Ventilator bij het raam naar binnen laten blazenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:00 schreef StateOfMind het volgende:
Buiten inmiddels afgekoeld naar 22 graden.
Binnen ging het, toen ik alles open zette, heel snel van 27,5 naar 27.
Helaas blijft het daar nu stug op steken
Heb ikquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ventilator bij het raam naar binnen laten blazen
Je moet juist naar buiten blazen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, maar als het binnen warmer is dan buiten kun je beter de kou naar binnen blazenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet juist naar buiten blazen.
Nee, dit is serieus onzin. Ga nu naar de plek waar je dat geleerd hebt en laat een negatieve review achterquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, maar als het binnen warmer is dan buiten kun je beter de kou naar binnen blazen![]()
Dan gebruiken we deze toch, dan is het gelijk in paar seconden gedaan met de warmtequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dit is serieus onzin. Ga nu naar de plek waar je dat geleerd hebt en laat een negatieve review achter
De reden dat je naar buiten wil blazen is precies dat pc-effect. Als je naar binnen probeert te blazen, wordt de binnenlucht just gecirculeerd. Tenzij je dat ding buiten zet natuurlijk. Maar je moet wel altijd kunnen circuleren naar een ander raam, anders maakt het geen donder uit
lolquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan gebruiken we deze toch, dan is het gelijk in paar seconden gedaan met de warmte
[ afbeelding ]
Heb je toevalig dat ding in de post na jou? Denk niet dat je anders de luchtdruk omlaag kan brengenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:56 schreef StateOfMind het volgende:
Heb begrepen, als leek zijnde, dat het als het binnen erg warm is, het idd beter is om eerst naar buiten te blazen, om de warme lucht naar buiten te verplaatsen.
En daarna, als de ergste warmte weg is, hem om te draaien om de koelere buitenlucht naar binnen te blazen/zuigen.
Inmiddels, op die manier, is het nu vrij rap van 27 naar 26 gegaan.
Dit doet me denken aan een bouwlamp die ik voornemens ben om aan te schaffen om de donkere maanden door te komenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan gebruiken we deze toch, dan is het gelijk in paar seconden gedaan met de warmte
[ afbeelding ]
Binnen zetten en op afstand van het raam zetten, dan blaast het meer lucht naar buiten dan dicht bij het raam. (en de lucht die je naar buiten blaast moet aangevuld worden met verse lucht, dat is koele lucht van buiten die door alle gaten, kieren en roosters naar binnen komt)quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
je mag niet klagen. Het is hier nu nog 23.9 graad. Mijn muren geven nog dagen gratis warmtequote:Op zaterdag 16 augustus 2025 05:42 schreef heywoodu het volgende:
23.0 toen ik naar bed ging, 23.4 toen ik net beneden kwam, leuk die muren![]()
Lekker de boel open, komende anderhalf uur ofzo zal het nog wel wat af blijven koelen binnen
Het najaar in is dat best fijnquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
je mag niet klagen. Het is hier nu nog 23.9 graad. Mijn muren geven nog dagen gratis warmte
In de winter is het ook ideaal, als er een paar uur zon op de achtergevel staat stijgt de temperatuur makkelijk 2 graden. De huizen zijn echt gebouwd voor andere tijden. En dat is eigenlijk best vreemd want het huis is nog geen 10 jaar oud.quote:
Maar dan zit er geen warmte meer in de muren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In de winter is het ook ideaal, als er een paar uur zon op de achtergevel staat stijgt de temperatuur makkelijk 2 graden. De huizen zijn echt gebouwd voor andere tijden. En dat is eigenlijk best vreemd want het huis is nog geen 10 jaar oud.
dat kloptquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan zit er geen warmte meer in de muren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |