abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218484851
quote:
Wesp doodslaan in Duitsland? Dat kan je duizenden euro’s kosten

Een grote irritatie tijdens de zomer: zoemende wespen die om je heen of om je eten vliegen. Het liefst rennen we weg of geven we dit insect een mep. Maar als je een wesp ziet in Duitsland, kun je maar beter rustig blijven. Zo’n mep kan je daar namelijk duur komen te staan. Dat meldt het AD.

Onze oosterburen kennen zo’n tienduizend wespensoorten, waarvan een deel met uitsterven wordt bedreigd. Daardoor vallen ze onder de wettelijke soortenbescherming. Sla je in Duitsland uit eigen beweging een wesp dood, dan riskeer je volgens de krant een forse boete. Die begint bij 5000 euro, maar kan oplopen tot maar liefst 65.000 euro.

Allergie
Er is wel goed nieuws voor mensen met een wespenallergie. Zij worden uitgezonderd, omdat ze zich moeten kunnen beschermen tegen een levensbedreigende situatie. En als er echt geen andere mogelijkheid is, mag je het insect uit noodweer doden.
Bron: https://www.hartvannederl(...)oete-duizenden-euros

In de categorie komkommernieuws.. Zelf niet zo'n hekel aan wespen... vind ze eigenlijk best zelfs mooi.

Als er zo'n verbod op spinnen doden komt heb ik wel een probleem, tenminste.. die durf ik niet eens te doden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_218484862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:42 schreef The-BFG het volgende:

[..]

Als er zo'n verbod op spinnen doden komt heb ik wel een probleem, tenminste.. die durf ik niet eens te doden.
Spinnen gewoon laten lopen, die leven hun eigen leven in je woning en vangen van alles voor je.
M'n huisspin verhuis ik straks gewoon mee, zit nu achter m'n tv-kastje.
pi_218484868
En 'nur bar' zeker, Duitsland kennende.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218484931
Dan gebruik je de elektrische vliegenmepper om ze roosteren.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:53:40 #5
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218484946
Succes met het opsporen dan :')

Deze is nog erger dan Faber's grenscontrole's :')
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:54:46 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218484950
Moet je die allergie aantonen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:54:52 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218484951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Spinnen gewoon laten lopen, die leven hun eigen leven in je woning en vangen van alles voor je.
M'n huisspin verhuis ik straks gewoon mee, zit nu achter m'n tv-kastje.
Ja, maar voor het gros van de mensen die spinnen kut vinden is 'ik ben bang dat ik er dood aan ga' ook totaal geen reden :+

Ik vind het zelf véél minder vervelend om een wesp in huis te hebben. Daar hoor je tenminste van waar 'ie zit, maar zo'n vies dikke spin kan gewoon ineens voor je neus langs lopen, of als je wakker wordt ineens in de hoek boven je zitten, en sprint er dan ook als een dolle vandoor. Als ze nou in elk geval langzaam waren...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218485057
Ook zo'n niet te handhaven papieren maatregel.
pi_218485063
Ik heb laatst een wesp doodgemept en dat trots aan de ober verteld waarop ik een hartelijk 'dank je wel' als antwoord kreeg. Maar goed dat dat niet op een terras was in Duitsland.
pi_218485070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, maar voor het gros van de mensen die spinnen kut vinden is 'ik ben bang dat ik er dood aan ga' ook totaal geen reden :+

Ik vind het zelf véél minder vervelend om een wesp in huis te hebben. Daar hoor je tenminste van waar 'ie zit, maar zo'n vies dikke spin kan gewoon ineens voor je neus langs lopen, of als je wakker wordt ineens in de hoek boven je zitten, en sprint er dan ook als een dolle vandoor. Als ze nou in elk geval langzaam waren...
Het is dat snelle en onverwachte wat het hem doet. Ooit nog eens wat aan doen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_218485086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:42 schreef The-BFG het volgende:

In de categorie komkommernieuws.. Zelf niet zo'n hekel aan wespen... vind ze eigenlijk best zelfs mooi.

Ik vind het eigenlijk best serieus nieuws, overheden die met excessieve boetes dreigen voor normaal menselijk gedrag ipv jezelf ondergeschikt maken aan een futiel stukje natuur. Het is extreem autoritair. Je moet met dagen met een pijnlijke bult rondlopen want de bent als burger niets waard, dat is de boodschap.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218485115
Zijn er wel verzachtende omstandigheden omtrent de wespenmoord als zo'n wesp heel geniepig je auto is binnengevlogen en begint te ouwehoeren net wanneer je een vrachtwagen wil inhalen?
  roze dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:21:52 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218485126
Ik heb een allergie voor wespen maar durf ze juist daarom niet te slaan.
Your beauty never ever scared me.
pi_218485128
Dit gaat natuurlijk over beschermde wespen.

Duitsland heeft gedeeltelijk andere insekten dan wij.

De meeste wespensoorten steken nooit mensen, en die zwart-gele prikactie battlerapsters worden hier waarschijnlijk niet bedoeld.
pi_218485161
Dit gaat dus ook over sluipwespen e.d.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:28:04 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218485169
Maar hoe gaat het met de komkommers dan?
Huilen dan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:30:05 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218485185
Wir müssen die wespen AUSROTTEN
pi_218485265
Mep ze met liefde dood. Akelige rot insecten.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218485271
Ik wil niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
pi_218485288
Dan mep ik ze ook niet dood.
Ik maak een wespenval van een oude drankfles en daar gaan ze vanzelf in.

Daarbij verjaag ik ze met aangestoken goedkope ranzige koffie. Pleuren ze ook op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218485339
Ik begrijp het wel, waarom doodslaan?
Het is gewoon een beschermingsmaatregel voor de Duitse industrie, want er is toch Zyclon-B ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:05:01 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218485443
Bijen en hommels snap ik wel maar wespen zijn echt de marokkanen van de steekvliegen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218485611
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
Moet je die allergie aantonen?
Moet je je dan eerst laten prikken om te weten of je een allergie hebt :D

Ook zonder allergie wordt ik niet graag geprikt ;(
No bitch to me
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:02:03 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218485800
Benieuwd wanneer Ouwehand dat hier wil invoeren.
pi_218485822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar als-ie wegloopt, is het toch juist oké?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')