Nu ben ik nog niet klaar, is er misschien iemand die al eens roodkapje is geweest en handige tips voor mij heeft wat wel te doen en wat niet? Die misschien nog een leuke stof ofzo iets weet, zoja, hoor ik ze graag .
Alvast bedankt!
Dit is dus mijn eerste carnaval, en ik ben totaal onbekend met het verschijnsel, een echte newb dus .
[edit]plaatje:
Maar van een grotere lap rode stof een plooirok tot even op of boven de knie. Maar van de rest een cape-je. Neem van een leuke stof bvb weel geel een vierkante lap en twee strookjes en maak een schortje. Draag je capeje over een geel of rode sweater. Doe een gele of rode legging onder je rokje aan, eventueel bijpassende sokken, makkelijke gympen met stevige zolen (glasscherven!) en hossen maar!
Als je een beetje slim bent, maak je in je rokje, schortje een zak met rits zodat je je geld enzo altijd bij je hebt
Doe je huissleutel aan een touwtje onder je kleren om je nek. Dan kom je altijd thuis.
Neem een fluitje of toetertje aan een koortje mee om lawaai te maken! leer jezelf tegen elke persoon die je aanstaart en vooral tegen verkleden: "alaaf" te roepen met bijpassende groet en blaas hierbij op je toetertje.
Drink niet te veel alcohol want je moet het dagen leuk blijven vinden.
Eet goed!
Neem je eigen wcpapier mee of zakdoekjes ivb overbelaste gore toiletten.
Houdt je belangrijkste schminkatribuut op zak en werk jezelf bij zodat je er niet te verlopen uit gaat zien.
Duik overal in, ga kroeglopen, hou geen maat met je nieuwsgierigheid: go with the flow.
Heel veel plezier!!!.
en nog veel meer op
http://images.google.com/images?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=riding+hood&btnG=Google+zoeken
Hoe ik op dat geel kom...
Een paar kruisjes op de borst die een keuslijfje (corset) suggereren doen het ook heel goed. Als je borsten maar niet te duidelijk geaccenteerd worden, tenzij je dat juist wilt. Als het er maar een beetje Tiroler dirndl-achtig uitziet. Of je er dan tiroler-alp-sexy uit wilt zien... dat maakt t wel wat opwindender. Maar of je daar nou zin in hebt...
Het is natuurlijk wel fijn als je het karnavalvierende manvolk niet van je af hoeft te meppen Dat je lekker onschuldig rond kan huppelen.
O ja , je mandje! Roodkapje draagt een mandje! Savonds in de kroeg overbodig maar overdag in optochten en feesthallen &zalen heel erg belangrijk atribuut. Een mandje met een geruit kleedje over de inhoud. (kan je je regenjas onder stoppen of snacks en flesje drinken enzo). Of gewoon opvullen met lucht (prop kranten) zodat het lekker licht rond te zwieren is.
quote:En je moet de hele tijd huppelen, zodat je vlechtjes heen en weer springen. *zwijmel*
Op zondag 23 februari 2003 15:20 schreef Lurky het volgende:
Nu nog kousen of een legging en iets wat over mijn romp kan.
Heeft iemand trouwens een idee wat voor kleur ik dat laatste het beste kan maken? Geel lijkt me niet echt wat en rood is too much.. wit misschien? En dan gewoon een t-shirt? (ik let niet op warmte of kou, de helft van de dag ben ik aan het werken ).
Als je voorop het tshirt, ongeveer op de lengtegraad van je borsten, dat is even meten en afspelden, twee vertikale rijen zwarte veters of lintjes zet, om de ongeveer 10 cm een lintje, dan kan je die kruislings strikken waardoor er een strak lijfje ontstaat met corset-effect. De oversized tshirtstof plooit zich dan op binnen die lintjes. Misschien de hals van het tshirt nog wat bijknippen.. of er een sjaaltje overheen dat die goedkope gebreide t-shirtboord niet zo zichtbaar is.
Je kan natuurlijk ook een strak wit dingetje nemen en het kruiswerk van het keurslijfje er met zwarte waterproof stift op tekenen. Dan kan je elke dag een schone aan doen. Maar aan het einde van de karnaval je kleren versleten hebben en vol vlekken mag. Dat hoort zelfs een beetje zo: dat men kan zien dat je hebt gefeest.
Mijn vriend roept: rode schoentjes wordt het moeilijkst... die kan je rood spuiten met gewon verfspuitbus als het je oude schoenen zijn. Lekker ingelopen schoenen zijn wel van belang als je ze dagen aan moet en op moet lopen en staan en dansen... Volgens mij kan Roodkapje ook zwarte of bruine zg bergschoenen dragen als stoere boswandelaarster!
En wat betreft je schort: ken je het verschijnsel marktschort? Dat is een schort met de zakken aan de binnenzijde en de bovenkant van de zak eniszins dichtgenaaid aan de hoeken zodat de koopvrouw niet wordt gerold. Maar het beste is dat je ze helemaal dicht hebt. In polonaies enzo krijg je, binnen het betamelijke meestal, overal handen op je lijf. Dus opletten op je portemonaie is erg vermoeiend.
Je mag trouwens zelf ook lichamelijk worden, een wildvreemd iemand een arm geven, bij de schouders pakken enzo... Dat is juist de charme die maakt dat men wil dat het altijd karnaval is.
En graag gedaan hoor
Vorderingen van vandaag: Het schort is af! Mijn oma heeft me uit de brand geholpen en praktisch alles gedaan maargoed.. hij is af. Het is gewoon een dubbelgevouwen stukje gele stof geworden met een gele band eraan, ziet er leuk uit. Ze is ook wezen kijken naar een pruik oid voor de vlechten maar die hebben we nog niet.
Op het programma voor morgen staat de rok afmaken en pruik/nylons/sokken zoeken .
quote:heeeeeej blaatschaap
Op zondag 23 februari 2003 14:38 schreef BlaatschaaP het volgende:
Daarom heb ik besloten om met een grote groep als sprookjesfiguren te gaan en ik word dus roodkapje (als het goed is
kijk hier maar eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |