Wordt toch afgebouwd?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
Dit had al een paar decennia geleden moeten gebeuren.
Dat had best eerder en sneller gekund. Dat men daar zo lang mee heeft gewacht had helemaal geen inhoudelijke redenen, dat was puur electoraal.quote:
De oudere stemmer doet hier natuurlijk zuur over want wij hebben Nederland opgebouwd, maar de grote verliezer is natuurlijk de starter die nu al maandlasten van rond de 1600 euro per maand heeft en zonder HRA nog 200-300 euro meer moet betalen, plus zijn eigen huis meteen minder waard ziet worden. In het ergste geval, dat deze precies rondkomt en maximaal heeft zitten lenen voor dat huis, zit je met een groot probleem.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat had best eerder en sneller gekund. Dat men daar zo lang mee heeft gewacht had helemaal geen inhoudelijke redenen, dat was puur electoraal.
Maar inderdaad, langzaam aan verdwijnt de HRA. En dat is goed. Wat PvdA/GL hier nu verder mee wil is me dan ook niet helemaal duidelijk. Als ze het proces willen versnellen hebben ze mijn hartelijke zegen, al verwacht ik niet dat de soep zo heet gegeten wordt. Ook de PvdA bedient uiteindelijk vooral de oudere stemmer.
Het maximale aftrekpercentage is de afgelopen jaren teruggebracht naar 37%, maar volgens mij zijn er geen plannen om dat verder te verlagen.quote:
Lekker nivelleren. Misschien Putin eens bellen voor tips over communisme.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wordt tijd dat dit VVD stokpaardje getackled wordt, afschaffen dit
Zeker nivilleren, verschillen zijn veel te grootquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lekker nivelleren. Misschien Putin eens bellen voor tips over communisme.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zeker nivilleren, verschillen zijn veel te groot
Dan mag ik ze nog wel te groot vindenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wat een onzin.
CBS: Inkomensongelijkheid in Nederland ruim onder het EU-gemiddelde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |